Evee Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Wil je meer informatie of foto's zien, zoek dan even het bericht van de konijnenopvang op op facebook. Ik denk dat onderstaande foto al wel een indruk geeft van de situatie" 1 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ik zag het bericht net voorbij komen op FB. Ik ben een beetje in shock van de foto’s die ik gezien heb 😢 Arme beestjes in wat voor hel hebben die geleefd? Geen woorden voor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Arme beesten. Ik snap niet hoe mensen zo met dieren kunnen omgaan. Geen woorden voor, mijn hart huilt. Ik ga even wat geld doneren. Hopelijk krijgen ze nog een mooi leven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Wat vreselijk! Fijn dat er genoeg mensen zijn die die arme konijnen, cavia’s, kip en hamster willen helpen 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Dit vond ik ook echt een vreselijk bericht. Zag het ook op Facebook voorbijkomen. Hartverscheurend joh 😞 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elke, Guus en Pip Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Vreselijk, zo erg, verschrikkelijk gewoon. Goed dat ze opgevangen zijn en met veel liefde en veel goede handen worden verzorgd. Ik zag het voorbij komen op Facebook. Ik hoop dat al deze nijntjes weer snel zullen opknappen zodat ze straks weer een goed en fijn leven kunnen hebben. Mijn hart huilt bij het zien van dit bericht 😭. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ik vind het juist super om te lezen hoeveel opvangen er dan ineens klaar staan. Maar ruim 130, dat zijn er veel! Dat zijn toch zo'n 60 nieuwe huisjes die nodig zijn, minimaal. Maar bekijk het positief, deze konijnen hebben nu wel een kans op een mooi leventje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ik vond het ook heel mooi dat er dan samengewerkt wordt met 5 andere opvangen, die eigenlijk toch ook allemaal bomvol zitten. Geen enkele opvang kan in zijn eentje 131 konijnen tegelijk opnemen. Ik vraag me af of ze het allemaal zullen overleven, want ik zag volgens mij een aantal heftige verwondingen op de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ik ben gisteravond nog naar de opvang gereden om te helpen en zag bij binnenkomst al eentje dood op een transportbakje liggen, dus de toon was direct gezet. Wat een ellende zeg. Zo veel, zo vies, zo mager en zo veel in slechte conditie, onder de urine, pus en diarree. Maar des te mooier om te zien hoe iedereen klaarstond om te helpen en op te vangen. 💛 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Dát deel is inderdaad wel echt heel mooi. De samenwerking om alles zo goed geregeld te krijgen. Maar dat iemand het met zoveel dieren zover kan laten komen, dat is wat ik zo schrijnend vind. Ik ben al aardig dieren aan het verzamelen, maar ik hoop toch dat voordat ik het zover kan laten komen, iemand toch wel al aan de bel getrokken heeft. Of dat ik genoeg gezond verstand heb om op tijd te stoppen met verzamelen 😁 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Oja, dat sowieso. Er zijn vast nog veel meer van dit soort gevallen waar we gewoon geen weet van hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 1 uur geleden, Kolino zei: Ik vind het juist super om te lezen hoeveel opvangen er dan ineens klaar staan. Maar ruim 130, dat zijn er veel! Dat zijn toch zo'n 60 nieuwe huisjes die nodig zijn, minimaal. Maar bekijk het positief, deze konijnen hebben nu wel een kans op een mooi leventje! Dit vind ik ook. Kon alleen de goede woorden niet vinden om het op te schrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Wij hebben ook 18 van deze konijnen opgehaald zaterdagavond. Als er interesse is dan zal ik het Joy topic weer eens afstoffen om regelmatig updates over hun vorderingen te plaatsen. Vooralsnog maken ze het redelijk, een aantal zijn flink ziek en het blijft nog even afwachten of ze het allemaal redden. Er zijn gisteren helaas al een aantal konijnen geëuthanaseerd of overleden bij andere opvangen, dit aantal zal zeker nog op gaan lopen. Wij hadden vorige week net een aantal konijnen van de wachtlijst aangeschreven en daarom 's ochtends al zes binnenkomers, tussen de afspraken door koortsachtig appen met de andere opvangen en tellen hoeveel plekjes we konden maken maar dat hebben we 's avonds nog moeten verdubbelen toen de 80 ruimschoots gepasseerd werd. Voor de context, wij hebben doorgaans zo'n dertig opvangkonijnen en twaalf vaste bewoners in de opvang. We begonnen zaterdagochtend met 24 opvangkonijnen, met zes erbij dus weer mooi op de 30 en dan is de opvang ook gewoon wel vol eigenlijk. Het merendeel van onze hokken kan opgedeeld worden met schotjes, dus in geval van nood hebben we wat speling, maar we proberen dat echt te vermijden omdat we de hokken dan veel te klein vinden en het ook werkbaar moet blijven. Maar nood breekt wet en we konden de andere opvangen er ook niet mee laten zitten, dus vrijwilligers opgetrommeld en kooien klaargemaakt, een aantal (gezonde) konijnen zijn zaterdagavond en zondagochtend naar pleeggezinnen gegaan waardoor er ook wat ruimte vrijkomt. Het is echt absurd en prachtig hoeveel mensen er (niet alleen bij ons natuurlijk) op werkelijk alle denkbare manieren gelijk klaar stonden en bezig waren met alles regelen, of het nu om het ophalen of hier klaarmaken ging of praktische dingen achter de schermen. Ook de (financiële) steun en alle reacties sinds het gisteren online is gegaan is overweldigend. We hebben ook nog een aantal kooien op zolder moeten zetten, dat is eigenlijk opslagruimte. Doordat er zondag een aantal konijnen opgehaald zijn door pleeggezinnen kunnen de konijnen die daar nu zitten wel naar buiten morgen, we laten ze nu nog even zitten omdat ze allemaal nog behandeld worden tegen coccidiose en dan zijn de kooien waar ze nu in zitten makkelijker te ontsmetten. Deze lieve jongen hebben we Northstar genoemd, hij is helaas één van de ziekste konijnen en heeft nog wel wat duimpjes nodig voorlopig. Voor deze dame waarschijnlijk nog een flinke operatie in het verschiet, maar daar is ze nu nog te mager voor. 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Als het goed is wordt er vanavond in de uitzending van Hart van Nederland ook aandacht aan deze konijnen besteed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Super fijn dat alle beestjes nu zo goed opgevangen zijn door jou en de overige konijnen opvangen die hieraan meegewerkt hebben ❤️ Wel heel erg verdrietig dat al deze schatjes er zo slecht aan toe zijn, ik hoop echt dat de meeste er door alle goede zorgen die ze nu krijgen weer bovenop komen 🍀 Voor alle beestjes die het niet halen of die al overleden zijn is het hopelijk een verlossing uit hun lijden (geweest). Heel veel succes met alle zorgen die jullie er nu bij hebben! Ik zou een update af en toe wel fijn vinden ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 14 uren geleden, Dollie zei: Als er interesse is dan zal ik het Joy topic weer eens afstoffen om regelmatig updates over hun vorderingen te plaatsen. JA. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 Het spijt me, ik ben nu te beroemd om hier te posten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 In de uitzending van Hart van Nederland geweest? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 Ja, allerlaatste item en heel kort. Iris had een mini moment of fame maar zonder haar hoofd 👍. Wel heftig om voor zo'n kort stukje hvn door te ploeteren 🤭 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2022 https://www.hartvannederland.nl/uitzendingen https://www.kijk.nl/video/bWl1GZiByuN Vanaf 19 minuten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 Twee seconden op Hart van Nederland geweest, ik heb het gemaakt mensen. Nee, even serieus, het is natuurlijk geweldig dat er zoveel media aandacht voor is (al klopt de informatie die gegeven wordt maar half vaak 😅), hierboven het linkje naar de HvN uitzending maar ook deze artikelen: https://www.ad.nl/zwolle/opvang-redt-honderden-verwaarloosde-konijnen-uit-achtertuin-de-maden-kropen-uit-de-lijken~a5c0da0e/ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1333677298/opvang-vindt-ruim-130-verwaarloosde-konijnen-met-parasieten-en-ontstoken-ogen-die-lucht https://www.hartvannederland.nl/nieuws/dieren/schuur-ontdekt-met-131-verwaarloosde-konijnen-die-moesten-drinken-van-water Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 Gisteren heeft onze dierenarts de hele middag en avond non stop gewerkt om 15 konijnen te castreren/steriliseren. Daar zaten alvast zeven voedsters van deze groep bij. Alle operaties zijn goed gegaan en het herstel verloopt ook voorspoedig tot nu toe. Helaas ook heel verdrietig nieuws, Black Widow is gisteravond overleden. 💔 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 Sterkte met het verlies 💫 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nina en Hazel Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 Wat verdrietig dat ze het niet heeft gered. Wel geweldig hoeveel werk jullie verzetten om deze kanjers een beter leven te geven! Vind de namen ook heel toepasselijk gekozen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 @Mississippi heeft het namenthema bedacht en de namen gekozen en toegewezen 😁 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.