Ga naar inhoud

131 konijnen in slechte gezondheid opgevangen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Vreselijk, zo erg, verschrikkelijk gewoon. Goed dat ze opgevangen zijn en met veel liefde en veel goede handen worden verzorgd. Ik zag het voorbij komen op Facebook. Ik hoop dat al deze nijntjes weer snel zullen opknappen zodat ze straks weer een goed en fijn leven kunnen hebben. Mijn hart huilt bij het zien van dit bericht 😭.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het juist super om te lezen hoeveel opvangen er dan ineens klaar staan. Maar ruim 130, dat zijn er veel! Dat zijn toch zo'n 60 nieuwe huisjes die nodig zijn, minimaal. Maar bekijk het positief, deze konijnen hebben nu wel een kans op een mooi leventje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook heel mooi dat er dan samengewerkt wordt met 5 andere opvangen, die eigenlijk toch ook allemaal bomvol zitten. Geen enkele opvang kan in zijn eentje 131 konijnen tegelijk opnemen.

Ik vraag me af of ze het allemaal zullen overleven, want ik zag volgens mij een aantal heftige verwondingen op de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteravond nog naar de opvang gereden om te helpen en zag bij binnenkomst al eentje dood op een transportbakje liggen, dus de toon was direct gezet. Wat een ellende zeg.  Zo veel, zo vies, zo mager en zo veel in slechte conditie, onder de urine, pus en diarree. Maar des te mooier om te zien hoe iedereen klaarstond om te helpen en op te vangen. 💛

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dát deel is inderdaad wel echt heel mooi. De samenwerking om alles zo goed geregeld te krijgen. Maar dat iemand het met zoveel dieren zover kan laten komen, dat is wat ik zo schrijnend vind. Ik ben al aardig dieren aan het verzamelen, maar ik hoop toch dat voordat ik het zover kan laten komen, iemand toch wel al aan de bel getrokken heeft. Of dat ik genoeg gezond verstand heb om op tijd te stoppen met verzamelen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kolino zei:

Ik vind het juist super om te lezen hoeveel opvangen er dan ineens klaar staan. Maar ruim 130, dat zijn er veel! Dat zijn toch zo'n 60 nieuwe huisjes die nodig zijn, minimaal. Maar bekijk het positief, deze konijnen hebben nu wel een kans op een mooi leventje!

Dit vind ik ook. Kon alleen de goede woorden niet vinden om het op te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook 18 van deze konijnen opgehaald zaterdagavond. Als er interesse is dan zal ik het Joy topic weer eens afstoffen om regelmatig updates over hun vorderingen te plaatsen. Vooralsnog maken ze het redelijk, een aantal zijn flink ziek en het blijft nog even afwachten of ze het allemaal redden. Er zijn gisteren helaas al een aantal konijnen geëuthanaseerd of overleden bij andere opvangen, dit aantal zal zeker nog op gaan lopen. 

Wij hadden vorige week net een aantal konijnen van de wachtlijst aangeschreven en daarom 's ochtends al zes binnenkomers, tussen de afspraken door koortsachtig appen met de andere opvangen en tellen hoeveel plekjes we konden maken maar dat hebben we 's avonds nog moeten verdubbelen toen de 80 ruimschoots gepasseerd werd. Voor de context, wij hebben doorgaans zo'n dertig opvangkonijnen en twaalf vaste bewoners in de opvang. We begonnen zaterdagochtend met 24 opvangkonijnen, met zes erbij dus weer mooi op de 30 en dan is de opvang ook gewoon wel vol eigenlijk. Het merendeel van onze hokken kan opgedeeld worden met schotjes, dus in geval van nood hebben we wat speling, maar we proberen dat echt te vermijden omdat we de hokken dan veel te klein vinden en het ook werkbaar moet blijven. Maar nood breekt wet en we konden de andere opvangen er ook niet mee laten zitten, dus vrijwilligers opgetrommeld en kooien klaargemaakt, een aantal (gezonde) konijnen zijn zaterdagavond en zondagochtend naar pleeggezinnen gegaan waardoor er ook wat ruimte vrijkomt. Het is echt absurd en prachtig hoeveel mensen er (niet alleen bij ons natuurlijk) op werkelijk alle denkbare manieren gelijk klaar stonden en bezig waren met alles regelen, of het nu om het ophalen of hier klaarmaken ging of praktische dingen achter de schermen. Ook de (financiële) steun en alle reacties sinds het gisteren online is gegaan is overweldigend.

AM-JKLX26ofx5c_mRN4GpOGgj-PnDYigc7aHAy7kPa6Uu3Qdk0L2XWEvAbDa1wonF8jz1GLb4VDt73z1anZyStl4q6ILjPNxD2j6zSTifWJxPRAX4oa8yKrgOCvw_RlDb8pQN4tmFXpLOcosVp28oLPM5H71=w1218-h914-no?authuser=0

AM-JKLU7sjMbpD-7Lv7pignm9c3MWaU12jEqZxP-8ubMIpsLZar74AoFqXa7rRpC-utVPwdy2XOaBvqJnRjQk4aRQV0vWp5Tz_wB2dBHmPDA_Ne6E36SyYWOwb6dV6coqwA0yxjeLV_EJSS-n9lR-j7OThiQ=w686-h914-no?authuser=0

We hebben ook nog een aantal kooien op zolder moeten zetten, dat is eigenlijk opslagruimte. Doordat er zondag een aantal konijnen opgehaald zijn door pleeggezinnen kunnen de konijnen die daar nu zitten wel naar buiten morgen, we laten ze nu nog even zitten omdat ze allemaal nog behandeld worden tegen coccidiose en dan zijn de kooien waar ze nu in zitten makkelijker te ontsmetten. 

AM-JKLWfyqUTwK4DohyfEC6admdzH74-VdMkUmxW9cRf9pMNbjWP8veX4pMZkUZyxIiEKVB_QvVr-LdJem1eJZVgiwn80R9WEd2zQQqG5AXls9sqag8U1rrcVAyz76glnRW-oPtCkPoExEjEYk5pjxhSp7G5=w1024-h768-no?authuser=0

AM-JKLXkFXrAxkhrePg-3SkYWRmXMNdGasNDusI6ZpU6Gk-UOV70RHmtHlIU7yDDb9BgG-zREQgxiJ2egGE78_cUP6Fb1oGWWtPsJJbSKLI3R0pJuu9eVawoZ6OefxHedWWJIoXTmzPhOfNmLv9VqVQAbnML=w1218-h914-no?authuser=0

AM-JKLU5uTY2XsZ_IlzK_cV2QTAmI6GVLzuNemFWleSAFaDkCf8Fd0S91MhTUGwsfA-RIB7R0km5qJFVOEjiWzBGqX7tGINnmmS8G5BFVmaGvkU1U1Bz0nVcMgZkFOFwOTIKmOV8nRt5tPukT5uFBWWISv5q=w686-h914-no?authuser=0

AM-JKLU7Pf1xtl1Y2oBWE5I87myK5h2E11ph3pjLZ2OQCwMM5BVCTdMEaVsa9V9atUZgQT6tTcaecjNsuuVi1zgWtxonkyvIadNFRg2hyWK_wvsKqLro5ZpGqMttHLH9H5AF9eDNZ86Oz2j1IkbAwA0XSU0Q=w1218-h914-no?authuser=0

Deze lieve jongen hebben we Northstar genoemd, hij is helaas één van de ziekste konijnen en heeft nog wel wat duimpjes nodig voorlopig.

AM-JKLUMscKzR_IQqhaFVYF3sHTUUYKawvZgLBOMkdlEeGRcoewggsv2vim0l9U7QXLBCzGjqnCI_mbU-U880CO3XmfQcOK6WpZXLF6rBx01Id_QRbvUUcS2Qrg7g7y4JReE_Reo5sebIKjOCSi1aHT-Hq3K=w1218-h914-no?authuser=0

AM-JKLWs1V60xC13H-v0Qm__wrICkTTUBMLs7q5_Y2zdFb-l74Wt5Es_j7Uieo4g6Epq9uRXEbfw0PRw08bEJcquKfx4EHmpQwjL2GD6-6wmFxggP7ctx1Fw06ts1VZGXxblgAFZ-HvTkI4n4MpEMM5sEHLL=w1218-h914-no?authuser=0

Voor deze dame waarschijnlijk nog een flinke operatie in het verschiet, maar daar is ze nu nog te mager voor.

AM-JKLUTsPgWzXpn0GwjhUMnKAVfjpYOMOq8DfOSuKgxMmWwIyh9PGwM421T7ztWQsvB4I5hFeTZxAKJMQ5QRq__nCHt348EGoq5c_Ngh3QkK0DBbv2qJGP6CvzA1lF8velEUWm9cWcpY7a4ih01Az1bVsoN=w686-h914-no?authuser=0

AM-JKLWYkak31Q-L7rEAjcQ-A4cTaic_s6rBfUTToUDc8GSfj5Xq6-roIpHpTELWfciVwdKys5g3ODplL5KROjgHTqTbPgZJekHFEPKAVjwdc3jH24U4Swcs8hFyoOW4YnG0tsk-N8n63YexkTcDQFQ2bV0j=w686-h914-no?authuser=0

AM-JKLUDCYvnghi8LPOHxsaWKbnvbCVAdcl5fdTAzPK9uIvjrkiBEy-yvYFCC5NWwxrPIcfyMW-c4DYmW40Y220BfpVkk8oa61YgJMumWwoCdrVdoFFexHzzgJZIRW2ql2fMgwKIj-7p0OForbpq_ZKgF-Ja=w1218-h914-no?authuser=0

• Verdrietig 11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super fijn dat alle beestjes nu zo goed opgevangen zijn door jou en de overige konijnen opvangen die hieraan meegewerkt hebben ❤️ Wel heel erg verdrietig dat al deze schatjes er zo slecht aan toe zijn, ik hoop echt dat de meeste er door alle goede zorgen die ze nu krijgen weer bovenop komen 🍀

Voor alle beestjes die het niet halen of die al overleden zijn is het hopelijk een verlossing uit hun lijden (geweest).

Heel veel succes met alle zorgen die jullie er nu bij hebben! Ik zou een update af en toe wel fijn vinden ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee seconden op Hart van Nederland geweest, ik heb het gemaakt mensen.

Nee, even serieus, het is natuurlijk geweldig dat er zoveel media aandacht voor is (al klopt de informatie die gegeven wordt maar half vaak 😅), hierboven het linkje naar de HvN uitzending maar ook deze artikelen:

https://www.ad.nl/zwolle/opvang-redt-honderden-verwaarloosde-konijnen-uit-achtertuin-de-maden-kropen-uit-de-lijken~a5c0da0e/

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1333677298/opvang-vindt-ruim-130-verwaarloosde-konijnen-met-parasieten-en-ontstoken-ogen-die-lucht

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/dieren/schuur-ontdekt-met-131-verwaarloosde-konijnen-die-moesten-drinken-van-water

Link naar reactie
Delen op andere sites

May be an image of rabbit and text that says "Onze 18 superhelden Elektra Wonder Woman Lightning Batgirl Dar Daredevil Northstar Captain Marvel BlackWidow Black Widow Cosmic Boy Supergirl 1 Starfire Shuri Superman Captain America Thor Spider-Man Thunder The Flash"

Gisteren heeft onze dierenarts de hele middag en avond non stop gewerkt om 15 konijnen te castreren/steriliseren. Daar zaten alvast zeven voedsters van deze groep bij. Alle operaties zijn goed gegaan en het herstel verloopt ook voorspoedig tot nu toe.

Helaas ook heel verdrietig nieuws, Black Widow is gisteravond overleden. 💔

AM-JKLUi54lHsJZW7zo9_t2IZDJS80yDo_yIXup49KDXTb1-M_szpSPNTF4cc-fwSfHfqQ05qPDaz4QRqPfAuY7iR3Sb0O7guCcWFnkKzgEH9wM_-K189H7LsbWnKQPz-e7oSnMs_tlyFL4Iw4Uuv4cOq7jb=w1218-h914-no?authuser=0

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .