Ga naar inhoud

Kieskeurige konijntjes


VICTROLA

Aanbevolen berichten

Hey, iedereen ...👋🏻

 

Ik geef mijn konijntjes elke dag biks, hooi, water & een snack (halve wortel per konijn) in de avond. Eerst gaf ik een hele wortel als snack, maar is niet zo gezond - teveel aan suikers volgens de dierenarts. Nu is het zo dat mijn konijntjes niks anders willen dan wortels als snacks. Ik heb werkelijk alles geprobeerd wat de dierenarts me heeft aangeraden (ben mooi het lijstje afgegaan) & toch zijn ze zo kieskeurig. Heeft te maken met de gewoonte van de baas van de kinderboerderij waar ik de konijntjes heb gekocht 2 maanden geleden. Hij bood hen enkel wortels aan als snacks. Kan echter niks slechts over deze meneer zeggen, want hij doet supergoed zijn best. De dierenarts heeft ook al geprobeerd om hen groenvoer voor te schotelen. Ze knabbelen er wel op, maar ze eten er niet van. Deze week heb ik een boom gekocht met gaatjes in, om gezonde snacks in te verstoppen, wat ik morgen ga uitproberen (halve wortel elk werd reeds opgesmuld vanavond). Ben benieuwd ... To be continued☺️ Tips & feedback zijn welkom. Alvast bedankt.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen is heel voorzichtig met nieuwe dingen, dat geldt dus ook voor eten. Als ik een nieuwe soort groente, fruit of kruiden geef dan laat hij het altijd eerst liggen. Wat ik daarmee wil zeggen, geef het niet te snel op. Wel is het zo dat je alles moet opbouwen, dus een klein stukje proberen, ter grote van een postzegel. Hier gaat alles uiteindelijk op, behalve asperges, die lusten ze echt niet.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram wilde de eerste maanden ook geen groenvoer, was hij niet gewend denk ik. Maar op een gegeven moment begon hij toch mee te eten met de groente van zijn maatje. 

Over het algemeen doen witlof en andijvie het bij de meeste konijnen wel goed, buiten fruit en wortel waar vrij veel suikers in zitten. Gedroogde kruiden zoals weegbree vinden ze vaak ook lekker. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2022 om 22:14, Kolino zei:

Een van mijn konijnen is heel voorzichtig met nieuwe dingen, dat geldt dus ook voor eten. Als ik een nieuwe soort groente, fruit of kruiden geef dan laat hij het altijd eerst liggen. Wat ik daarmee wil zeggen, geef het niet te snel op. Wel is het zo dat je alles moet opbouwen, dus een klein stukje proberen, ter grote van een postzegel. Hier gaat alles uiteindelijk op, behalve asperges, die lusten ze echt niet.

Dank je & "opgeven" staat zeker niet in mijn woordenboek! 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2022 om 14:45, happy211 zei:

Mijn ram wilde de eerste maanden ook geen groenvoer, was hij niet gewend denk ik. Maar op een gegeven moment begon hij toch mee te eten met de groente van zijn maatje. 

Over het algemeen doen witlof en andijvie het bij de meeste konijnen wel goed, buiten fruit en wortel waar vrij veel suikers in zitten. Gedroogde kruiden zoals weegbree vinden ze vaak ook lekker. 

Ik heb gisteravond nog gedroogde kruiden aangeboden aan Bugs & Baileys & die smulden ze wel gretig op! ☺️ Typisch: ik meldde dat ze niks anders dan wortels als snack willen & sinds gister aten ze die kruiden wel ... 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .