Ga naar inhoud

vind hij me lief?


TessaZaza

Aanbevolen berichten

Hoii!

 

Ik heb sinds 2 maanden een konijn. Het is een mannetje die nog niet gecastreerd. Ik kan hem wel aaien maar hij blijft er niet echt voor zitten en gaat gewoon door met wat hij aan het doen was. Soms rent hij wel rondjes om me en knort die soortvan. Maar ik weet niet of hij me al leuk vind. Want sommige konijnen gaan helemaal klaarzitten om geaaid te worden en dan weet je gewoon zeker dat hij je lief vind. Maar ik twijfel. Hoe kun je merken wat hij van me vind? En hoe kan het echt je vriend worden? En wat zal hij van me vinden? 

 

Gr Tessa

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, TessaZaza zei:

En als ik bij zijn hok komt gaat hij met zn pootjes tegen de deur en gaas en soms gaat hij heel snel rennen en soms maakt hij weer zo'n zoemend/knorrend geluid. Is dit omdat hij eruit wilt of eten wilt of omdat hij me lief vind?

 

aangepast door TessaZaza
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoemen doen ze als ze opgewonden zijn, dat kan omdat ze blij zijn, maar ook omdat ze een seksuele drang voelen. Je verhaal te lezen is hij wel blij dat hij aandacht krijgt. Mijn konijnen zijn heel verschillend in de manier waarop ze contact met me maken, beiden zijn aaibaar, maar de een komt mij ook echt likjes geven, de ander komt alleen bij me kijken. Het slimste is om het contact zoveel als kan vanuit je konijn te laten komen. Bij degene die likjes geeft duurde het zeker een half jaar voordat hij echt tam naar mij was, het kan dus even duren.

 

Puur uit interesse, gaat hij nog gecastreerd worden?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij niet gecastreerd is kan hij op je gaan rijden, net als een hondje dat kan doen. Maar wat betreft tam maken speelt het geen noemenswaardige rol. Het zou voor hem natuurlijk wel super zijn als hij op een gegeven moment een vriendinnetje zou kunnen krijgen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij cavia's weet ik dat beide het geval kunnen zijn (zin in zout of ze vinden je lief). Wol likt me weleens als hij op schoot zit aan mijn handen. Koko niet, en ik weet wel dat Wol mij meer waardeert dan Koko. Koko houdt niet heel erg van knuffelen en is wat schuwer, Wol is daarentegen echt een knuffelkontje. Dus ik vraag mij ook weleens af welke van de twee het is. Als hij het nu met het warme weer ineens meer doet lijkt zin in zout me wel aannemelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je hebt op deze site een artikel over konijnengedrag en wat verschillende dingen betekenen, zeker een aanrader om eens te lezen. Of op YouTube staan ook veel filmpjes leuke filmpjes met dit onderwerp 😊

Ik heb 2 konijntjes waarvan ik de 1 soms kan aaien en de ander heeft dat liever niet, eerlijk gezegd denk ik niet dat dat nog gaat komen. Het aaibare konijntje komt uit de opvang daar hebben ze het rammetje die ik al had gekoppeld nadat hij gecastreerd is, en nu is het een heel leuk stelletje samen. In de opvang gaan ze vooral kijken met wie jou konijntje een klik heeft, maar je kan wel voorkeuren aangeven. Ik zou toch echt gaan kijken voor een vriendinnetje voor je ram aangezien het groepsdieren zijn en ze eenzaam zijn zonder soortgenoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .