Ga naar inhoud

Hooi, haver ?


X_Dominique

Aanbevolen berichten

Hoihoi, 

 

Ik heb een heel lastig rammetje als het op hooi aankomt. 

Hij eet eigenlijk niks tot nauwelijks aan hooi. Hij krijgt verder geen brokken , alleen hooi en gedroogde kruiden, bloemen en groeten. 

Ik heb alle soorten hooi volgens mij al gehad maar meer dan een paar sprietjes komt er gewoon niet in. Terwijl hij de eerste dag dat zijn nieuwe maatje er was ineens super goed at. 

 

Nu heb ik laatst ergens een hooibox bestelt met 4 verschillende soorten maar daar zat ook groene haver in. Dit vindt die erg lekker maar valt dit ook onder hooi qua vezels en alles voor de darmen ? 

 

En wat kan ik verder nog doen om het toch te verbeteren ? Heb al op verschillende plekken neergelegd, met kruiden erin zodat er geur en smaak aanzit en hij moet zoeken. Ik weet het verder niet meer. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij krijgt gedroogde paardebloemblad en soms de wortelen, weegbree heb ik nog niet geprobeerd. Maar is dat dan samen met de groene haver genoeg wat die binnen krijgt ? 

Wilde hem eerst weer op brokken zetten maar daar wil die niks van weten. Vind dat dan niet zo erg want ben het zo gewend maar wil wel dat die genoeg vitamine en alles binnen krijgt en ook dat zn darmen optimaal blijven ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ik heb weleens zo'n kweektuintje uit de winkel gehad als je dat bedoelt maar daar keek die helemaal niet naar om .. hij is echt super lastig hierin. Ik zal eens kijken morgen voor het weegbree of die dat lekker vindt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je onderstaand artikel al gelezen? Misschien staan hier wat tips in. Bij mij hielp het altijd om ze op heel veel verschillende manieren hooi aan te bieden. In een wilgentunnel, los, in een ruif, in een mand...

Misschien kun je dat eens proberen? Ik zou je konijntje niet alleen op gedroogde soorten kruiden zetten. Zou ik mogen vragen waarom je je konijntje van de brokken hebt gehaald? En eet je andere konijntje wel genoeg hooi?

 

 https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi#:~:text=Plaats van het hooi&text=Van dat hooi zullen de,konijn er makkelijk bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al op verschillende plekken aangeboden ook dingen in verstopt. Hij is toen van de brokken afgehaald omdat hij moest afvallen , hij deed het op hooi en kruiden heel goed, maar nu eet die helemaal geen hooi meer behalve de groene haver. Het andere konijntje at wel genoeg hooi toen ze hier kwam maar wordt nu toch ook minder ... Ze zijn net alle twee nagekeken en bij binky zn kiezen zaten haakjes die zijn weggehaald en verder was het gebit van beide helemaal prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het gewend is zou je ook gras kunnen aanbieden (als je daar toegang tot hebt), de natte versie van hooi zeg maar. De meeste konijnen vliegen daar als het ware op af.

 

Groene haver is inderdaad geen hooi, maar beter als niets, misschien als je dat onder het hooi mengt dat ie per ongeluk meer hooi gaat willen eten?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .