NutElle Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Hallo, Wij zijn bezig met het bouwen van een nieuw konijnenhok omdat ze weg moeten uit hun huidige verblijf. we vragen ons alleen af of we een autoband rechtop in de grond kunnen zetten zodat ze er doorheen kunnen lopen (Het kan dan niet omvallen.) Onze konijntjes zijn wel klagers en ik weet niet of het lang goed gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Ik zou het niet doen, vooral omdat autobanden behoorlijk schadelijk zijn voor de gezondheid. Kankerverwekkend zelfs. Persoonlijk zou ik het risico niet nemen en zo iets niet in het konijnenverblijf willen hebben. Een paar jaar terug is daar wat onderzoek naar geweest volgens mij, daar kwam voor speeltuinen niet heel veel helderheid uit omdat kinderen ze niet opeten, maar zorgen zijn er zeker wel. Over autobanden onder de wip of als schommel. Of het gebruik van rubbertegels op speelplaatsen, die van gerecyclede autobanden zijn gemaakt. Een konijn zit er vaak intensiever op / bij als zo iets in het verblijf staat. Ook is de kans dat ze er aan knagen een stuk groter. Als ik google, kom ik hier bijvoorbeeld op uit: https://www.rivm.nl/rubbertegels Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Kan je niet beter een betonnen iets ingraven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Op 9-6-2022 om 23:04, Miekmoek zei: Kan je niet beter een betonnen iets ingraven? Zoiets bedoel je? 🤣 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Betonnen u-vormen maken ook leuke tunnels, ook niet duur, en knaag proof 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 9 uren geleden, Evee zei: Betonnen u-vormen maken ook leuke tunnels, ook niet duur, en knaag proof 😉 Is dat niet hetzelfde als @Miekmoek bedoelde? Lijkt mij prima spul hoor, lijkt mij persoonlijk niet zo mooi maar 't is niet mijn konijnenhok... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 7 minuten geleden, Lollie zei: Is dat niet hetzelfde als @Miekmoek bedoelde? Lijkt mij prima spul hoor, lijkt mij persoonlijk niet zo mooi maar 't is niet mijn konijnenhok... Dat denk ik wel 😉 dat dat is wat zij bedoelde. Vandaar dat ik de uitleg er bij gaf. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 2 uren geleden, Evee zei: Dat denk ik wel 😉 dat dat is wat zij bedoelde. Vandaar dat ik de uitleg er bij gaf. Jup dat is idd wat ik bedoelde 😄 Leek mij een betere optie dan een autoband.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten