Ga naar inhoud

Nagels knippen van konijnen

Evee
 Delen

Nagels knippen konijn  

94 leden hebben gestemd

1. 1. Knip jij zelf de nagels van jouw konijnen?

• Ja
      28
    • Nee, ik zorg dat ze natuurlijk afslijten
      48
    • Nee, ik laat het doen
      18

Aanbevolen berichten

Wij zijn wel eens benieuwd hoe het zit met nageltjes knippen!

Knip jij zelf de nagels van jouw konijnen? Of is het niet nodig omdat je zorgt dat ze natuurlijk afslijten?

Of laat je het een konijnentrimmer / dierenarts / dierenartsassistente / konijnenopvang of iemand anders doen?

En hoe vaak knip je de nagels van jouw konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het 1 keer per jaar zelf en de andere keer laat ik het de dierenarts doen als ze daar toch zijn voor de vaccinaties. 2 keer per jaar is wel het minimale, maar het is zo'n operatie met veel stress, ik vind het ok zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Evee zei:

@Marjoleink@Okki

Ook de duimnagels niet? Want mijn konijnen leven ook op stoeptegels, en bij de meesten hoef ik ook nauwelijks iets te knippen. Maar die duimnageltjes vaak wel ongeveer eens per jaar.

Neehoor, nooit iets van gemerkt dat die te lang werden, en ook de dierenarts vindt het allemaal prima bij de jaarlijkse check.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij leven deels op tegels en ik knip de nagels zo’n 4x per jaar. Vaak inderdaad wanneer ik ze voor iets anders moet oppakken. Ik zorg dat ze niet voorbij de haargrens van de pootjes groeien. Hoe lang laten jullie de nagels maximaal doorgroeien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eigenlijk alledrie de opties. 😁 Ik zorg er voornamelijk voor dat de nagels natuurlijk afslijten, maar eens per jaar, wanneer de nijnen 'gevangen' worden voor de inentingen, kijk ik of de nagels geknipt moeten worden. De klauwtjes knip ik dan sowieso, die mogen altijd wel, de andere nagels zijn enkel nodig voor 'het mooie', daar gaan enkel de scherpe puntjes af. Dat doe ik dan zelf of ik laat het de dierenarts doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .