Ga naar inhoud

Kunnen niet samen in hooibak


X_Dominique

Aanbevolen berichten

Hoihoi, 

 

Wij hebben sinds ongeveer een week een nieuwe voedster erbij voor onze ram. Eigenlijk gaat alles prima alleen rennen ze soms nog achter elkaar aan. Maar hij wordt al vaker gewassen en ze liggen steeds dichter tegen elkaar aan. Ik merk wel dat het minder close is dan met het andere voedstertje. 

 

Maar nu heb ik een beetje een probleem met de hooibak want die eigent zij zich toe en ze hebben daar constant ruzie in ... Als hij erin gaat en ze hoort dat dan komt ze hard aanrennen en dan rennen ze door de bak heen en springt hij er weer uit ..

 

Het is een onderkant van een konijnenhok en daar ligt hennepvezel in en hooi. 

 

Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede hooibak neerzetten? 😄 Soms kan het echt zo simpel zijn 😉 

De bak er uithalen en het op een andere manier aanbieden kan ook. In de beginfase na een koppeling hebben ze soms de neiging om plekjes te claimen, en dat is niet zo goed voor de relatie. Het of weghalen, of voldoende verschillende plekken aanbieden kan dan best de oplossing zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had meerdere bakken neergezet maar hielp niet echt , blijkt uiteindelijk dat het niet helemaal aan de koppeling ligt maar dat er eentje pijn had door haakjes en daarom zo boos was en niet in de buurt wou zijn van de ander. Vandaag is het weggehaald en nu zijn ze na een dagje dierenarts ineens helemaal close samen en eten ze samen .. blijven gekke beestjes .. hoop dat het nu zo goed blijft gaan ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .