Ga naar inhoud

Vacht rond ontstoken oog

Mokka
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds kort hebben we een langharig konijn. Hij heeft nu een ontstoken oogje, wat wordt behandeld met antibiotica en er steeds beter uit ziet. Hij lijkt geen jeuk te hebben en heeft geen kale plekken. De haren rondom zijn ogen blijven nog erg aan elkaar vastgeplakt zitten, waarschijnlijk door tranen en antibiotica, het voelt een beetje vettig. Met water gaat het niet weg. Omdat hij lang haar heeft ben ik bang voor problemen met zijn vacht. Kunnen de aan elkaar geplakte haren kwaad en kunnen we hier iets tegen doen? Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkomen dat het nattig en vettig wordt, dat kan niet nee. Ik ga er vanuit dat het oogje nog traant en dat de antibiotica een zalf is. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat de huid kan gaan irriteren/broeien, onder de plek waar het vastgeplakt zit. Ik zou zeker niet met water in de weer gaan, want daarmee maak je het alleen maar erger. Juist door het vochtiger te maken kun je weer vliegen aantrekken, die eitjes leggen en als dat gebeurt ben je nog veel verder van huis!  Zo gauw het oogje stopt met tranen en je klaar bent met de zalf trekt het met een paar dagen wel weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .