Ga naar inhoud

Opbouw hond alleen thuis laten

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag is ze twee keer alleen geweest, 1 keer een klein half uurtje en een keer 10 minuten. Ze geeft geen moer zo te zien. Ze snuffelt even bij de deur en gaat dan op haar plek liggen, binnen een minuut. maakt nog eens een ommetje na een paar minuten en gaat weer op haar plek. Echt fijn dit. Natuurlijk bouwen we het langzaam uit, maar het lijkt nu al geen verschil te maken of je nou 10 minuten of een half uur weg bent.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend fijn dat het zo goed lukt bij Yula!

Ik ben vandaag 10 minuten weggeweest terwijl ze in de ren zat en die tijd was ze gewoon still. Liggend in de mand heeft ze een dentastick opgeknabbeld en bleef daarna ook liggen. Toen ik binnen kwam stond ze op en ging ze zitten wachten tot ze er uit mocht.

Volgens de hondenschool doen we alles goed met alleen laten, daar ligt het niet aan. En is het een kwestie van volhouden, rustig opbouwen en blijven oefenen. 

Als het echt niet lukt hebben we als optie om de ren te veranderen voor een bench ( maar dat is kleiner). Of een andere plek, maar dan staat ze voor de verwarming. In de zomer niet zo erg, maar in de winter niet lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt rot dat het zo lastig gaat. Maar die tien minuten en daarna gewoon rustig liggen zijn toch heel hoopvol dat het de goede kant op gaat! Het is sowieso een gevoelige hond als ik jouw verhalen even achter elkaar zet. Van het nest naar huis was lastig, voor veel dingen bang, gevoelig voor prikkels, slopen, joelen, pittige opgave met haar hoor. Jullie hebben al super veel met haar bereikt, ze is toch een lastig pakketje zo alles bij elkaar. Petje af voor jullie! Ze komt er heus wel, heeft gewoon voor alles meer tijd en geduld nodig. Snap wel dat je daar soms moedeloos van kunt worden, je doet alles zo goed, dan is het fijn om resultaat te zien.

Wat dat betreft mag ik in mijn handjes knijpen. Zodra we op de goede weg zaten was dat meteen aan alles te merken, Yula is zich echt in no time aan het ontwikkelen tot een lieve enthousiaste, brave, slimme en zelfstandige hond, heel bijzonder om mee te maken zo snel ook. Natuurlijk wel meer puber energie en enthousiasme en dito streken, grenzen een beetje verkennen maar dan uiteindelijk toch braaf luisteren. Ze lijkt nu echt wel normaal gedrag te vertonen, de kenmerkende dingen voor buitenlandse honden zie ik niet bij haar. 

Ze is nu alleen thuis, ik was al wandelen en mijn vriend is gaan hardlopen. Ik voel nu al niet meer de behoefte om de camera non stop in de gaten te houden. Maar voor jullie info, het ligt rustig te chillen en valt waarschijnlijk zo in slaap:

PIC_20220613_181241816.jpg.c26f51aad239dfaef9b6fe847e74370b.jpg

Edit: 10 minuten later: 

PIC_20220613_182551674.thumb.jpg.8c3b5393a4694ec15db6b51f70d03dff.jpg

En weer 10 minuten later: 

PIC_20220613_183327199.thumb.jpg.a6aec8bf428754a8af272cf9c8d9247b.jpg

Moest even checken of de camera wel liep, maar hij was toch echt live 🤣. En kijk hoe netjes ze op haar kleedje ligt 🥰. Zo trots op haar!

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen even geprobeerd hoe het zou gaan als mijn vriend naar werk ging en ik in bed bleef liggen. Dat was geen succes. Blaffen, piepen, naast de deur krabben. Heb het uiteraard maar 10 seconden laten duren, toen ben ik uit bed gestapt, hoorde ze me boven en was het weer over. Denk dat de situatie in de ochtend te druk en onrustig is om dit nu al te doen. In de ochtend is het natuurlijk rennen, douchen, wc, hond uitlaten, eten geven, zelf eten en hup de deur uit. Denk teveel opwinding om haar dan alleen te laten in dit stadium. Geeft niet, het hoeft ook niet, was even een test. Gaan we gewoon rustig mee oefenen en er komt vanzelf nog wel meer rust in haar. Nu vindt ze dat lastig als wij druk aan het doen zijn. Logisch ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Inmiddels zijn we wat verder en kan Yula prima een paar uur alleen zijn. Ze heeft wel een kong nodig als we samen weg willen of op een onrustig moment, daar gaat ze nu goed mee om. Ze gaat met haar kong aan de slag, kijkt even op als we de deur uit stappen en gaat ermee verder. Als die leeg is, na ongeveer een half uur, gaat ze even bij de deur snuffelen en dan slapen. We kunnen zo al gemakkelijk 3 uur wegblijven. Ik denk ook al 4, als ze eenmaal ligt gebeurt er ook niks meer. Maar blijkbaar zijn we zelden 4 uur van huis. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eefje zei:

Inmiddels zijn we wat verder en kan Yula prima een paar uur alleen zijn. Ze heeft wel een kong nodig als we samen weg willen of op een onrustig moment, daar gaat ze nu goed mee om. Ze gaat met haar kong aan de slag, kijkt even op als we de deur uit stappen en gaat ermee verder. Als die leeg is, na ongeveer een half uur, gaat ze even bij de deur snuffelen en dan slapen. We kunnen zo al gemakkelijk 3 uur wegblijven. Ik denk ook al 4, als ze eenmaal ligt gebeurt er ook niks meer. Maar blijkbaar zijn we zelden 4 uur van huis. 

Hoe doen jullie met het werk? Zijn jullie dan ook nooit langer dan 4 uur weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mammafelina zei:

Hoe doen jullie met het werk? Zijn jullie dan ook nooit langer dan 4 uur weg.

Nee wij wisselen af. Ik werk op maandag en donderdag op kantoor, mijn vriend op dinsdag en vrijdag. De andere dagen is de ander dus thuis. Woensdag is mijn vrije dag, eerder bleef mijn vriend dan thuis, zodat ik naar de paarden kan. Maar dat hoeft nu niet meer, ze kan nu alleen thuisblijven als ik bij de paarden ben. We hebben daarom ook bewust gewacht met een hond tot corona 'voorbij' was en we wisten hoe onze werkgevers daarmee om zouden gaan. Als we teveel weg zouden zijn was er geen hond gekomen. Ze hebben je gewoon nodig, zeker in het begin. Over het algemeen wordt gezegd dat de max om een hond dagelijks alleen thuis te laten rond de 4 uur ligt, dus we vonden dat we daaraan moesten voldoen en anders geen hond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eefje zei:

Nee wij wisselen af. Ik werk op maandag en donderdag op kantoor, mijn vriend op dinsdag en vrijdag. De andere dagen is de ander dus thuis. Woensdag is mijn vrije dag, eerder bleef mijn vriend dan thuis, zodat ik naar de paarden kan. Maar dat hoeft nu niet meer, ze kan nu alleen thuisblijven als ik bij de paarden ben. We hebben daarom ook bewust gewacht met een hond tot corona 'voorbij' was en we wisten hoe onze werkgevers daarmee om zouden gaan. Als we teveel weg zouden zijn was er geen hond gekomen. Ze hebben je gewoon nodig, zeker in het begin. Over het algemeen wordt gezegd dat de max om een hond dagelijks alleen thuis te laten rond de 4 uur ligt, dus we vonden dat we daaraan moesten voldoen en anders geen hond. 

Fijn dat jullie het zo konden regelen!

Bij ons zou de hond 2x per week zo’n 3 uur achter elkaar alleen zijn. Verder is er altijd iemand thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .