Ga naar inhoud

Welke Icepods voor konijnen raden jullie mij aan?


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag: nu dat het weer wat warmer wordt en ik mijn konijnen graag wat koelte wil geven ben ik erg benieuwd welke Icepod ik het beste kan neer leggen in de konijnenren. Ik heb nu een Icepod van Beeztees, maar vraag me eigen af of dat deze goed is. Mijn konijnen hebben gelukkig ook nog genoeg schaduw, en ze hebben een tunneltje waar ze verkoeling kunnen zoeken. Maar tips zijn van harte welkom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen deden niks met dingen die koelte moesten brengen (icepods, matten, tegels, ik heb alles geprobeerd). Ze gingen er keurig op ruime afstand naast liggen. Mijn tip: paar flesjes (halve liter) water invriezen, sok erom en bij de konijnen leggen. Dikke kans dat ze er niets mee doen, maar het geeft koelte, ze zijn makkelijk en snel te verversen (ik had standaard drie flesjes in de vriezer) en kost bijna niks.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Evee zei:

Ik gebruik de scratch and newton ice pods. Die gaan hier echt al jaren mee en worden als er echt hitte is ook goed gebruikt.

Ik heb die ook, maar ze doen er hier ook niets mee. Ukkie ligt gewoon zwaar hijgend los van dat ding 🙈

Ze ging in het vorige hok wel op die aluminium uitschuiflade liggen. Brownie likt wel het vocht van die roze dingen af, zal ook wel verkoelend werken 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat zo'n fles met een sok eromheen wel aardig is om uit te proberen of ze daar tegenaan gaan liggen. Als ze die fles niet gebruiken zullen ze waarschijnlijk ook niet tegen een icepod aan gaan liggen en hoef je die dus niet te kopen 😁

Die van  mij doet er ook niks mee trouwens ik had het beter eerst met een fles kunnen proberen 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee oh die had ik niet verwacht. Het principe is wel hetzelfde dacht ik, maar ze hebben dus toch een voorkeur. Als ze in de kooi zitten kan het de kooi wel verkoelen denk ik indd 😊 hier neemt de icepod gelijk de halve kooi in beslag daarom verder niet meer gebruikt. Misschien is een flesje dan een idee

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrij grote rennen, als het echt warm is vind ik het fijn om icepods en flessen op verschillende plekken te leggen. Met de flessen doen ze niet veel, behalve wegrollen. De icepods gebruiken ze wel. Niet altijd er vol bovenop, maar wel vaak er bij of tegenaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dus ook dat beide tips in het artikel over konijnen in de zomer vermeld staan, zowel icepods als plastic flessen.  

 

De tip van @hemmel vind ik zelf niet super, nat maken van het verblijf kan juist ook myiasis veroorzaken als jouw konijnen daar vochtige vacht van krijgen. Dat raad ik dus af. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-in-de-zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2022 om 21:28, Evee zei:

Vandaar dus ook dat beide tips in het artikel over konijnen in de zomer vermeld staan, zowel icepods als plastic flessen.  

 

De tip van @hemmel vind ik zelf niet super, nat maken van het verblijf kan juist ook myiasis veroorzaken als jouw konijnen daar vochtige vacht van krijgen. Dat raad ik dus af. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-in-de-zomer

Dank , je. Dat van de vochtige vacht wist ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .