Ga naar inhoud

Konijn eet niet


buunny

Aanbevolen berichten

Hoi! Mijn konijn eet helaas niet, hij probeert het wel maar het doet haar pijn. Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en er kraakte iets bij zijn wang/kiezen ergens dus daarom doet het haar pijn. Maar heeft iemand misschien tips wat ik hem kan voeren wat makkelijk is voor haar te eten wat ook niet pijn doet. Ik heb pijnstillers meegekregen dus ik hoop dat dat wat doet 🤞🏼 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het advies van de dierenarts geweest naast de pijnstilling die je hebt meegekregen? Het klinkt namelijk wel ernstig. Een konijn dat niet tot weinig eet is erg gevaarlijk. Misschien kan je een papje maken van brokken en water en dat in een voerspuitje aan hem voeren. Dat hoeft geen eens per se als dwangvoeding, want soms vinden ze het zelf erg lekker. En anders dingen zoals banaan (met mate natuurlijk:) of een wortelhapje? Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het erg gek dat je dierenarts je gewoon alleen met pijnstilling naar huis stuurt. Sinds wanneer eet je konijn niet? Heb je dwangvoeding meegekregen? Wat was er precies aan de hand?

 

Na 24 uur niet eten gaat een konijn het helaas niet overleven. Wat ze meestal wel als eerste weer eten is verse kruiden als koriander, peterselie en basilicum. Zijn ze kruiden en groente gewend om te eten? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miekmoek zei:

Ik vind het erg gek dat je dierenarts je gewoon alleen met pijnstilling naar huis stuurt. Sinds wanneer eet je konijn niet? Heb je dwangvoeding meegekregen? Wat was er precies aan de hand?

 

Na 24 uur niet eten gaat een konijn het helaas niet overleven. Wat ze meestal wel als eerste weer eten is verse kruiden als koriander, peterselie en basilicum. Zijn ze kruiden en groente gewend om te eten? 

Mijn konijn at sinds gister niet, hij wil het heel graag maar het doet echt zeer. Hij hoorde iets kraken zei hij, iets gebroken zei de dierenarts ik vond het ook heel gek dat ik alleen pijnstillers mee naar huis kreeg. Ik heb echt al van alles geprobeerd te geven maar hij at net alleen een beetje hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mitty zei:

Wat is het advies van de dierenarts geweest naast de pijnstilling die je hebt meegekregen? Het klinkt namelijk wel ernstig. Een konijn dat niet tot weinig eet is erg gevaarlijk. Misschien kan je een papje maken van brokken en water en dat in een voerspuitje aan hem voeren. Dat hoeft geen eens per se als dwangvoeding, want soms vinden ze het zelf erg lekker. En anders dingen zoals banaan (met mate natuurlijk:) of een wortelhapje? Heel veel sterkte!

Ik moest afwachten tot hij wat at, ik vond het een beetje apart. Ik heb van alles geprobeerd met eten maar hij heeft echt pijn, mijn konijn is ook erg kieskeurig dus fruit lust hij jammer genoeg niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet meer naar de dierenarts gaan waar je nu zit. Hij lijkt niet erg veel te weten van konijnen. Er is op bunnybunch een lijst met konijnkundige dierenartsen per regio te vinden, misschien kan je daar een kijkje op nemen. Eet hij al weer een beetje?

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, buunny zei:

Ik ga om half 5 naar een andere dierenarts, ik hoop dat hij er wel wat verstand van heeft!

Ik heb antibiotica en medicijn zodat hij hardere keutels krijgt. Ik heb ook dwangvoeding meegekregen, en volgende week weer een controle check.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de oorzaak, vanwaar de antibiotica, zit er een abces? Medicijnen om hardere keutels te krijgen ken ik niet, maar het zal vast cisaral zijn.

 

Is het gebit goed bekeken? Is er gesproken over eventuele röntgenfotos? Is er gesproken over een roesje en om dan goed in de bek te gaan kijken?

 

Wel fijn dat je volgende week terug mag komen. Hopelijk gaat het snel beter met je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Kolino zei:

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de oorzaak, vanwaar de antibiotica, zit er een abces? Medicijnen om hardere keutels te krijgen ken ik niet, maar het zal vast cisaral zijn.

 

Is het gebit goed bekeken? Is er gesproken over eventuele röntgenfotos? Is er gesproken over een roesje en om dan goed in de bek te gaan kijken?

 

Wel fijn dat je volgende week terug mag komen. Hopelijk gaat het snel beter met je konijn!

Ze heeft alles goed gecheckt, haar tanden waren nog goed. Het was blijkbaar een ontsteking maar het gaat al een stukje beter met haar gelukkig!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .