Ga naar inhoud

Nieuwe caviavriendin voor Wol!

Lollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat het heel lang goed is gegaan is caviabeer Wol toch gaan vechten met zijn vriendjes en dus naar een caviaopvang gegaan, waar hij is gecastreerd en van daaruit naar mij toegekomen en gekoppeld aan caviazeugje Pluis. Pluis had helaas een vervelende ziekte onder de leden, waardoor ze is uitgedroogd en overleden in het dierenziekenhuis. Nu moest er natuurlijk een nieuw vriendinnetje voor Wol komen want cavia's kunnen niet alleen zitten, en die is er! Ik heb nog geen foto's maar sinds 31 mei woont Koko bij Wol! In Koko zitten Peruvian genen dus Koko heeft heel lang haar. Dit sprak mij eerlijk gezegd niet zo aan want als ik haar oppak zit ik gelijk onder de haren, maar ze is een hele lieve cavia en het leek me niet eerlijk tegenover Wol om te wachten ''want de cavia was niet goed genoeg''. Van de zomer wil ik haar wel kortknippen. Ze moeten nog een beetje wennen aan elkaar maar het gaat heel goed!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 16-6-2022 om 21:55, Kolino zei:

Ach wat een leukerd 🙂 Laat ze de vachtverzorging een beetje toe?

Het valt mee, elke week even de borstel erdoorheen. Dat is niet zonder gepiep maar ze blijft redelijk goed zitten, het doet geen pijn en ze is zo klaar. Ze heeft wel af en toe wat klitjes op de bibs maar die knip ik er gewoon uit. Door de dikke vacht eromheen zie je het toch niet en ik wil haar binnenkort toch al een pittig kapseltje geven, als het erg warm wordt. De afgelopen jaren hebben we zo'n beetje elk jaar wel een hittegolf gehad en dan wil ik haar niet met zo'n warme jas rond laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lollie zei:

Het valt mee, elke week even de borstel erdoorheen. Dat is niet zonder gepiep maar ze blijft redelijk goed zitten, het doet geen pijn en ze is zo klaar. Ze heeft wel af en toe wat klitjes op de bibs maar die knip ik er gewoon uit. Door de dikke vacht eromheen zie je het toch niet en ik wil haar binnenkort toch al een pittig kapseltje geven, als het erg warm wordt. De afgelopen jaren hebben we zo'n beetje elk jaar wel een hittegolf gehad en dan wil ik haar niet met zo'n warme jas rond laten lopen.

Hier hebben de langharigen geen last van de warmte hoor.

Ik heb er 2 wel geschoren, maar dat om de reden, dat als ik ze maar aankijk de klitten er in vliegen. Dan mag ik ze wel elke dag 3x per dag kammen. Maar de andere 2 langharigen hebben nergens last van met de warmte

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Hier hebben de langharigen geen last van de warmte hoor.

Ik heb er 2 wel geschoren, maar dat om de reden, dat als ik ze maar aankijk de klitten er in vliegen. Dan mag ik ze wel elke dag 3x per dag kammen. Maar de andere 2 langharigen hebben nergens last van met de warmte

Wat gek, zulk lang haar, daar heb je toch last van lijkt mij? Maar kortknippen is dus niet per sé nodig? Ik ga zo eens kijken wat Dr. Google ervan zegt dan 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Lollie zei:

Wat gek, zulk lang haar, daar heb je toch last van lijkt mij? Maar kortknippen is dus niet per sé nodig? Ik ga zo eens kijken wat Dr. Google ervan zegt dan 🙂

Het hoeft niet.

De hond van mijn opa en oma heeft er ook totaal geen last van.

Vaak wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte.

Ik heb er zelf 2 met langhaar, vind ik te jammer om te knippen, die hebben veel te mooi haar.

Screenshot_20220618-232820_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Het hoeft niet.

De hond van mijn opa en oma heeft er ook totaal geen last van.

Vaak wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte.

Ik heb er zelf 2 met langhaar, vind ik te jammer om te knippen, die hebben veel te mooi haar.

Screenshot_20220618-232820_Gallery.jpg

Die cavia lijkt wel een beetje op Koko! Ik vond het ook wel jammer van dat lollige haar. Dan zal ik het er nog maar niet afknippen. Komt er nou nog echt een flinke hittegolf en lopen ze echt te puffen dan zal ik maar eens heroverwegen. Dan knip ik het er nou in elk geval nog maar niet af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Lollie zei:

Die cavia lijkt wel een beetje op Koko! Ik vond het ook wel jammer van dat lollige haar. Dan zal ik het er nog maar niet afknippen. Komt er nou nog echt een flinke hittegolf en lopen ze echt te puffen dan zal ik maar eens heroverwegen. Dan knip ik het er nou in elk geval nog maar niet af.

Je moet het zelf weten natuurlijk.

Maar vind het bij Kay en Amy heel erg jammer, dus die laat ik lekker lang.

Indy en Fajah, zijn wel kort, maar daar vliegen de klitten alweer in de haren als ik ze gekamt heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Je moet het zelf weten natuurlijk.

Maar vind het bij Kay en Amy heel erg jammer, dus die laat ik lekker lang.

Indy en Fajah, zijn wel kort, maar daar vliegen de klitten alweer in de haren als ik ze gekamt heb

Koko klit niet echt. Soms een heel klein beetje op de bibs, omdat ze niet van kammen houdt knip ik het daar wel gelijk af. Het is wel echt leuk haar dus ik laat het er maar aanzitten 😄

Ze heeft een stoffen schuilhuisje in de vorm van een banaan, altijd zo grappig als ze daar uit komt wandelen dat al die haren alle kanten opzitten 🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lollie zei:

Koko klit niet echt. Soms een heel klein beetje op de bibs, omdat ze niet van kammen houdt knip ik het daar wel gelijk af. Het is wel echt leuk haar dus ik laat het er maar aanzitten 😄

Ze heeft een stoffen schuilhuisje in de vorm van een banaan, altijd zo grappig als ze daar uit komt wandelen dat al die haren alle kanten opzitten 🤣

Hier met Kay heel erg, dan loopt hij gewoon, en dan dansen zijn haren zo lekker😍😍.

Hij klit ook wel op de kont, maar dat kam ik er wel uit, vind het zo jammer om hem te knippen of te scheren.

Zal straks eens foto's plaatsen van mijn dames en heren

aangepast door Konijnenliefhebber1993
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Konijnenliefhebber1993 zei:

Hier met Kay heel erg, dan loopt hij gewoon, en dan dansen zijn haren zo lekker😍😍.

Hij klit ook wel op de kont, maar dat kam ik er wel uit, vind het zo jammer om hem te knippen of te scheren

Bij Koko zie je het niet eens als er op de bibs wat af is.

Herkenbaar! Doet mij altijd een beetje denken aan die grote borstels bij de wasstraat 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .