Ga naar inhoud

Paardebloem/Leeuwentand


Miekmoek

Aanbevolen berichten

Ik heb een paardenbloem lookalike in m'n tuin die ik er vandaag heb uitgetrokken (groeide tussen de tegels). Het lijkt erg op de paardenbloem, maar was het duidelijk niet. Op internet worden meerdere opties gegeven zoals havikskruid, biggenkruid, leeuwentand, muizenoor, streepzaad. Ik gok zelf dat dit de leewentand is. 

 

Mijn vraag is nu, mogen de konijnen dit? Of zal ik het er gewoon niet op wagen? 

 

Screenshot_20220601-181312_Gallery.thumb.jpg.09a38011238755cf3a01ec5f84803ecb.jpgScreenshot_20220601-181309_Gallery.thumb.jpg.1c9574587a4fd13fec9c455fcde65ea6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeuwentand mag volgens mij wel. Maar ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen. De andere plantjes weet ik niet zo uit mijn hoofd. Er is een plantje dat heel erg op paardenbloem lijkt wat ook gewoon gegeven mag worden. Kan best dat er vorig jaar een topic over geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, De konijntjes zei:

Jacobskruiskruid is toch juist heel giftig? Biggenkruid lijkt ook op paardenbloem, maar is ook giftig volgens mij. 

Jacobskruiskruid is giftig, maar niet voor konijnen en cavia's. Konijnen zijn zelfs de enige bedrijging daarvan.

 

Biggenkruid is gewoon eetbaar, maar niet echt lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Miekmoek zei:

Het is al in de groene kliko 👍🏻 Brandnetel heb ik een dagje op de tafel buiten laten liggen, eens kijken of ze daar vanavond een hapje van lusten. 

Lijkt mij wel een verstandig besluit. Ik zou het risico niet nemen, er zijn genoeg andere dingen die ook lekker zijn en niet giftig voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .