franzz Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Hallo, Eindelijk heb ik een site gevonden waar je een beetje makkelijk lid van kan worden om aan disccussies deel te nemen. Ik heb een vraagje... Ik heb sinds vorige week een gecastreerd mannetje bij mijn voedster gehaald. Hij stond op internet en ik was meteen verkocht... Nu ben ik eigenlijk meteen begonnen met het koppelen. na een dag heb ik ze even bij elkaar in een ren op een neutrale plek gehad. Nu zitten ze op dit moment ook bij elkaar in het hok. Mijn voedster (dibbes) is nog al wat opdringerig volgens mij want de ram loopt steeds bij haar weg als ze aan zijn kontje zit. als hij dan snel weg springt hapt dibbes wel eens in zijn haar, want ik zie dat ze wel eens een plukje haar in haar mond heeft. Is dit normaal??Ze hebben wel een groot hok dus ik denk dat het wel goed komt, want ze vliegen elkaar niet aan. Maar nu is het zo, Dibbes is een vreetzakje, en het rammetje (ik weet nog geen leuke naam die bij dibbes past... suggesties?) is niet zo'n dikke eter. Als ze straks wel bij elkaar kunne blijven, hoe kan ik het dan het beste het aanpakken met het eten? Dibbes eet uit een voederbal, omdat ze eerst alleen was kon ze even spelen. Ik weet niet of de ram dat kent, want hij eet het hooi ook niet zo goed uit een (ophang) bal... zou dat komen omdat hij nog meer moet wennen? Kan ik hem leren om op bepaalde tijdstippen zijn eten te eten? want ik geef dibbes altijd 2 x per dag wat eten... ik moet niet hebben dat dibbes alles op eet en de ram dood gaat van de honger... heeft iemand tips? ik hoop dat mijn lange verhaal wat duidelijk is liefs francisca Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Ik neem aan dat ze nu samen zitten en blijven.Want als je ze nu scheid zullen ze steeds opnieuw moeten koppelen en kun je ook agressie opbouwen.Als ze er door heen zijn word dat rijden weer rustig.Je kunt het beste bijde konijnen wegen om te zien of ze goed aan komen als ze nog jong zijn.Of om te zorgen dat ze niet afvallen door dan optijd in te grijpen.Dat er een van de 2 meer gaat eten is altijd een riscico.Maar je kunt het ook weer aan vullen met hooi en groen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Ik dacht dat ik zo meteen (ze zitten nu bijna 2 uren bijelkaar) weer uit elkaar zou halen om het eten goed te laten komen. ik hoor het mannetje nog wel vaak stampen. de voedster zit lekker te eten aan het hooi, maar daar heeft het mannetje alleen ook nog niet zo veel aan gezeten. hij zit steeds in het nacht hok en het vrouwtje loopt lekker rond en soms het mannetje even te pesten... als ik ze nu weer scheid, moet ik dan morgen weer op nieuw beginnen??? ik vind het best eng eigenlijk.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 ja als je ze uitmekaar haalt begin je steeds weerhelemaal benden aan!! als je aan een koppeling begitn dan zet je deze best ook gelijk door! door steeds te stoppen moeten ze ook steeds weer opnieuw aan mekaars geuren wenne en door die geur barierre heen. koppeln idd op nuetraal terrein doen. en dus ook samen eten in deze ruimte!als ze straks samen in een hok zitten moeten ze immers ook samen eten! probeer het en kijk het aan.het feit dat ze nu nog niet echt samen eten lkan ook met het koppelen te maken hebben!dus even doorzetten nu! als de rust wedergekeerd is...d.w.z e word niet meer gejaagd.. geplukt.. of extreem veel gereden dan is je koppeling geslaagd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 lees dot nog ens even door anders!! hier stata alle info op een rijtje!Koppelen van konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 oh jeej ze hebben dus nog niet samen gegeten. ik heb er wel eens een wortel bij gelegd. maar dan ging het vrouwtje dibbes wel eten, maar het mannetje niet... er wordt volgens mij niet meer geplukt, alleen het is nog niet echt rustig... ik hoor hem steeds stampen als ze dichtbij komt en hij springt dan ove rhaar heen. is dat niet te stressig voor hem? of ben ik nou te bezorgd (ik hoor wel vaker dat ik mijn konijn zo verwen...) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 koppelen is nu eenmaal iets waar ze even doorheen moeten...en daar kan dit gedrag bij passen..als je dan niet even doorzet kun je de volgende keer weer van voren af aan beginnen...zolang ze beide levendig zijn.. er geen bloed vloeit..en beide eten... en je merkt dat de stressfactor acceptabel is is er geen reden van stoppen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 ok. ik ga de uitdaging dan maar aan. wat ben ik blij dat ik deze site heb gevonde zeg. ik ken van mijn bekenden niet echt een konijnenliefhebber en al helemaal geen koppel expert haha. volgens mij ben ik nog gespannender dan zij zelf haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Dus even door zetten leg anders wat voer bij hem neer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Hou vooral in de gaten dat hij niet teveel stress heeft...Bekijk zijn ademhaling en zijn neus. Trekt hij^zijn neus helemaal in een kleine V, ademt hij snel en kun je als het ware in zijn neus binnen kijken, is het mogelijk teveel stress vr hem en kan hij een gasaanval krijgen. Goed in de gaten houden dus, want in combinatie met zijn nieuwe thuis is dit wel een mogelijkheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 een vraagje hoe oud is het mannetje..aangezien je hem net hebt gehaald? ...Ow sorry niet van toepassing denk ik want zie nu dat hij al gecastreerd is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 oeps haha kan he.................. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 een vraagje hoe oud is het mannetje..aangezien je hem net hebt gehaald? ...Ow sorry niet van toepassing denk ik want zie nu dat hij al gecastreerd is.Hij is van Februari vorig jaar dus nu een jaar. en Dibbes is van april vorig jaar dus die is bijna een jaar. ik weet dat als ze volwassen zijn de leeftijd niet zo veel uit maakt, maar nu kunnen ze hopelijk het langst bij elkaar zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Dibbes...wat leuk, een naamgenoot! Alleen de mijne is een hond... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Veel succes met het koppelen!Ik zat even na te denken over een naam voor je ram.Dibbes en Bommel vind ik wel leuk samen klinken. :bunny3: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
franzz Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2008 Veel succes met het koppelen!Ik zat even na te denken over een naam voor je ram.Dibbes en Bommel vind ik wel leuk samen klinken. :bunny3:Nou heb ik verder ook nog zitten nadenken. en het is uiteindelijk Dommel geworden! haha lijkt er ook nog op, toevallig!! Ik heb ze gister avond toch nog uit elkaar gehaald. Dibbes heeft Dommel vanaf 16:30 tot 22:30 niet met rust gelaten, en hij was nogsteeds erg vaak aan het stampen. omdat ik vandaag en morgen een erg lange dag heb op school, ga ik het zondag weer proberen... dan ben ik 3 dagen vrij dus kan ik er beter op letten... wel jammer, ik baalde als een stekker... maarjah. hij eet nu wel veel beter dan dat hij deed! dus hij is wel vooruit gegaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 5 maart 2008 Delen Geplaatst: 5 maart 2008 ja, dibbes en dommel, dat klinkt schitterend! :bunny3: :bunny3: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten