Tali Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Hoi allemaal, wij hebben zelf een hok gemaakt met een bodem van betonplex. Hoe krijgen jullie deze schoon? Bij ons koekt de urine aan en ik krijg dit met geen mogelijkheid schoon. Heb geprobeerd met een afwasborstel en kokend heet water te schuren, maar zelfs dan krijg ik het er niet af… iemand tips? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tali Geplaatst: 1 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2022 O en als iemand tips heeft hoe je konijnen niet in het hok te laten plassen, graag!! Probeer al elke dag keutels in de wc te leggen en de wc in het hok, maar ze blijven heel het hok gebruiken als wc…. Had ik hem nu toch maar klein gemaakt 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Oh apart, je zou denken dat betonplex goed schoon te houden is omdat het best glad is ook? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Urinevlekken kun je er met azijn uit krijgen. Even 10 minuutjes laten intrekken, poetsen, dan naspoelen. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Heb je in het gehele hok bodembedekking? Of alleen in het toilet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tali Geplaatst: 3 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2022 Het toilet gebruiken ze niet 🙈 dus in het hele hok bodembedekking, eerst een laag hennepvezel en daarop een laagje hooi. ik ga azijn proberen! Dat had ik nog niet gedaan, wist niet dat dat voor urinevlekken hielp. Ik heb azijn staan dus ga dat morgen eens proberen! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 4 juni 2022 Delen Geplaatst: 4 juni 2022 Meestal gebruiken ze het toilet niet omdat er overal bodembedekking ligt. Je kan proberen om bodembedekking weg te halen, vervolgens alleen in het toilet te zetten en het toilet dan in het hok te zetten. Heb je wel een groot toilet? En niet zo'n mini driehoekje? Leg er ook wat hooi in/bij, dan kunnen ze keutelen tijdens het hooi eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Azijn inderdaad. Je zou nog wat kunnen proberen met toiletbakken. En dan inderdaad niet die standaard konijnentoiletjes zoals miekmoek al zei, maar kattenbakken (zonder kap) of gewone opbergbakken (Curver-stijl zeg maar). Ik heb het liefst grote bakken voor de konijnen, van bijvoorbeeld 60 bij 40 cm. En dan is het uitproberen waar de konijnen ze willen hebben 😉 Bij konijnen die steeds plasten en keutelden op een plek waar ik een beetje lastig bij kon had ik op den duur zo’n opbergbox voor onder een bed gezet als toiletbak. Die zijn groot maar niet zo hoog. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten