Jonna Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Hallo, Ik had laatst zo'n lentehuisje gekocht die van karton is met allemaal stukjes wortel op het dak. Nou vond mijn konijn dat heel lekker om van te knagen maar het viel me op dat hij het karton er ook bij opeet. Is dat slecht of kan dat geen kwaad? Ik heb voor de zekerheid het huisje maar weer weggehaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Een beetje karton is niet erg. Het is niet giftig of schadelijk ofzo. Ze eten het in kleine stukjes en het verteert gewoon. Het komt er dus uit als keutel. Als hij er echt een maaltijd van gaat maken, dan kun je het beter weghalen. Veel karton eten kan verstopping geven, en soms eten ze hun hooi niet goed meer op als ze veel karton eten. Ook zit er in karton niets van voedingswaarde voor konijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 31 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2022 @Evee ja precies. Hij at de bovenlaag van het karton erbij op zegmaar. Misschien af en toe even geven en dan weer weg zetten zodat ie er niet in 1 x te veel ervan eet😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Op 31-5-2022 om 20:15, Jonna zei: @Evee ja precies. Hij at de bovenlaag van het karton erbij op zegmaar. Misschien af en toe even geven en dan weer weg zetten zodat ie er niet in 1 x te veel ervan eet😉 Lijkt mij een prima idee! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.