Ga naar inhoud

Michelle's beesten bende

MichelleloveElmo
 Delen

Aanbevolen berichten

Eerste keer rijden op Juno, toen nog New Kid tijdens de zoektocht.

Tweede keer rijden

Spelen met de JollyBall

Spelen met de pony van mijn ex collega die op dezelfde stal blijkt te staan.

Lekker rollen in de bak. De 1e keer schrok ik me rot, dacht dat hij door zijn benen zakte. Dat deed hij wel wel, maar bewust. 😅🤣

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lotfi en Milou heb ik hier voorgesteld. Inmiddels zijn ze een stukje groter en gaat het nog steeds goed met ze.

Milou ligt nog steeds graag in het mandje in de boom, Lotfi in de grote mand die onder de boom ligt. Milou ligt ook erg graag opschoot. Lotfi ook op de bank, soms tegen je aan of op schoot. 

Screenshot_20220530-193133~2.png

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Nou, t is even een hoop gedoe geweest. Hij liep kreupel en blijkt dunne zolen te hebben. Gelukkig gaat het met ijzers super goed. Hij heeft twee weken echt volledig op rust moeten staan, gelukkig op een kleine paddock dus hij kon wel wat lopen, maar alleen op eigen initiatief en tempo. Eenmaal op ijzers was het eigenlijk meteen goed. 

Omdat hij niet uit de paddock mocht, deze een harde ondergrond heeft en hij graag rolt hebben we 'even' 550 kg zand gestort, zodat hij wel zachter kon rollen. 

aangepast door MichelleloveElmo
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heb ik veel tijd gehad om te clickeren. Inmiddels kan hij line dance, apport, kusje geven, knuffel geven en ben ik bezig hem te leren spelen met de grote bal. Dat is wel lastig. Alle spullen moeten in de kast dus moet hem elke keer oppompen en leeg laten lopen. Dit kan dus niet altijd, omdat het veel tijd kost. 

Dit was de 1e keer met de grote bal. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En Juno maar vertellen aan zijn maatjes: "heb je gezien hoe goed ik mijn baasje in beweging krijg? Ik hoef maar af en toe een zetje tegen de bal te geven en dan gaat ze zelf weer verder, ben trots op het baasje!" 😁

Echt te gek wat je met hem doet, @MichelleloveElmo. Hoe komt Juno aan "dunne zolen"? Blijft hij nu altijd op ijzers staan of is dat tijdelijk tot zijn zolen weer goed zijn?

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek even voor mijn beurt nu 😄 Hoeven die te snel slijten en te langzaam teruggroeien kunnen dat wel vaker krijgen. Of door verkeerd bekappen. In het eerste geval komen ze meestal niet meer van de ijzers af (of de eigenaar moet met hoefschoenen willen gaan werken). Soms is het ook dat de hoeven het niet gewend zijn dat er continu gelopen kan worden omdat het paard heel wat uren per dag opgesloten stond in de box. Dan is het een kwestie van tijd. Moeten de hoeven sterker worden en dan kan het soms weer zonder.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel leuk wat je allemaal samen met hem doet! Zo zie je dat er veel meer is dan alleen maar rijden op een paard en hem dan weer op stal zetten. Met deze omgang met Juno is rijden meer een bijkomstigheid. 

Die paddock ziet er ook fijner uit dan een box. Hij heeft nu meer bewegingsvrijheid en vast ook meer contact met de andere paarden. Staan ze ook regelmatig samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker fijn dat ze meer ruimte hebben dan een stal. Het is een L vormige paddock met op de langste zijde 35 meter, dan 16 meter opzij, met een hap van 20 x 8 meter er uit. Helaas wel in een kas wat het wat stoffiger maakt. Het voordeel dat ze nooit in de zeik regen in een modder paddock staan. En groter zou natuurlijk nog mooier zijn, maar het is altijd schipperen tussen idealen. 

Hij heeft zeker veel contact met andere paarden. Er zijn wat wisselingen geweest op stal, wat ook voor enige onrust gezorgd heeft, maar ook veel gekroel en spelen. Morgen komt er nog een paardje bij en dan staan we vol met 6 paarden (drie pony’s merries en 3 grotere ruinen) vooral voor Juno is dat erg leuk. Zou nog leuker zijn als hij met speelse jonge paarden kan staan, maar dat is hier in de buurt niet mogelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hebben we binnenkort (hopelijk, op een of andere manier schieten dit soort dingen nooit echt op😅) een groeps meeting om te kijken wat we aan verrijking kunnen doen. Denk aan bomen planten, hoog laag voerplekken, schuur wand, verhoging in de paddock en echt een goede grote zand plek om te kunnen liggen. Er liggen al boomstammen waar ze aan kunnen knagen en over heen moeten stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .