Ga naar inhoud

Rood pigment in urine


Irismvf

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Baily is nu erg hormonaal en sproeit veel. Hierdoor kon ik op mijn witte rammetje zien dat er nu een rood pigment in het urine zit (bloed?) Baily is nu 7 maand oud en dus oud genoeg voor sterilisatie (castratie) mocht het baarmoederkanker zijn. Toch wil ik graag even weten wat jullie vinden van de urine en of jullie misschien kunnen zien of het daadwerkelijk bloed is of gewoon een rood pigment van voeding.4AFBAA21-9273-43BA-A468-EDEAB28BE755.thumb.jpeg.e34f10d28284bf64755fa9aa05a6d9be.jpeg

mij vind castratie bij een voedster een erg zware ingreep en voorkom het liever zolang ze er geen last van heeft. Als ik haar hiermee weer een gezond leven kan geven dan doe ik het natuurlijk wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je zegt castratie bij een voedster is een zware ingreep. Ik heb mijn voedster wel meteen laten helpen en zij was binnen een paar weken weer helemaal de oude. Het scheelt zo dat ze daarna geen kans meer heeft op baarmoederkanker.

Misschien kan je de urine beter beoordelen als ze het in de toiletbak heeft gedaan. Het is inderdaad lastig te zien:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 7 maanden verwacht ik niet dat dit al baarmoederproblemen zijn hoor, dan zou ze die echt wel heel jong hebben. Dan zou ik eerder een blaasontsteking verwachten. 

Meestal is verkleurde urine niets anders dan veroorzaakt door wat ze eten. Spinazie, wortel, caroteen in de konijnenbrokken. Dat soort dingen veroorzaken kleurtjes in de urine van je konijn. 

Je zou kunnen kijken of je wat urine kan opvangen met een schoon spuitje en kan laten testen, maar dat is niet zo heel makkelijk bij konijnen. Ook niet omdat de urine ook niet uren oud mag zijn voor het getest word. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje had dit ook in het begin toen ik hem net had. Het schijnt dat broccolie of andere kleuren groente er ook juist voor kunnen zorgen dat er rood pigment aan gemaakt word. De volgende dag had die van mij weer plasjes in een normale kleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er niet perse te veel zorgen  om maken tenzij het aanhoud dat ze in deze kleur plast dan even de urine laten controleren.  Je kan het met een spuitje opzuigen als ze op een gladde ondergrond plast. Misschien moet je haar dan tijdelijk even in een plastic bak zonder bodembedekking zetten tot ze geplast heeft

aangepast door Jonna
Typefout
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .