Ga naar inhoud

Ruilen van kooi?

xxMarieke

Aanbevolen berichten

Heeyy..

Heb weer even een paar vragen..:bunny2:

M'n ram van 5 maanden wordt volgende week gecasstreerd..

Nu heb ik net een voedster van 7 weken opgehaald. Als de voedster ong. 3-4 maand is wil ik ze koppelen..

Ik laat ze nu apart door de kamer lopen, maar als de ram losloopt, dwaalt hij de hele tijd rond de kooi van de voedster.. Ze snuffelen dan wat aan elkaar en af en toe gaan ze beide aan de tralies 'krabben' en bijten.. Ik wou ff vragen.. Is dat normaal?:blink:

En als de ram gecastreerd is.. veranderd het gedrag dan erg? Hij is nu erg aggressief..:bunny:

Alvast bedankt..

XxMarieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gedrag dat je ram nu vertootn komt door de invloed van zijn hormonen. een castratie wil daar idd wel eens bij helpen... maar het is geen garantie dat dit gedrag weg gaat!

het snuffelen voor de kooi van de voedster is logisch te verklaren door de dames geur die je voedster verspreid!! je ram ruikt dat er een dame in the house is... en word daar natuurlijk door geprikkeld!

bijten daarentegen is ander gedrag.... ofwel je ram is echt agressief.. ofwel is hij heel gefrustreerd dat ie net bij zijn dame kan....

een andere ook logische verklaring is dat de ram de woonkamer als zijn territorium ziet en haar daarbij als indringer ziet...

bij zo een jong konijn vind ik alleen dat je goed moet opletten of dit gedrag van de ram de voedster niet teveel stress bezorgt!!

wat het koppelen betreft zou ik hiermee echt wachten tot je voedster zeker 4 maanden is! zo te horen heb je een pittige ram en de voedster zal die eerder niet goed aankunnen.....

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met Cindy mee.

Toen de konijnen nog niet gekoppeld waren viel me voedster (die woont ook al 6,5 jaar hier) Breezer telkens aan door de tralies. Ik probeerde dat die 2 elkaar zo min mogelijk zien. Maar Breezer wist altijd een manier om los te breken, dus dit gebeurde zo af en toe. Breezer deed niets terug maar toen me voedster echt tekeer ging ging breezer ook zo tekeer. Mijn hart klopte vreselijk, ik dacht dat het koppelen nooit goed ging!!

Toen ik ze beiden op neutraal terein ging koppelen ging het eigenlijk heel goed. Ik zag direct dat ze elkaar wel mogen.

Maar goed, probeer dit situatie zoveel mogelijk te vermijden. Het koppelen kan straks toch nog goed gaan, maar als ze zo op die manier blijven doen dan wordt het ergen en gaat het koppelen straks helemaal niet meer lukken.

Zorg dat als 1 van de 2 losloopt niet naar een ander kan gaan.

succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ram is niet aggressief naar de voedster.. Maar zo gauw ik te dicht bij z'n kooi kom, begint ie te grommen en bijten..

De voedster trekt zich er niet zoveel van aan.. Die gaat op den duur weer languit liggen en eten en zo..

Hij bijt ook niet naar de voedster.. Ze knagen alleen aan de tralies..:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .