Ga naar inhoud

Ontsteking en update


Ilona1985

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Het gaan even niet zo lekker met de konijnen vrienden. Eerst Peanut EC en een moeilijke tante met medicijnen en dwangvoeding geven en nu het volgende probleemgeval, Snickers. 
 

Nog even een update over Peanut:

Woensdag een enorm nare ervaring gehad bij de dierenarts waardoor ze totaal overstuur (en ik dus ook) was na de afspraak. Ze bleef tollen en kwam moeilijk tot rust. De vervanger was totaal onbekend met konijnen en deed maar wat. Ik voelde en zag dat het niet goed ging, ben weggegaan en heb een andere dierenarts gebeld waarbij ik gelijk langs kon komen. Gelukkig was de arts superlief voor haar en heel rustig wat ik ook merkte aan Peanut. Ze was ontspannen en de arts heeft haar goed onderzocht en heeft daar echt de tijd voor genomen. Ik heb haar gevraagd eerlijk te zijn, of ze dacht dat behandelen nog een goede optie was. Ze gaf aan dat ik zeker door moest gaan, mijn kleine Nootje is erg actief en alert en ze vond haar er mooi uitzien. Pak van m’n hart. Het wordt wel een lange behandeling maar we gaan ervoor. Ik kijk een beetje op tegen het dwangvoeden omdat ze het heel spannend vindt maar het is me net gelukt drie grote spuiten toe te dienen en ze zat er volgens mij nog van te genieten. Na een halve spuit ging het even mis en tolde ze maar daarna ging het gelukkig prima. Misschien mag ik zeggen dat we vooruitgang boeken. 
Het valt me wel op dat 1 van haar oogjes eigenlijk steeds openstaat en het andere oogje (de kant waarnaar haar hoofdje lichtelijk is gekeerd) zo nu en dan gewoon dicht is. Komt dit ook door de EC?
 

Over mijn lieve Snickers:

Ik zag hem gister met zijn hoofdje schudden en krabbelen. Toen ik aan zijn rechter oortje voelde trok hij zijn koppie weg. Voor mij een goede reden om de dierenarts te bellen. 
Ik kon vanochtend gelijk langskomen (superfijn) en bij het wachten op de afspraak zat ik lekker aan zijn oortjes te kriebelen. Ik voelde het al, een knikker onder zijn oortje…. Volgende week wordt hij geopereerd en maakt de arts de zwelling open en schoon. 
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of hebben jullie tips? Mijn vrienden zitten op Hennep vezel maar ik ga wel voor een Hennep “kleed” zodat het stof niet in de wond komt. 
Hopelijk voelt hij zich na de operatie wat beter.

 

Groeten vanuit de ziekenboeg.

 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een pech allemaal met de konijntjes 😟

Ik heb alleen ervaring met abcessen bij ratjes maar dat zal in het principe wel hetzelfde zijn, het is belangrijk dat als die open is de wond schoon en open te houden zodat ie van binnenuit dicht kan groeien. Als die te snel dicht groeid kan het goed gaan maar als er nog iets van pus in zit of een ontsteking kan er ook een nieuw abces ontstaan. Dus dagelijks schoonspoelen met een spuitje en water wat voorgekookt en afgekoeld is.

Is er ook gekeken naar de reden van het abces? Bij de kaak kunnen er namelijk ook gebitsproblemen aan ten grondslag liggen

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .