Ga naar inhoud

konijntjes gaan uit het nest

Aanbevolen berichten

hyhy

Toen ik vanop weekend kwam, was mijn konijntje nest aan het maken maar ik dacht dat ze schijnzwanger was tot 3 dagen geleden 6baby'tjes in het nestje zaten😍

Zelf wou ik geen babytjes.  Ik heb 2 konijntjes maar die zijn zeker vrouwtjes... Is dit dan het werk van een wild konijn?

Ze hebben al allemaal een thuis.  Vanamiddag ging ik kijken en er lag 1 wat uit het nest.  Als ik het er terug in leg springen ze wat heen en weer tot er weer 1 of 2 uitliggen.  

Kan dit door het warmere weer? (21 graden)  IS het veilig voor de kleintjes?  Ik leg ze er vanavond zoeizo weer in.

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twee vrouwtjes hebt en er toch een rammetje van buitenaf bij is geweest kun je er donder op tegen zeggen dat de andere binnen no time ook bevalt van een nestje. Ik zou toch voor de zekerheid het geslacht laten controleren. Als je nu niets doet en de ene blijkt toch een rammetje dan zit je zo weer met een nieuw nestje. Hetzelfde geldt ook voor een ram van buitenaf, als hij er 1 keer bij kan, waarom dan geen 2e keer?

Het kan zijn dat een aantal konijntjes niet gezond zijn en daarom buiten het nest belanden. Ik zou er niet teveel mee klooien, omdat dan jouw geur overal aankomt en je de kans op afstoten groter maakt.

Misschien heb je nog wat aan dit artikel: https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .