Ga naar inhoud

minilop went niet


Ellie2022

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds twee weken een minilop van 1 jaar in huis gehaald. Ze zat sinds klein samen met een ander konijn maar de laatste tijd begonnen ze steeds te vechten. Omdat ze niet meer samen konden zitten en de konijnen vrij rondliepen in huis deed de eigenaar haar weg. Ze is toen naar een ander gezin geweest waar opnieuw de koppeling niet lukte, ze viel steeds aan. Nu heb ik haar in huis genomen.

 

Ze mag hier overdag buiten in een grote ren en voor de rest loopt ze ook vrij rond. De eigenaar zei dat ze heel tam was en actief in huis. Nu na twee weken zoekt ze nog steeds niet echt toenadering en neemt ze moeilijk eten aan uit de hand. Mijn vriend en ik hebben elke dag sinds ze bij ons was op de grond gezeten/gelegen. Bij slecht weer bleef ze binnen en zat ze in de studeerkamer bij hem maar nog steeds komt ze niet is kijken of toenadering zoeken. Voor de rest eet ze wel goed. Ze zondert zich dus een beetje af en toont weinig interesse. Buiten in de tuin is ze soms een heel actief, voor de rest zit ze en kijkt ze maar wat rond. 

 

Is dit normaal dat ze haar nog wat moet aanpassen of is er toch iets anders aan de hand?

aangepast door Ellie2022
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een bang en eenzaam konijn. Is het plan wel haar alsnog te koppelen? Een konijnenopvang zou daar goed bij kunnen helpen, zodat ze wel haar happily ever after kan krijgen met een konijnen partner waar ze een klik mee heeft 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Yoshi_FunnyBunny zei:

Ik zou de eerste weken maar een kleine ruimte geven met een veilig vluchtplekje. 

Ik weet niet wat je met klein bedoelt, maar echt klein is nooit verstandig. Altijd zorgen dat het voldoet aan de minimale eisen, liefst ruimer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .