Ga naar inhoud

Cavia lust geen hooi meer?

Lollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar ik ga geen adviezen meer geven aan jou! Al mijn adviezen worden compleet de wind geslagen. Dus verspilde energie helaas.

Terwijl ik degene ben, met heel erg veel ervaring ( en zelfs mijn eigen dierenarts al adviezen geef), zelfs als mijn dierenarts geen reden ziet voor bepaalde dingen, eis ik altijd gebitsfotos. En ik heb ALTIJD gelijk. En het blijft haar altijd weer verbazen dat het elke keer klopt met add, terwijl het gebit er altijd prima uitziet, en ze gewoon goed eten.

aangepast door Konijnenliefhebber1993
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Maar ik ga geen adviezen meer geven aan jou! Al mijn adviezen worden compleet de wind geslagen. Dus verspilde energie helaas.

Terwijl ik degene ben, met heel erg veel ervaring ( en zelfs mijn eigen dierenarts al adviezen geef)

Je hoeft geen adviezen te geven als je dat niet wilt, en nogmaals: het is echt niet mijn bedoeling je de grond in te boren. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel random tussendoor... Vergeet niet dat 'ongevraagd' advies heel vaak voor weerstand kan zorgen. Het is in ieder geval zo dat iemand daar niet altijd direct iets mee wil of kan. Ik snap dat je graag wil dat iemand al je adviezen op olgt omdat je weet dat je de kennis hebt, maar een ander kent jou niet en vertrouwt op de dierenarts, wat ik snap. Ik denk dat jullie allebei uit liefde voor de caafjes dingen schrijven hier, maar modder gaan gooien uit frustratie lijkt mij zonde en niet zinvol. Ik vind het ook vaak moeilijk als ik vind dat ik iets weet en advies geef dat niet opgevolgd wordt. Soms is dat niet anders en in andere gevallen duurt het even voor iemand nieuwe inzichten krijgt. 

❤️

• Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Lollie zei:

Met foto's, bedoel je daar röntgenfoto's of ''gewone'' foto's mee?

Met foto's laten maken/beoordelen worden eigenlijk altijd röntgenfoto's bedoeld. Je kunt daarmee IN de kaak van je cavia of konijn kijken en dus dingen ontdekken die je als je alleen naar de buitenkant kijkt niet altijd kunt zien. Als je aan de buitenkant niks ziet, maar er toch problemen zijn, kan het dus zinvol zijn om zo'n röntgenfoto te maken.

Je hebt het mooi verwoord @Jamesthebunnybutler We praten allemaal uit eigen ervaring en geven vanuit die ervaring(en) advies. Zelf zou ik daarin alle adviezen ter harte nemen, maar vertrouwen op het oordeel van de dierenarts. Naja, meestal, als ik het gevoel heb dat er toch meer aan de hand is, dan ga ik zelf op onderzoek uit en koppel ik mijn vermoedens weer terug naar de dierenarts. Dat is toch degene die je beestje behandeld.

Hopelijk blijft wol nu hooi eten en trek je op tijd aan de bel bij de dierenarts mocht het toch weer minder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Kolino zei:

Met foto's laten maken/beoordelen worden eigenlijk altijd röntgenfoto's bedoeld. Je kunt daarmee IN de kaak van je cavia of konijn kijken en dus dingen ontdekken die je als je alleen naar de buitenkant kijkt niet altijd kunt zien. Als je aan de buitenkant niks ziet, maar er toch problemen zijn, kan het dus zinvol zijn om zo'n röntgenfoto te maken.

Je hebt het mooi verwoord @Jamesthebunnybutler We praten allemaal uit eigen ervaring en geven vanuit die ervaring(en) advies. Zelf zou ik daarin alle adviezen ter harte nemen, maar vertrouwen op het oordeel van de dierenarts. Naja, meestal, als ik het gevoel heb dat er toch meer aan de hand is, dan ga ik zelf op onderzoek uit en koppel ik mijn vermoedens weer terug naar de dierenarts. Dat is toch degene die je beestje behandeld.

Hopelijk blijft wol nu hooi eten en trek je op tijd aan de bel bij de dierenarts mocht het toch weer minder worden.

Dankjewel! Als Wol of Koko nu toch weer stoppen met hooi eten, dan ga ik zeker naar de dierenarts. Waarschijnlijk mét röntgenfoto. En dan stuur ik die ook door naar die Eva Stoffels. Ik zie nu geen problemen en dus geen reden om 88 euro te betalen (dat kosten röntgenfoto's bij mijn dierenarts). Allemaal in elk geval bedankt voor de adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lollie zei:

Dankjewel! Als Wol of Koko nu toch weer stoppen met hooi eten, dan ga ik zeker naar de dierenarts. Waarschijnlijk mét röntgenfoto. En dan stuur ik die ook door naar die Eva Stoffels. Ik zie nu geen problemen en dus geen reden om 88 euro te betalen (dat kosten röntgenfoto's bij mijn dierenarts). Allemaal in elk geval bedankt voor de adviezen!

Mijn adviezen als NIET!!! verzonden beschouwen alsjeblieft!!!!!!!!!

• Verward 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Mijn adviezen als NIET!!! verzonden beschouwen alsjeblieft!!!!!!!!!

Ik vind dat je hiermee kinderachtig reageert. Eigenlijk hetzelfde als bij mij via Messenger toen jij vond dat ik met Bibi en Coco naar de dierenarts moest, maar ik dat niet wilde omdat ik er de noodzaak niet van zag.

Je adviezen zijn goed bedoeld en je hebt mij in elk geval regelmatig geholpen, maar opdringen werkt vaak averechts. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum, zoals dat van Bunnybunch is een plek om hulp te vragen, maar ook een plek voor discussie. Discussie wil zeggen dat je het niet eens met elkaar hoeft te zijn, je mag lijnrecht tegenover elkaar staan. Maar houd het netjes. Kom met argumenten om een ander te overtuigen. Soms lukt dat, soms niet. Dat is dan zo. We laten elkaar wel allemaal in hun waarde, alles kan gewoon netjes, beleefd en vriendelijk. Als je elkaar niet kan overtuigen, kun je het altijd eens worden dat je het niet eens zal worden 😉 

De adviezen die we hier geven zijn altijd vrijblijvend. Goed bedoeld, en vaak echt vanuit het hart gegeven. Dat maakt het soms inderdaad frustrerend als iemand er niets mee doet. Maar iedere situatie is anders, we kunnen niet live bij TS thuis meekijken. Ieder dierenbaasje heeft de vrije keuze om eigen beslissingen te maken voor zijn of haar huisdier.  Een dier geen zorg geven als dat wel nodig is, dat is strafbaar, maar in deze situatie helemaal niet aan de orde. Niet elke dierenarts die konijnkundig of caviakundig is zal hetzelfde beslissen, terwijl ze er toch echt allemaal voor geleerd hebben. Ook niet elk baasje maakt dezelfde beslissingen. Zolang de basiszorg op orde is, is die vrijheid er voor iedereen. Er is niet maar één juiste manier om voor een dier te zorgen, er zijn vele meningen, onderzoeken, theorieën en mijn ervaring ook echt meerdere daarvan die prima werken en waar je een gezond en gelukkig dier mee hebt. Maar in dit topic is er gewoon de nodige zorg gegeven, er is een dierenartsbezoek geweest, TS heeft de adviezen gelezen en houd het in de gaten. Volgens mij dus niets om ons druk over te maken. Zeker niet op zo een warme dag als vandaag. 

Ik zal dit topic een slotje geven. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .