Ga naar inhoud

Muffin heeft een tumor


Piku

Aanbevolen berichten

Jullie zijn allemaal briljant, met die pilletjes en medicijnen in lekkers verstoppen. En ik maar bekvechten om er een spuit in te krijgen. Ik ga dat proberen met Muffin als ze thuis komt van haar operatie vandaag, want ik vind het altijd zo zielig om zo'n ziek pukkie helemaal over de zeik te helpen.

 

Ik heb mijn konijntjes nu 4 jaar en ik ben 1x bij de dierenarts geweest met Monster omdat hij buikpijn had en nu 1x met Muffin voor haar baarmoeder. Met mijn vorige konijn ben ik er 1x geweest voor een ontstoken oogje en verder alleen op het laatst toen ze kanker bleek te hebben en ingeslapen werd. Maar er zitten ook brokkenpiloten bij, iemand die ik ken had een konijn met olifantentandjes, ontstoken baarmoeder, gebroken poot, miasis, de hele mikmak. Die was van goud door de hoge dierenarts kosten grapten we altijd.

 

Fijn dat het weer de goeie kant op lijkt te gaan Okki, de eerste hapjes zijn altijd het moeilijkste.

 

Muffin zit nu bij de dierenarts. Monster ook, die wordt gegijzeld daar als steun en doet alsof HIJ het slachtoffer is. Woest dat hij was de vorige keer dat hij mee moest voor steun, hij wilde mijn druifje niet eens meer aan pakken. Snoof eraan, draaide zich om en liep weg zo van "NEE. MET JOU DOE IK GEEN ZAKEN MEER". En Muffin was like "Ja nee jou mag ik niet meer-Oh eten? Jammie dank je, heb je meer? 😄" terwijl die bepoteld was door de dierenarts.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook slim! Al krijg ik het spuitje vaak niet zonder bekvechten in enige proximiteit van de snoet.

 

Muffin is weer thuis, alles is goed gegaan. Ze is wel meteen haar huisje in gekropen, ze is zichzelf nog niet maar dat is wel begrijpelijk. Was een knots van een tumor, ik heb hem gezien. Al de hele dag loop ik tw twijfelen of ik niet toch eerst een röntgen foto had moeten maken, want stel dat ze wel uitzaaiingen heeft was alles voor niks...Maar goed, ik heb bar weinig aan die gedachten op dit moment en vertrouw maar dat de dierenarts een goede inschatting heeft gemaakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Piku zei:

Dat is ook slim! Al krijg ik het spuitje vaak niet zonder bekvechten in enige proximiteit van de snoet.

 

Muffin is weer thuis, alles is goed gegaan. Ze is wel meteen haar huisje in gekropen, ze is zichzelf nog niet maar dat is wel begrijpelijk. Was een knots van een tumor, ik heb hem gezien. Al de hele dag loop ik tw twijfelen of ik niet toch eerst een röntgen foto had moeten maken, want stel dat ze wel uitzaaiingen heeft was alles voor niks...Maar goed, ik heb bar weinig aan die gedachten op dit moment en vertrouw maar dat de dierenarts een goede inschatting heeft gemaakt.

Gelukkig is alles goed gegaan. Wel heftig om te horen dat het zo'n grote tumor was en dat je nu eigenlijk niet weet of er uitzaaiingen zijn. Je zou alsnog een scan kunnen laten maken al weet ik zo niet wat de toegevoegde waarde ervan is idd. Alleen maar stress voor het beestje en spanning voor jou. Tenzij die uitzaaiingen ook nog te verwijderen zijn maar hoe ver wil je daar in gaan. Hopelijk knapt ze goed op en heeft de dierenarts alles weggehaald. Je zou nog kunnen vragen aan de dierenarts of hij of zij nog heeft gekeken voor uitzaaiingen tijdens operatie en hoe groot de kans is dat ze die heeft op plekken waar de dierenarts niet heeft kunnen kijken. Voor de rest maar gewoon het beste ervan maken en hopen dat het nu klaar is en ze nog wat mooie jaartjes voor de boeg heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2022 om 11:14, Boefje zei:

Gelukkig is alles goed gegaan. Wel heftig om te horen dat het zo'n grote tumor was en dat je nu eigenlijk niet weet of er uitzaaiingen zijn. Je zou alsnog een scan kunnen laten maken al weet ik zo niet wat de toegevoegde waarde ervan is idd. Alleen maar stress voor het beestje en spanning voor jou. Tenzij die uitzaaiingen ook nog te verwijderen zijn maar hoe ver wil je daar in gaan. Hopelijk knapt ze goed op en heeft de dierenarts alles weggehaald. Je zou nog kunnen vragen aan de dierenarts of hij of zij nog heeft gekeken voor uitzaaiingen tijdens operatie en hoe groot de kans is dat ze die heeft op plekken waar de dierenarts niet heeft kunnen kijken. Voor de rest maar gewoon het beste ervan maken en hopen dat het nu klaar is en ze nog wat

mooie jaartjes voor de boeg heeft.

Ja ik zou alsnog een röntgen foto kunnen laten maken...Maar eigenlijk had ik dat voor de operatie moeten doen. Ze ademt nu nog net zo gek als voor de operatie, dus dat baart me echt zorgen. Straks zijn het wel uitzaaiiingen en was die operatie voor niks. 😞 Zo stom dat het achteraf zo logisch is om een bepaalde stap te doen en dat je dat op dat moment gewoon niet ziet. De dierenarts vond het ook niet heel nuttig want kleine uitzaaiingen zie je toch niet zei hij. Maar misschien zit er wel een joekel daar. Het zou dan in de longen zitten, die zie je niet als je de baarmoeder eruit sloopt dus hij had het niet kunnen zien tijdens de operatie. Of het is toch een allergie...Dat kan ook nog natuurlijk. Maar die is dan ineens spontaan ontstaan in de afgelopen tijd, want die heeft ze nooit gehad. Over 7 dagen op wond controle, dus kijken maar wat de dierenarts dan zegt.

 

Ze eet weer goed nu, dus dat is een lichtpuntje. En verder maar afwachten denk ik...Maar ik baal hier wel van.

aangepast door Piku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik. Was die benauwdheid de reden waarom je naar de dierenarts ging? Zou het nog van de pijn zijn? Heeft de dierenarts haar luchtwegen niet gecontroleerd? Vreemd dat de dierenarts geen scan heeft geadviseerd voor die operatie. Je wilt toch wel weten wat er allemaal gaande is in dat lijfje voor je gaat lopen snijden. Ik begrijp dat je baalt en je alsnog zorgen maakt. Als ik jou was zou ik als ze nog benauwd is over een paar dagen toch voor een scan gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Boefje zei:

Snap ik. Was die benauwdheid de reden waarom je naar de dierenarts ging? Zou het nog van de pijn zijn? Heeft de dierenarts haar luchtwegen niet gecontroleerd? Vreemd dat de dierenarts geen scan heeft geadviseerd voor die operatie. Je wilt toch wel weten wat er allemaal gaande is in dat lijfje voor je gaat lopen snijden. Ik begrijp dat je baalt en je alsnog zorgen maakt. Als ik jou was zou ik als ze nog benauwd is over een paar dagen toch voor een scan gaan. 

Ja, ik vond haar gek ademhalen. Je ziet haar flanken en koppie mee gaan, heel diep ademt ze zegt maar. Maar niet met koppie naar achter en bekkie open bij iedere adem teug, en ze doet zoals ze altijd doet. Ze is heel levendig, vrolijk, eet graag. Maar zo gek ademt ze nu nog steeds. Ik hoopte dat ze gewoon buikpijn had ofzo. Misschien heeft ze dat ook wel nog. Ik moest het aankijken zeiden ze. De dierenarts zei dat een röntgen niet zoveel zou zeggen omdat je uitzaaiingen niet altijd kan zien als ze klein zijn. Misschien vond hij haar zo goed ademen dat hij daar niet direct aan dacht. Zijn 1e ingeving was ook allergie tot hij haar buik ging voelen. Ik ga denk ik die controle toch wat naar voren halen denk ik. En dan vrees ik het ergste.

 

Maar goed, ik kan er niks meer aan doen verder en heb echt mijn best gedaan, dus het zij zo en we moeten er maar mee dealen. Ik heb ben al zo lang geen konijntje meer verloren dat ik helemaal was vergeten hoe ongelofelijk *krulspinazie* dit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijn, hitte het kan allemaal. Nu mogelijk pijn van de operatie? Krijgt ze genoeg pijnstilling? En ja het zeker weten is wel belangrijk want een konijntje laten lijden is ook niet goed. Ik weet er helaas alles van om met rot nieuws bij de dierenarts weg te komen en de knoop te moeten doorhakken omdat het gewoon niet meer ging met mijn lieverd die ik al 11 jaar bij me had. Terugkerende nierstenen had ze.

 

Veel sterkte. Ik hoop dat het meevalt. Maar de ademhaling wat je omschrijft had mijn konijntje door pijn van de blaas en nierstenen. Maar die kon van de pijn dan ook niet meer eten hoe graag ze ook wou en ze wou met rust gelaten worden. Jij verteld dat ze verder nog wel alles doet dus wie weet valt het mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Als een mod dit ziet, geef me maar een eigen topic hoor want ik loop nu wel erg te spammen hier).

 

Nou ja hitte...Het is binnen ergens tussen de 21 en 23 graden dus dat valt denk ik wel mee. Ik heb wel een icepodje gegeven maar die negeert ze (normaal gaat ze daar blij tegen aan liggen als ze het heet heeft). En pijn weet ik niet, ze knarst niet en krijgt nog pijnstilling. Ze deed het voor de operatie ook al.

 

Ik ga 12 uur weer terug naar de dierenarts. Ze eet nu helemaal niet meer op de kroontjes van aardbeien na en is weggekropen in haar nachthokje en daar zit ze maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Zo snel ja, zo ga je even voor de zekerheid langs de dierenarts en dan is ze een week later ineens dood.

 

Ik heb al contact opgenomen met een opvang voor een koppeling voor Monster. Heb er nog even geen zin in, maar als er een wachtlijst is kan hij er maar beter alvast op staan want die arme gup kan niet te lang alleen. Hij verpieterde in zijn upje in het asiel ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wachtlijsten zijn meestal voor afstand, niet voor adoptie. Maar het is ook niet zo dat je gelijk de volgende dag al terecht kan, qua planning zit er meestal wel een weekje tussen voor je kan komen koppelen. Dus het is zeker verstandig dat je contact opgenomen hebt. Zeker als je weet dat hij niet goed alleen kan zijn. Sterkte er mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een week had ik verwacht, ben ik zelf ook wel blij mee. Had niet persé zaterdag op de stoep willen staan (maar als ze toevallig een gaatje hebben ga ik wel). Ik zou voor hem wel blij zijn als we met een weekje al terecht kunnen. Monster kan niet zo goed alleen, dan keert hij in zichzelf en trekt de wereld aan hem voorbij. Om die reden is hij toen ook gekoppeld aan Muffin in het asiel. Ze waren los van elkaar binnen gekomen maar hij verpieterde en zij stopte met eten van eenzaamheid, dus zijn ze bij elkaar gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schrik, joh, arme Muffin, arme Monster, arme jij. 😥 Aan de ene kant zó akelig dat je op de dag dat Muffin overleden is je al meteen rekening moet houden met Monster die snel een nieuw vriendinnetje moet krijgen, omdat hij anders zit te verpieteren, anderzijds is het misschien toch een beetje troostend dat je Monster en een nieuw maatje weer gelukkig ziet zijn en dat je zelf iets afleiding hebt van het nieuwe koppeltje. Sterkte, hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie. 

 

Ik mag morgen meteen al komen daten met mijn gup. Veel sneller dan ik dacht. Heel dubbel want ik gun hem en nieuw maatje maar ik wil gewoon mijn Muffin terug en nu gaat Monster ook nog eens een week weg op koppelvakantie. Ik woon alleen en werk fulltime thuis dus dat wordt een rot week helemaal alleen thuis. Zonder Muffin en ook nog zonder Monster met een lege ren in de woonkamer. Maar ja no pain no gain. Hij zit al de hele avond stil in een hoekje en neemt af en toe wat hapjes andijvie, normaal verorbert hij die. Alsof hij denkt ik moet iets voor mijn Muffin over laten.

 

Ik hoop dat hij mijn smaak in vrouwen deelt. Het is een albino langzittertje van 2 jaar, gesteriliseerd (THANK god). Ze is nogal pittig en territoriaal, met die rooie oogjes erbij wilde niemand haar. Maar ik wel, Muffin was ook een pittige tante af en toe en Monster is diep van binnen zo zacht als een kopje cup a soup dus hopelijk kan hij haar pit wel waarderen. En anders wordt hij even elkaar getimmerd, rapen we zijn ego van de grond en zoek ik weer verder. 

aangepast door Piku
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .