Ga naar inhoud

Hamster heeft wond met kleine beestjes

Miep2812
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb nu twee huisjes van een bloempot, een paar huisjes van riet en van karton maak ik wat, kunnen ze gelijk aan knagen, voorlopig dus geen nieuwe huisjes, want hun kooien zitten al vol.

Mijn dwerghamster is ongeveer 125 gram, dat is dus toch te weinig voor die anti-parasiet voor vogels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Konijnenliefhebber1993 die voor knaagdieren heeft een hele lage dosering en dat werkt niet altijd even goed. Die voor vogels werkt beter en je doet langer met zo'n flesje. Het is niet zomaar dat ik dit doe of zeg het is op aanraden van mensen die er veel verstand van hebben en die de doseringen kennen wat ze mogen hebben

aangepast door Jonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Miep2812 zei:

Ik heb nu twee huisjes van een bloempot, een paar huisjes van riet en van karton maak ik wat, kunnen ze gelijk aan knagen, voorlopig dus geen nieuwe huisjes, want hun kooien zitten al vol.

Mijn dwerghamster is ongeveer 125 gram, dat is dus toch te weinig voor die anti-parasiet voor vogels?

Dat zou ik dan niet doen nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jonna zei:

@Konijnenliefhebber1993 die voor knaagdieren heeft een hele lage dosering en dat werkt niet altijd even goed. Die voor vogels werkt beter en je doet langer met zo'n flesje. Het is niet zomaar dat ik dit doe of zeg het is op aanraden van mensen die er veel verstand van hebben en die de doseringen kennen wat ze mogen hebben

Omdat het een hogere dosering is, kan het schadelijk zijn.

Ik heb geen verstand van  cavia's?🤣. Laat me lachen zeg.

Ik heb altijd een opvang gehad, en heb er nu zelf 30 rondlopen.

En ook al met meerdere ziektes te maken gehad, waarr menig caviahouder niet mee te maken heeft gehad.

Agja, mijn dierenarts zal dan wel een waardeloze dierenarts zijn. Hoewel, zij heeft samen met mij de enterococcus bacterie er wel onder gekregen. Dus of ze daadwerkelijk zo slecht is dab???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Konijnenliefhebber1993 huh? Waar hoor je mij zeggen dat ik vind dat jij er geen vwrstand van hebt? Ook iemand die veel verstand ergens van heeft kan altijd nieuwe dingen leren hoor, dat geld ook voor dierenartsen. Ik zeg dat degene van wie ik dit advies heeft veel verstand van ratten heeft ik heb het helemaal niet over jou, en ja, dat gaat ook om mensen die een opvang hebben gerund enz. Ik voel alleen negatieve energie opkomen hier dat is niet mijn bedoeling, ik geef alleen advies en als je het wilt doe er wat mee als je er niks mee wilt ook prima. Wat in die voor knaagdieren zit is gewoon heel weinig, ook voor knaagdieren. Maar als je me niet gelooft geen probleem maar geef mij niet de schuld. Nu ben ik wel een beetje klaar met deze discussie

aangepast door Jonna
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jonna zei:

Oja en ook een dierenarts trouwens. Maargoed doe ermee wat je wilt en vat alles wat ik zeg ook maar op hoe je wilt 😉

Ik gebruik sowieso geen dierenwinkel *konijnendropjes* meer.

Alleen nog ivermectine via de dierenarts ( en ja, dat is voor runderen), iets anders wil ik niet meer. Allemaal zooi!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-7-2022 om 06:58, Konijnenliefhebber1993 zei:

Ik gebruik sowieso geen dierenwinkel *konijnendropjes* meer.

Alleen nog ivermectine via de dierenarts ( en ja, dat is voor runderen), iets anders wil ik niet meer. Allemaal zooi!!!!

Grappig ben jij 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lollie zei:

Wat zijn we weer aardig 😄

Ik voel weer een felle discussie aankomen. Die heb ik al eens eerder gehad hier 😉

Ja aardig he? Dat vond ik ook al maar ik reageer enkel op de manier hoe iemand tegen mij doet. Tja we zijn allemaal maar mensen he maar blijkbaar als we getriggerd worden kunnen we niet meer normaal doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adem in.....adem uit.....en reageer misschien niet direct vanuit een al dan niet terechte emotie, bedenk dat het geschreven taal is en we elkaar niet kennen of kunnen zien (nou ja, sommige forummers wel, maar dat geldt zeker niet voor alle >30.000 leden, denk ik 😁). Door juist niet te reageren op dezelfde negatieve manier die je van een ander (terecht of onterecht) ervaart, maak je de spanning kleiner bij jezelf en de ander wat een sneeuwbaleffect heeft en weer voor ontspanning en zelfs een glimlach zorgt. En als het je niet lukt: vraag het de moderators, die zijn ervoor en er goed in. 🙂 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lollie zei:

Wat zijn we weer aardig 😄

Ik voel weer een felle discussie aankomen. Die heb ik al eens eerder gehad hier 😉

@JokeC helemaal mee eens, in de praktijk soms lastig uit te voeren om niet te oordelen en eerst te ademenen. Maar het is zeker een goed advies en goed om eens bij stil te staan 😊 (ik krijg de quote niet weg vandaar dat hij nog bij deze reactie staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .