Ga naar inhoud

Mijn konijn drinkt niet


BramC

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Dit is de eerste keer dat ik hier een bericht plaats.

 

Een van de twee konijnen van mij en mijn vriendin is eergisteren ziek geworden. Gisterenochtend naar de dierenarts en er is een kans dat hij E cuni culi heeft. Op dit moment drinkt hij geen water (Niet dat wij dat zien in ieder geval). Wel eet hij de gehele dag door vers voer (normaal voeren we hem ook hooi) in de vorm van spinazie, witlof en komkommer (van dat laatste is hij niet echt fan). Zijn eetlust is wel goed. Krijgt hij door de groente nog wel genoeg vocht binnen gedurende de dag?

 

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijgt hij zijn drinken aangeboden? In een flesje of een bakje? Vaak vinden konijnen uit een bakje makkelijker, al helemaal als ze al wat zwakker zijn. Met groenten krijgen ze ook zeker vocht binnen, maar dat is niet altijd genoeg qua hoeveelheid. In de winter wel, maar als het warmer is niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plast je konijn wel gewoon? En dan niet kleine beetjes maar normaal? Dan krijgt je konijn waarschijnlijk genoeg vocht binnen via groenvoer. Maar over het algemeen drinken konijnen naast hun groenvoer wel gewoon. Misschien drinkt je konijn nu niet vanwege pijn of idd dat hij niet goed bij de drinkfles kan. Ik zou beide aanbieden. In een bakje en drinkflesje en het in de gaten houden. Mocht hij nou echt niet genoeg vocht binnen krijgen zou je een infuus bij de dierenarts kunnen vragen. Krijgt hij ook panacur en pijnstilling? Dat zijn de belangrijkste medicijnen voor een konijn met EC. Sterkte en beterschap voor je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .