Ga naar inhoud

2 vechtende beertjes

MojoEnLouCavias
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb mijn 2 ongecastreerde beertjes nu al een jaar. Ze zijn als broertjes in de dierenwinkel toegekomen en heb ze dus ook samen gehouden.

Van maart zijn ze 1 jaar.

Ze zitten in een groot hok van 0,70x1,40m waar voldoende huisjes, knabbeltjes, hoor, alles dus instaat. Het is altijd goed gegaan en zochten elkaar op om samen te slapen.

Gisteren avond is alles plots omgeslagen, ze vochten en hebben elkaar gebeten.

We hebben onmiddellijk het kot in 2 gedeelt zodat ze niet meer aan elkaar kunnen en uiteraard hun wondes ontsmet.

Iemand tips? Kunnen ze ooit nog samen? Of is hun band kapot en is het te gevaarlijk om ze nog samen te zetten?

Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruzie om de vrouwtjes (ook al zijn die er zo te horen helemaal niet). Castreren maakt geen verschil. Wat ik zou doen is óf geen cavia's meer (beide naar een caviaopvang) óf 1 beer naar een caviaopvang en de ander castreren en koppelen aan een zeugje. Volgens @Konijnenliefhebber1993 kunnen beren prima samen maar daar sluit ik mij absoluut niet bij aan (dat bedoel ik niet vervelend hoor!). Dit is iets waar je zelf keuzes in zult moeten maken. Ik denk dat ze nu gaan puberen en dat als je ze langer bij elkaar houdt er alleen maar problemen van komen, in de meeste gevallen gaan ze vechten (soms zelfs tot de dood aan toe). Beren gaan vaak pas vechten als ze al heel lang bij elkaar zitten. Familiebanden doen ze niet aan. Mocht je toch besluiten het met een andere beer te proberen, neem dan de tijd, koppel op neutraal terrein maar kies vooral voor karakters die perfect bij elkaar passen. Ik zou ze koppelen bij de caviaopvang, want mocht het niet klikken dan kun je nog een ander proberen, dan heb je die niet al ''gekocht'' (ik vind dat altijd zo stom klinken bij dieren). Dierenwinkels helpen je totaal niet en beschikken meestal over te weinig of onjuiste kennis. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze genoeg ruimte? Als ze gewoon een grote ren hebben dan moet het vaak geen probleem zijn. Ik heb zelf ook twee beertjes en af en toe klappertanden ze tegen elkaar, maar meer ook niet. Een keer heeft Kerri Elmo wel gebeten maar dat was meer omdat Elmo echt heel vervelend deed. Verder hebben ze geen last van elkaar. Ze zijn geen beste vrienden, maar zodra je ééntje weg haalt is de ander helemaal in de war en opzoek naar z'n maatje. Ze kunnen niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar. Ik zou het gewoon proberen. Hoe is het hok? wel echt 0.7x1.40 op de grond of is het met twee verdiepingen. Want ze hebben echt wel ren ruimte nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2022 om 07:28, MojoEnLouCavias zei:

Dag allemaal,

Ik heb mijn 2 ongecastreerde beertjes nu al een jaar. Ze zijn als broertjes in de dierenwinkel toegekomen en heb ze dus ook samen gehouden.

Van maart zijn ze 1 jaar.

Ze zitten in een groot hok van 0,70x1,40m waar voldoende huisjes, knabbeltjes, hoor, alles dus instaat. Het is altijd goed gegaan en zochten elkaar op om samen te slapen.

Gisteren avond is alles plots omgeslagen, ze vochten en hebben elkaar gebeten.

We hebben onmiddellijk het kot in 2 gedeelt zodat ze niet meer aan elkaar kunnen en uiteraard hun wondes ontsmet.

Iemand tips? Kunnen ze ooit nog samen? Of is hun band kapot en is het te gevaarlijk om ze nog samen te zetten?

Alle tips zijn welkom.

Oei oei! Ze zitten in de pubertijd en helaas is een hok van 1.40x70 te klein voor 2 ongecastreerde beren.

Eenmaal uit elkaar is uit elkaar. Of je moet echt ervaring hebben met koppelen van beren zoals ik dat heb.

Maar wat is vechten? En wat is bijten? Bijten en bijten is een verschil.

Hier bijten de beren elkaar ook wel eens, maar daarna gaat het goed.

Maar hebben ze ook 300x100 verblijf voor 2 ongecastreerde beren.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .