Ga naar inhoud

Welk tuigje voor hond?

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had de tuigjes naast elkaar gehouden, dingen zijn even groot, snapte er niks van. Tot ik de foto's naast elkaar zette.

IMG_20220701_203532.thumb.jpg.a1278e2f35e17502a599039d7309506c.jpgIMG_20220701_151822.jpg.bbf21f6d66e5ce08f31b528d555bd5cf.jpg

Het ligt veel verder naar achteren, omdat de hals wijder is. Hondenfysio zegt dat het nog iets verder naar achteren uit haar nek moet en dan is het perfect, dus dat stukje nog even wat langer maken 👍. Net eerste wandelingetjes mee gemaakt, blijft veel mooier stabiel dan dat vorige tuigje. Ik ben er blij mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoda (teckel) loopt óf aan een flex óf los. Die luistert perfect en trekt niet dus dat kan prima. Zelfde was ook met Skittles (Golden). 
Tumtum echter trekt als een malle. Die loopt óf los óf aan 2 meter lijn óf aan 5 meter vaste lijn als ik haar met het poel-plas-rondje in de wijk de ruimte wil geven. En dat gaat prima, ze trekt nauwelijks meer sinds ze niet meer aan de flex loopt, lijn zit aan anti-trektuig als ze langere tijd vast moet dus dat scheelt ook hoop trekken en lijn kan je prima gewoon even wat korter in je hand houden en weer langer laten. Dus dat ‘over de grond slepen’ is onzin. Of je moet met maar 1 hand met je hond bezig zijn…. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heef shiva inmiddels ook geleerd om nergens omheen te lopen en ik weet precies waar ik de lijn langer kan laten en waar niet. Langs een fietspad laat ik de lijn ook meestal wat korter voor het geval ze ineens oversteekt en het pad blokkeert, dat is niet de bedoeling haha. Ze trekt hier ook niet meer trouwens aan de lijn, maar dat verschilt misschien per hond. Ze trekt alleen als ze een andere hond ziet of een kat maar dat heeft niks met de lijn te maken 😉 daar moet je wel op letten dat je dan de lijn niet te lang hebt anders kan ze meer kracht zetten, maar ik merk wel dat ik er handiger mee geworden ben ook met het terug trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen volgens mij zo'n beetje elk formaat wat verkrijgbaar is (anderhalf, 3, 5, 10, 20 meter)😛 en ik gebruik ze eigenlijk allemaal. Vind zelf zo'n flexlijn afschuwelijk.

Een tijdje geleden speelde Tex in het park even met een hond die echt niet los mag vanwege vluchtgevaarlijk. Ik had zelf mijn eigen lijn wel los gelaten. Die andere hond zat dus aan een flexlijn, die schoot uit de hand van het baasje en dat handvat vliegt klabam tegen Tex z'n kop aan. Doen we dus ook niet weer 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .