Ga naar inhoud

Courgetteplanten in tuin


EH87

Aanbevolen berichten

Nee, dat kan geen kwaad. Zoals alles wel een beetje met mate en opletten dat ze de normale voeding gewoon wel eten (vooral hooi en/of grassen).

 

Ik weet dat er wel eens misverstanden over zijn omdat mensen denken dat courgette nachtschade is, net als aardappel, tomaat, pepers, paprika, aubergine. Van die planten mogen konijnen zeker niet eten, dat is giftig. Alleen de rijpe vrucht van tomaat en paprika mag.  Aubergine zit er tussenin, de plant is giftig, de vrucht is niet om in groenvoer te geven, maar ook niet giftig. Geef ook geen groene tomaten of delen van de planten. Aardappel mag helemaal niet. Pepers zou ik ook niet doen 😉 Maar courgette is geen nachtschade maar familie van de komkommer, en mag dus wel gegeven worden, ook de plant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 uren geleden, IreneM zei:

Ik wist niet dat konijnen aubergine mogen. Die staat trouwens ook niet in de lijst van veilige groente op je site. Misschien een idee om die toe te voegen? 🙂

Nee aubergine mag niet in groenvoer, niet als voedsel op regelmatige basis. Daarom staat hij niet op de lijst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .