Ga naar inhoud

Welk formaat konijnen heb jij?

Evee

Hoe groot zijn jouw konijnen?   

126 leden hebben gestemd

1. 1. Welk formaat konijnen heb jij?

• Klein: - tot 2 kg
      81
    • Middel 2-4 kg
      63
    • Groot - 4+ kg
      12

Aanbevolen berichten

Op 16-5-2022 om 15:45, mammafelina zei:

Het lijkt mij wel leuk om ooit een groot konijn te hebben samen met een klein of middel groot konijn.

Geen idee hoeveel ruimte ik daarvoor nodig zou hebben. Mijn ren is 5m2 groot. Zou dat genoeg zijn?

5 m2 is erg klein voor een groot konijn. Ik heb 1 groot konijn en 1 middelmaat konijn. Zei hebben ‘s nachts een ruimte van 8m2 en overdag een ruimte van 15m2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2022 om 18:40, Irismvf zei:

5 m2 is erg klein voor een groot konijn. Ik heb 1 groot konijn en 1 middelmaat konijn. Zei hebben ‘s nachts een ruimte van 8m2 en overdag een ruimte van 15m2

Dat is wel een stukje groter dan 5m2 die ik heb ik inderdaad 😉

Voor nu ben ik dolgelukkig met Fluffy en Pip 😍 ze zijn nog jong, dus ik hoop dat ik nog lang plezier van ze mag hebben.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Wij hebben altijd dwergen gehad. De eerste was een wit pooltje met blauwe ogen. Via een fokker op Gallinova in Barneveld gekocht. Prachtig die blauwe ogen.

Later nog eens vier brussen uit een opvang in Kaatsheuvel. Die waren in beslag genomen en leefden op 1 vierkante meter met zijn vieren. Die kon ik amper uit elkaa houden. Toen er nog één over was weer een andere uit de opvang in Ede gehaald. En zo ging het steeds. Een dood dan weer een ander. Nu dus sinds kort een bestaand koppel geadopteerd.

Ik zou best een Vlaamse reus willen. Maar ik heb me in dit ras verdiept en er toch niet voor gekozen. Ze worden niet oud en nogal wat kwalen. Dus daar definitief vanaf gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .