Ga naar inhoud

Is dat ''puur hypersex'' ook geschikt voor cavia's? En werkt het?

Lollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdens het caviavoer kopen kwam ik zo'n middeltje ''puur hypersex'' tegen. Geen idee dat het bestond, maar mijn (gecastreerde) beertje valt de hele tijd het zeugje lastig omdat hij zo graag wil paren. Mevrouw zeug wil daar natuurlijk niks van weten. Ik dacht dat het misschien wat zou zijn zodat het zeugje wat meer rust heeft? De cavia's zijn redelijk nieuw (ongeveer 1 maand hier wonende) maar al wel helemaal gewend aan mij en aan elkaar, doen nergens meer moeilijk over. Echte knuffelcavia's uit de caviaopvang. Meneer is ongeveer 2,5 jaar oud, mevrouw ongeveer 1 jaar. Het middeltje zou zorgen dat de heren niet meer zo nodig hoeven paren, geschikt voor paarden, honden, katten en konijnen. En op andere plekken staat i.p.v konijnen knaagdieren. Kan ik dit aan mijn cavia geven, brengt dit risico's met zich mee, werkt het, en hoeveel moet ik dan geven? Ze zijn beide gewend vitamines (die lusten ze niet en hebben ze wel nodig) uit een spuitje (uiteindelijk) zelf aan te pakken (ik denk omdat ze weten dat ze er groentjes achteraan krijgen haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Lollie zei:

Tijdens het caviavoer kopen kwam ik zo'n middeltje ''puur hypersex'' tegen. Geen idee dat het bestond, maar mijn (gecastreerde) beertje valt de hele tijd het zeugje lastig omdat hij zo graag wil paren. Mevrouw zeug wil daar natuurlijk niks van weten. Ik dacht dat het misschien wat zou zijn zodat het zeugje wat meer rust heeft? De cavia's zijn redelijk nieuw (ongeveer 1 maand hier wonende) maar al wel helemaal gewend aan mij en aan elkaar, doen nergens meer moeilijk over. Echte knuffelcavia's uit de caviaopvang. Meneer is ongeveer 2,5 jaar oud, mevrouw ongeveer 1 jaar. Het middeltje zou zorgen dat de heren niet meer zo nodig hoeven paren, geschikt voor paarden, honden, katten en konijnen. En op andere plekken staat i.p.v konijnen knaagdieren. Kan ik dit aan mijn cavia geven, brengt dit risico's met zich mee, werkt het, en hoeveel moet ik dan geven? Ze zijn beide gewend vitamines (die lusten ze niet en hebben ze wel nodig) uit een spuitje (uiteindelijk) zelf aan te pakken (ik denk omdat ze weten dat ze er groentjes achteraan krijgen haha).

Ik hoop dat je weet dat castratie bij beren geen invloed heeft op het gedrag? Castratie doet integenstelling tot konijnen het gedrag niet veranderen, in hun koppie blijven ze gewoon beer met ballen.

Je castreert een beer alleen om geen nageslacht te krijgen, voor de rest niks.

Bij cavia's dat soort middelen niet geven, net als de pro-fibre mag je niet aan cavia's geven.

Cavia dames zijn elke 14 tot 17 dagen berig, dus geen wonder dat de man erop wil

aangepast door Konijnenliefhebber1993
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Ik hoop dat je weet dat castratie bij beren geen invloed heeft op het gedrag? Castratie doet integenstelling tot konijnen het gedrag niet veranderen, in hun koppie blijven ze gewoon beer met ballen.

Je castreert een beer alleen om geen nageslacht te krijgen, voor de rest niks.

Bij cavia's dat soort middelen niet geven, net als de pro-fibre mag je niet aan cavia's geven

Inderdaad gedaan zodat ik geen nageslacht zou krijgen, ik hoopte stiekem dat hij ook niet meer moeilijk zou doen maar duidelijk. Weet niet precies wat pro-fibre is? In elk geval bedankt, hopen dat hij vanzelf nog wat rustiger gaat worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lollie zei:

Inderdaad gedaan zodat ik geen nageslacht zou krijgen, ik hoopte stiekem dat hij ook niet meer moeilijk zou doen maar duidelijk. Weet niet precies wat pro-fibre is? In elk geval bedankt, hopen dat hij vanzelf nog wat rustiger gaat worden!

Castratie doet niks aan gedrag en hormonen, dus hij zal altijd op zijn dame(s) springen.

Hier grote groep 16 dames en momenteel 1 castraat, en de castraat blijft elke dag op de dames duiken.

En 2 koppels ongecastreerde beren, allemaal geen problemen. En ook de ongecastreerde beren blijven rijden op elkaar.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2022 om 21:19, Konijnenliefhebber1993 zei:

Castratie doet niks aan gedrag en hormonen, dus hij zal altijd op zijn dame(s) springen.

Hier grote groep 16 dames en momenteel 1 castraat, en de castraat blijft elke dag op de dames duiken.

En 2 koppels ongecastreerde beren, allemaal geen problemen. En ook de ongecastreerde beren blijven rijden op elkaar.

Dat zijn er een hoop, gezellig zeg! Wel merk ik dat hij in het begin meer zin had in paren dan nu, hoewel hij het blijft proberen. Mevrouw begint heel hard te piepen en dan weet hij het weer 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .