Ga naar inhoud

Moet ik naar de dierenarts?


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Dex woont al bijna 6 jaar bij ons en is een enorm uitgesproken beestje dus als hij zich niet lekker voelt dan zie je dat direct. Maar de afgelopen 2 dagen vertoont hij afwijkend gedrag maar ook wisselende signalen. Ik ben dus benieuwd of jullie een idee hebben of er iets gaande is en dat ik de dierenarts moet bellen, ik doe dit liever niet voor niets omdat die bezoekjes enorm stressvol voor hem zijn.

 

Sinds 2 dagen stampt hij zodra het wat donkerder begint te worden. Niet het gestamp wanneer hij denkt dat er gevaar is, maar ongeveer ieder kwartier/half uur een stampje en dat de hele nacht door. Hij is daarbij ook onrustig, maar laat het ook weer toe om geaaid te worden waarna hij ook wat ontspant. Eten doet hij goed, hij reageert daar ook net zo enthousiast op als anders. Sinds gisteravond valt het me op dat hij zijn hoofdje ook licht schuin houdt wanneer hij zit of ligt, ik heb hier een foto van bijgevoegd. Toen ik op de grond ging zitten bij de ren kwam hij wel direct naar me toegerend voor een aai. Maar wanneer zijn vriendin zijn snoepje afpakt laat hij het erbij terwijl ze elkaar normaal gesproken achterna zouden rennen.

 

Ik twijfel dus of hij nu pijn heeft of dat hij gewoon raar doet. Heb zn oren gecheckt met een lampje maar zie geen zichtbare signalen van een oorontsteking, maar toch blijft het me niet lekker zitten. 

 

 

Naamloos.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Evee zei:

Mijn eerste gedachte is vroege tekenen van EC. Ik zou naar de dierenarts bellen en vragen of je met fenbendazol kan starten voor de zekerheid. 

Oei, ik ben er wel bekend mee van verhalen maar herkende zijn symptomen er niet echt mee (behalve het hoofdje). Ik ga dan toch maar even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Mijn eerste gedachte is vroege tekenen van EC. Ik zou naar de dierenarts bellen en vragen of je met fenbendazol kan starten voor de zekerheid. 

Dierenarts denkt ook aan EC. Heb medicatie meegekregen en de mededeling dat het binnen 14 dagen moet gaan werken. Hopelijk slaat het goed aan bij hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-5-2022 om 23:03, Deeskuh88 zei:

Hoe gaat het nu met Dex?

Lief dat je het vraagt, het gaat heel goed eigenlijk. Zijn hoofdje staat weer in normale stand en hij is weer zn blije zelf. De enige struggle is nu nog de dagelijkse medicatie, haha

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .