Ga naar inhoud

Opgezette buik


NLP

Aanbevolen berichten

Heel veel sterkte! 

17 uren geleden, NLP zei:

Ook al is gasbuik risicovol en overleven sommige/veel konijnen het niet, ik heb het gevoel dat het anders had kunnen lopen met Coco. Dat denk ik echt. 

Plaag jezelf daar niet teveel mee. Ik ben met twee konijnen die stopten met eten, met een maand ertussen, meteen naar een echt konijnkundige dierenarts geweest. Die heeft werkelijk alles uit de kast getrokken, kostte ook 1000 euro per konijn, en beide zijn ze toch overleden. Dus je weet niet of het anders had kunnen aflopen met Coco. Je hebt alles gedaan wat binnen je mogelijkheden lag. Het spijsverteringsstelsel van konijnen is zo gevoelig dat het helaas vaak misgaat.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zo. Het is echt een fabrieksfout in de schepping van de konijnen vind ik. Ik snap waarom ze zich zo snel en veelvuldig moeten voortplanten. Roofdieren ok, maar hun zwakke gestel is bijna een groter risico dan vossen. Je doet wat je kunt, maar ze zijn zo kwetsbaar. Heel veel sterkte met het verlies, je konijn heeft een heel fijn leven bij je gehad, daar doen we het allemaal voor. 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .