Lienappelsien Geplaatst: 6 september 2022 Delen Geplaatst: 6 september 2022 Haha leuke foto! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2022 De foto credits zijn voor mijn vriend! Ik maak er altijd veel en dan zit er weinig goeds bij, hij maakt er eentje en dat is dan deze 🤷. We hebben weer eens een offday vandaag. Wandelingetjes gingen goed, in onze wijk is ze nu zo goed gewend dat ik daar best 3 kwartier met haar doorheen kan lopen. Een wijk verderop is spannend voor haar, daar zullen dan wel heel andere honden lopen, dus we pakken nu vaker een klein straatje in de andere wijk mee. Dan is ze snel genoeg weer terug om rustig te blijven maar went ze er toch een beetje aan. Maar de offday, ja geen idee. Loopt onrustig te drentelen, gaat op rare plaatsen liggen en kent haar commando s ineens niet meer. Dat is sinds vanmiddag zo. Eet wel goed, is vrolijk en alert en is uiteindelijk op een rare plek wel gaan slapen. Maar ze is nu dus wat onzeker omdat ze werkelijk even niet meer lijkt te weten wat vanmorgen een peulenschil voor haar was. Zal wel weer iets puberigs zijn, dat is tenminste wel wat ik overal lees. Hopelijk snel weer over. Voor haar, maar ook voor ons, ik word doodnerveus van dat gedrentel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 8 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2022 Ok 2 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2022 Yula is weer zenuwachtig sinds het weer is omgeslagen. Ging op zich wel, we konden nog steeds prima door de wijk wandelen zonder dat ze overweldigd raakte, maar het duurt wat langer, ze wil soms ineens een straat niet in en dan wachten we even tot ze wel mee wil. Waar ze dus eerst overal mini plasjes deed kan ze nu niet meer besluiten waar ze wil plassen en poepen. Blijkbaar is gras en zand ineens niet fijn meer en doet ze het steeds ergens op de stoep. Net was ze echt bang. Het is wat mistig en er was een rommelmarkt in de buurt waar we op een afstandje langs zijn gelopen. Staartje plat en obsessief zenuwachtig snuffelen, kwamen geen stap meer vooruit dus maar weer naar huis. Of het met die rommelmarkt te maken heeft weet ik niet, het helpt natuurlijk niet, maar vorige week zou ze er zo langs gemarcheerd zijn. Ze is de hele week al anders buiten. Alles ruikt natuurlijk ook anders door de regen. Vanmiddag maar even naar een rustige plek in het buitengebied. Hopelijk draait ze snel weer bij, wat is het toch wisselvallig, ben blij als dat stabieler wordt zeg 😅. In huis gaat het gelukkig super goed, dus dat vertrouwen lijkt er inmiddels wel goed te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Wat lastig @Eefje! Voor jullie, maar vooral ook voor haar!! Jullie zullen vast wel geprobeerd hebben, maar hoe reageert ze op zulke momenten op speelgoed? Ik heb voor Tumtum, zoals je door het appen inmiddels weet ook geen makkelijke hond, voor dit soort momenten altijd een Tug-e-Nuff in m’n zak. Kijk maar eens bij van Driel, die heeft heeeeeel veel soorten. Vooral die met bont vindt ze denk ik geweldig. En verschillende maten, ook klein die ongeveer maat telefoon zijn en dus in je broekzak past, of wat groter voor in een beloning tasje. Kun je meteen dat super geweldige fantastische tasje bij hem bestellen waar ik je bij de Kynomarkt in tagte. Ik zweer het, je wil nooit meer een andere nadat je die hebt gehad!! 😇 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ze is dan helemaal niet bereikbaar, nergens mee. Alleen maar bang aan het zijn. Snoepjes, speeltjes, aaitjes, echt geen land mee te bezeilen. Meestal duurt het maar kort gelukkig. Vanmiddag lekker naar het buitengebied geweest, daar heeft ze erg van genoten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ja, helaas ken ik dat gedrag ook maar al te goed van asielhond Anouk. Als die eenmaal het ‘angst-knopje’ om had, kreeg je dr met geen mogelijkheid meer terug op aarde. Zo naar om te zien, ze zitten dan echt ‘vast’ in hun eigen wereldje die alleen maar bestaat uit paniek en vluchten. 😢 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ja, heel sneu. Gelukkig waren we dichtbij huis en had ze haar plas gedaan, dus konden we meteen terug. Poepen kan meestal wel wachten, dat zou ze toch niet gaan doen in die toestand. Heeft ze vanmiddag meteen 2 keer gedaan toen we op haar happy place aankwamen. Thuis ontspant ze meteen weer, dat is fijn. En vanmiddag dus ook niks aan de hand. Het is in totaal nog maar 3 keer gebeurd dat ze zo bang was tijdens een wandeling, dus dat valt erg mee. Ik ga er vanuit dat we voorlopig nog wel met zulke terugvallen te maken krijgen. Ze komt er wel steeds sneller en sterker uit. Lange adem, uiteindelijk komt het goed. Ze is gigantisch aan het puberen ook, slingert alle kanten op. Het is ook gewoon heel veel voor een hondje van haar leeftijd. Blij dat de herfst eraan komt voor het eerst in jaren, zodat het rustiger wordt op straat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2022 Sharky modus aan 1 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2022 Vandaag gaat het wandelen weer een stuk beter gelukkig. Ze is wel heel traag, wil veel snuffelen, maar dat mag, dat helpt haar. Ze twijfelt niet meer zo en loopt weer vrolijker rond. Het is ook weer droog en de zon schijnt. Dat is bekender voor haar, dat zal wel schelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2022 Het is nu overduidelijk dat de regen Yula onzeker maakt. Maar ze maakt hierin mooie stappen. We hebben net best een prima wandeling gemaakt tussen de buien door. Ze is echt onwennig, of ze de wereld met andere ogen bekijkt en even niet snapt wat er met haar buurt is gebeurd. Maar nu toch al een stuk minder gestresst dan vorige week. We kwamen een baasje twee hondjes tegen, een Frans bulletje die in het uitlaatveldje zat en een oude shitzu die los liep. Het mooie was dat die shitzu zo super mega relaxed was! Yula bleef daardoor heel kalm, zo heb ik haar nog nooit gezien bij een andere hond. Ze hebben even gesnuffeld en toen gingen ze heel rustig samen een beetje rondsnuffelen. Ik zou willen dat er alleen maar van zulke honden in de buurt zouden wonen zeg. Ik wist echt niet dat Yula dit kon. Maar de meeste honden reageren toch wel met enige opwinding en dan gaat Yula meteen salto's maken 😅🙈. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 15 september 2022 Delen Geplaatst: 15 september 2022 Op 14-9-2022 om 13:40, Eefje zei: Het is nu overduidelijk dat de regen Yula onzeker maakt. Ik moest hier aldoor aan denken maar vergat er steeds wat over te zeggen. Had het er gisteren met Loeske zelfs nog over en alsnóg vergeten 🤦♀️😂 Ik herken dit wel. Van Tex z'n eerste herfst vlak nadat hij bij ons kwam maar ook nu de laatste dagen met die echte herfstregen in mindere mate weer. Volgens mij komt er echt een explosie van geurtjes vrij. Denk dat de wereld er letterlijk en figuurlijk ineens heel anders voor ze uitziet. Ook met de regen en de blaadjes die overal liggen en de wind die soms wat meer waait... De eerste keer vond Tex dat dus ook echt heftig maar ik merkte nu afgelopen week ook wel dat hij met dat herfstweer heel anders is op straat. Die neus maakt overuren. Op 14-9-2022 om 13:40, Eefje zei: Ik wist echt niet dat Yula dit kon. Leuk he, die verschillende wisselwerkingen tussen honden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 15 september 2022 Delen Geplaatst: 15 september 2022 Wat grappig onze hond vroeger had dat niet met herfst of regen. Maar die was vier jaar toen die bij ons kwam. Ik kan me er wel iets bij voorstellen trouwens vooral voor die jonge hondjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 15 september 2022 Delen Geplaatst: 15 september 2022 Zelfs Apollo had het deze week met heel heftige regen, dat hij zijn ontbijt niet moest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2022 Nou die sociale wandeling met de gedragsdeskundigen was een regelrechte ramp. Yula kon het helemaal niet handelen. 2 uur lang in de hoogste staat van opwinding. Piepen, trekken, blaffen, nog meer piepen, uit haar tuig proberen te komen, emmertje bom en bomvol. Dat proberen we over een half jaar nog maar eens. Denk dat de samenstelling ook niet ideaal was. We waren met 4 honden, 1 griekje dat wel relaxed haar eigen ding deed, 1 doodle die ook heel speels is en bij Yula de opwinding versterkt en 1 labrador die voor geen meter met andere honden kan, continue op grote afstand moest blijven en heel veel blafte. Al met al een recept voor ellende voor Yula, helaas. Maar goed, weten we meteen dat het echt goed is dat we niet met haar op cursus zijn gegaan en niet met de uitlaatservice mee. Gelukkig thuis meteen rustig, nadat ze in de auto nog eerst een kwartier heeft zitten piepen. Te vroeg, te veel, weten we dat ook weer. Even een paar dagen laten bijkomen en weer verder. Nu lekker slapen 🥰 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 Op 15-9-2022 om 14:24, Mississippi zei: Ik moest hier aldoor aan denken maar vergat er steeds wat over te zeggen. Had het er gisteren met Loeske zelfs nog over en alsnóg vergeten 🤦♀️😂 Ik herken dit wel. Van Tex z'n eerste herfst vlak nadat hij bij ons kwam maar ook nu de laatste dagen met die echte herfstregen in mindere mate weer. Volgens mij komt er echt een explosie van geurtjes vrij. Denk dat de wereld er letterlijk en figuurlijk ineens heel anders voor ze uitziet. Ook met de regen en de blaadjes die overal liggen en de wind die soms wat meer waait... De eerste keer vond Tex dat dus ook echt heftig maar ik merkte nu afgelopen week ook wel dat hij met dat herfstweer heel anders is op straat. Die neus maakt overuren. Leuk he, die verschillende wisselwerkingen tussen honden. Loeske? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2022 51 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Loeske? Gedragsdeskundige/speur en detectiewerk. Die wandeling vandaag was ook met haar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 10 uren geleden, Deeskuh88 zei: Loeske? Ik heb ook regelmatig hele conversaties met mezelf, maar in dit geval bedoelde ik inderdaad de persoon die @Eefje omschrijft 😅 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 14 uren geleden, Eefje zei: Nou die sociale wandeling met de gedragsdeskundigen was een regelrechte ramp. Yula kon het helemaal niet handelen. 2 uur lang in de hoogste staat van opwinding. Piepen, trekken, blaffen, nog meer piepen, uit haar tuig proberen te komen, emmertje bom en bomvol. Dat proberen we over een half jaar nog maar eens. Denk dat de samenstelling ook niet ideaal was. We waren met 4 honden, 1 griekje dat wel relaxed haar eigen ding deed, 1 doodle die ook heel speels is en bij Yula de opwinding versterkt en 1 labrador die voor geen meter met andere honden kan, continue op grote afstand moest blijven en heel veel blafte. Al met al een recept voor ellende voor Yula, helaas. Maar goed, weten we meteen dat het echt goed is dat we niet met haar op cursus zijn gegaan en niet met de uitlaatservice mee. Gelukkig thuis meteen rustig, nadat ze in de auto nog eerst een kwartier heeft zitten piepen. Te vroeg, te veel, weten we dat ook weer. Even een paar dagen laten bijkomen en weer verder. Nu lekker slapen 🥰 Ach dat is wat. Dat is niet wat je van een sociale wandeling hoopt. De komende dagen maar een beetje bijkomen inderdaad. Was er geen optie om gewoon terug te gaan? Nu alles weer wat rustiger is hier, kunnen we die wandeling met Tex wel eens proberen als je wil. Als jullie dit avontuur weer een beetje te boven zijn bedoel ik dan 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2022 @Mississippija we hebben eerst heel veel afstand genomen, dat ging wel beter, toen kwamen we op een stuk waar ze snuffelbomen in orde gingen maken, daar ging het echt HELEMAAL mis. Maar ik kon daar niet van weg, zodra ik dat probeerde ging Yula zich uit haar tuig proberen te trekken, ze was daar echt helemaal de weg kwijt en wist zelfs ook niet meer wat ze nu eigenlijk wilde. Vanaf dat punt zijn we ook met zijn allen teruggegaan. Ik denk als die blaffende labrador er niet geweest was dat het wel beter was gegaan. Mijn gevoel nu is: DIT NOOIT MEER. Maar als ze over een tijdje voor ons bereikbaar blijft en rustiger als we andere honden tegenkomen dan is het wellicht het proberen nog eens waard, al is het alleen maar om het verschil te zien. Ik moet inderdaad dit avontuur even verwerken voordat ik iets af wil spreken met een andere hond 😅. Met Yula gaat het gelukkig goed, die lijkt tot nu toe nergens last van te hebben, maar toch maar even rustig aan voor de zekerheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 9 uren geleden, Eefje zei: @Mississippija we hebben eerst heel veel afstand genomen, dat ging wel beter, toen kwamen we op een stuk waar ze snuffelbomen in orde gingen maken, daar ging het echt HELEMAAL mis. Maar ik kon daar niet van weg, zodra ik dat probeerde ging Yula zich uit haar tuig proberen te trekken, ze was daar echt helemaal de weg kwijt en wist zelfs ook niet meer wat ze nu eigenlijk wilde. Vanaf dat punt zijn we ook met zijn allen teruggegaan. Ik denk als die blaffende labrador er niet geweest was dat het wel beter was gegaan. Mijn gevoel nu is: DIT NOOIT MEER. Maar als ze over een tijdje voor ons bereikbaar blijft en rustiger als we andere honden tegenkomen dan is het wellicht het proberen nog eens waard, al is het alleen maar om het verschil te zien. Ik moet inderdaad dit avontuur even verwerken voordat ik iets af wil spreken met een andere hond 😅. Met Yula gaat het gelukkig goed, die lijkt tot nu toe nergens last van te hebben, maar toch maar even rustig aan voor de zekerheid. Oh jeetje, ja ik begrijp hoe je je voelt... Super rot als ze zo vastdraaien in een soort van prikkeloverload. Er komt vast een moment dat je het weer opnieuw wil proberen maar kan me echt goed voorstellen dat het voor een hele tijd niet meer hoeft. Texas had dit soort gedrag bij puppy cursus (en die ene trainer waar we het laatst over hadden die daar dus eigenlijk helemaal niet op handelde 🤦♀️). We zijn toen maanden later nog eens terug geweest op die locatie, bij uitzondering want meestal kwam zij naar ons, en hij is daar serieus wel een paar weken nog van slag van geweest. Echt sneu. Denk dat het goed is dat je Yula nu lekker veel rust geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2022 Inderdaad, ik ga eerst eens een anti ontsnappingstuig bestellen voordat ik weer wat probeer 😅. Tot nu toe nog nooit nodig gehad, maar ik had haar nog nooit zo gezien, totaal onbereikbaar en dan vol achteruit aan de riem trekken, dan is ze zo uit haar tuigje zeg, schrok me dood, maar gelukkig zat ze er nog in. Misschien ook wel handig om te hebben als straks het vuurwerk weer begint. Binnen gaf ze er niks om tijdens de vierdaagse, maar wat gebeurt er als ze buiten loopt en er is ergens dichtbij onverwacht vuurwerk. Moet er niet aan denken dat ze er dan vandoor gaat terwijl dat te voorkomen is met zo'n tuig. De schrik zit er bij mij wel in, zij is het alweer vergeten volgens mij 🤣. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 Ik heb een samenvatting gemaakt van alles wat goed gaat bij Yula en wat ze moeilijk vindt. Dat geeft wel een mooi overzicht. Ze is nu bijna 5 maanden bij ons en voelt zich in huis veilig, in de wijk ook, op bekende stukken en als het niet heeft geregend ook op stukjes die ze minder goed kent. Een wijk verder is nog heel spannend. In rustig buitengebied gaat het ook goed. Ze heeft al deze maanden nodig gehad om zich veilig te voelen in haar directe omgeving. Ik denk dat ik het hier nu even bij houd, we kunnen langer dan een half uur door de wijk lopen en in buitengebied langer, meer is niet nodig voor haar beweging. Ik wil nu verder oefenen met dingen in huis. Gisteren heb ik een stukje gestofzuigd terwijl zij in de woonkamer lag met een kong. Dat ging goed. In de zomer deed ik haar in de tuin, of snel stofzuigen als ze aan het wandelen was, maar ze moet er toch aan gaan wennen. Bezoek vindt ze moeilijk. Mijn moeder is nu een maand op vakantie, dus ik wil regelmatig met Yula in haar huis gaan zitten nu ze er zelf niet is. Ze zal dan ook daar even op het veldje voor de deur uitgelaten worden in een nu nog vreemde omgeving, dus dat zal ze spannend vinden, maar het is echt recht voor de deur daar, dus we kunnen meten weer naar binnen. Vervolgstap Yula mee als mijn moeder er weer is en dan thuis weer proberen. Ze kent mijn moeder wel, maar nog niet goed genoeg voor ontspanning. Met andere mensen wil ik proberen om voordat ze komen met Yula naar buiten te gaan, ze daar tegen te komen, even buiten blijven en dan samen naar binnen. Dan staat er niet ineens iemand onverwacht in haar veilige plek. Ik heb mijn verwachtingen flink aan moeten passen, maar die waren ook niet zo realistisch 😅. Heb veel spijt dat we haar die eerste week per ongeluk zo overprikkeld hebben, maar goed, dat gebeurt als je geen ervaring hebt. We hebben het snel gecorrigeerd, maar ik weet zeker dat het haar proces enorm vertraagd heeft. Gedane zaken nemen geen keer en het gaat nu goed. De rest komt ook wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Yula boft dat ze bij baasjes terecht is gekomen die zo begaan zijn met haar welzijn. Ik hoop ons hondje ook zo’n fijn plekje te kunnen geven ❤️ Uit alles wat je schrijft spreekt zoveel liefde voor Yula, echt super mooi om te lezen en om meegenomen te worden in jullie ervaringen. Jullie mogen echt trots zijn op wat je met elkaar bereikt hebt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2022 @mammafelinawat een lieve woorden zeg, dankjewel! We doen erg ons best, al hebben we het zeker onderschat. Maar alles wat we nu doen is een investering in hopelijk de komende 16 jaar. Zij verdient het en doet ook zo haar best ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.