Eefje Geplaatst: 15 maart Auteur Delen Geplaatst: 15 maart Yula is net voor de echt bij de dierenarts geweest! Ze vond het spannend op de tafel, volgende keer til ik haar erop, ipv haar zelf er op te laten lopen en dan de tafel omhoog te zetten, dat vond ze doodeng. Ze is helemaal goedgekeurd en heeft haar prik gehad. Positief weer afgesloten en blij naar buiten. Scheelt zo dat we met haar daar geoefend hebben! Nu was het alleen de 2 minuten dat ze op de tafel stond spannend, ipv de hele tijd dat ze daar binnen was. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 maart Auteur Delen Geplaatst: 23 maart Vogels en katten zijn een dingetje voor Yula, het is ALTIJD gaaf om daarop af te rennen. Trainen is lastig, ze zitten overal, soms verborgen en dan ineens dichtbij, het rent en vliegt. Maar soms heb je een situatie waarin we kunnen oefenen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar. Kijk wat een impulsbeheersing ze al heeft en hoe ze luistert 😍. Was 3 maanden geleden echt nog ondenkbaar. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Delen Geplaatst: 24 maart Knapperd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 25 maart Auteur Delen Geplaatst: 25 maart Vandaag een date met haar grote liefde Mozes! Die twee weten elkaar wel af te matten 🤣. Wij hebben anderhalf uur gelopen en de honden hebben al die tijd gerend en gespeeld. En ze rennen heeeeeeeeeeeeeellll hard samen! Nu allebei lekker in coma en Yula mooi 25 minuten alleen thuis geweest daarna. Dat begint ook weer ergens op te lijken gelukkig ❤️ 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 april Auteur Delen Geplaatst: 2 april Het gaat heel goed met Yula! Zo goed dat ik het aandurf om groepslesjes te gaan doen. Ze mag beter leren luisteren met andere honden in de buurt. Ze valt niet meer zo uit, maar kan zich nog steeds wel aanstellen. Inmiddels zie ik ook heel goed het verschil tussen als ze een hond echt wel spannend vindt, of als ze gewoon loopt te klooien om het klooien. Dat laatste gebeurt aanzienlijk vaker dan het eerste, dus ga ik daar gericht mee aan de slag in groepslessen. Niet zozeer vanwege de inhoud van de lessen, ze heeft een hele goede basis aan gehoorzaamheid. Maar alleen om in een veilige, gecontroleerde omgeving met andere honden te kunnen oefenen. Dinsdag ga ik erheen voor een theorieles en kennismaking. Dat groepje zit wel vol, maar misschien hebben we geluk en valt er iemand af, dan zouden we meteen een 8 weekse cursus in kunnen. Alleen blijven gaat nu ook goed, we zitten nu op een ruim een half uur en ik verwacht dat nu heel rap op te kunnen bouwen. Het probleem zat vooral in het moment van weggaan, niet in het alleen thuis zijn an sich. Dus hopelijk binnenkort weer eens lekker met mijn vriend samen uit lunchen 😍. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 26 april Auteur Delen Geplaatst: 26 april Yula was maandag alweer een jaar bij ons 😍. Wat een jaar was het zeg! Maar wat gaat het nu goed ❤️. Alleen blijven kan ze nu ook heel prima, wat een vrijheid geeft dat! Toen: Nu: 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Ach wat heeft ze toch een heerlijk koppie. Een jaar al! Haar vacht lijkt er nu beter uit te zien dan toen op de foto. Fijn dat het zo goed gaat nu ook 😍 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Wat mooi! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Lieve, mooie, stoere Yula ❤️ alweer een jaar fijn bij jullie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Happy gotcha day! 😄 🥳 Wat is dat eigenlijk in het Nederlands? Gefeliciteerd met je adoptiedag? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Gefeliciteerd! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 26 april Delen Geplaatst: 26 april Ze ziet er goed uit, Eefje! Hebben jullie goed gedaan 😊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 april Auteur Delen Geplaatst: 27 april @Jamesthebunnybutlerja klopt haar vachtje is veel beter nu! Zachter en voller. Alleen op haar heupbotjes beschadigt ze haar vacht, omdat ze nog steeds bij stress of spanning in haar flanken bijt. Vooral als ze net gespeeld heeft en we stoppen het spel, dan moet ze ergens heen met die opgebouwde energie en gaat ze dat doen. Dus daar heeft ze kortere stekelige haartjes. Maar een stuk minder erg dan achter haar eigen staart aan razen wat ze in het begin deed, hopelijk gaat dit er ook nog uit, het is al een stuk minder, maar ik vind het nog steeds te vaak. We zijn niet perfectionistisch hier hoor 😅. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 april Auteur Delen Geplaatst: 27 april Op 26-4-2023 om 11:30, Evee zei: Happy gotcha day! 😄 🥳 Wat is dat eigenlijk in het Nederlands? Gefeliciteerd met je adoptiedag? Ja dat denk ik, wij hebben daar volgens mij niet zon leuk woord voor 😞 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 mei Auteur Delen Geplaatst: 15 mei Wij zijn in het huis van @Deeskuh88voor alle diertjes aan het zorgen tijdens hun vakantie. Yula vond het de eerste dag heel spannend allemaal, maar in huis werd het al snel beter en buiten is het leuk, maar ook nog steeds wel spannend, je weet nooit wat er om de hoek komt natuurlijk! Met de pony's gaat het heel goed Met de kippen en geiten niet. Die rennen en fladderen alle kanten op, dus dat is veel te leuk om achteraan te gaan. Verder heeft ze fomo. Als een van ons bij de pony's bezig is en de ander zit met Yula in de tuin dan gaat ze enorm piepen en janken. Hier hebben we in elk geval een weekje een gecontroleerde setting, dus we gaan wat dingen uitproberen. Denk dat dit ook weer impulsbeheersing op commando wordt, dat heeft tot nu toe bij veel andere dingen op termijn voor rust gezorgd. Ze heeft uit zichzelf werkelijk nul impulscontrole 😅 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei Leuk om te zien! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 16 mei Delen Geplaatst: 16 mei Leuke filmpjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 mei Auteur Delen Geplaatst: 21 mei Yula heeft zich uiteindelijk goed aangepast bij Daisy, in huis was ze mooi relaxed, buiten bleef wat lastig maar hebben we aangegrepen als trainingsmogelijkheden. Donderdag is ze met mijn vriend en de konijnen naar huis gegaan en ben ik in mijn eentje nog teruggegaan tot zaterdagmiddag. Zaterdag hadden we training, mijn vriend was ook mee deze keer. Ze deed het zoveel beter dan de eerste training! En dat hebben we echt te danken aan alle oefeningen die we bij Daisy hebben gedaan. Ze is nu thuis ook veel relaxter, het ging al goed met alleen thuisblijven, nu boeit het haar helemaal niet meer. In de buurt is ze nog relaxter dan ze eerst was en ze heeft zelfs slaapjes gedaan in de tuin, dat kon ze eerst niet. Alsof er iets bij haar bevestigd is door deze ervaring. Super mooi en fijn ❤️ 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juli Auteur Delen Geplaatst: 12 juli Ik heb al een tijdje geen update meer geschreven, dat komt denk ik omdat het gewoon heel goed gaat hier! Alles is normaler geworden, er zijn geen gigantische stappen of verschillen meer te melden. Meer dat je ineens opmerkt van: goh, dit had ze drie maanden geleden nog niet gekund! Dat één van ons tijdens de wandeling buiten haar zicht kan lopen en Yula gewoon rustig wacht. Dat ze kleine honden kan passeren (overkant van de straat, dat wel) zonder er echt mee bezig te zijn. Naar grote honden kijkt ze nog wat meer, maar schakelt ook snel terug en uitvallen komt vrijwel nooit meer voor, enkel als de andere hond heftig gedrag vertoont. Ook dat is veel beter geworden sinds de training, waarin een volslagen oncontroleerbare bruine labrador zat en Yula toch haar opdrachtjes kon doen. Als mensen ons in het donker tegemoet komen op dezelfde stoep dat ze er nauwelijks naar omkijkt, terwijl dat een paar maanden geleden reden was tot enorm blaffen van grote afstand al, dat soort dingen. Het is nog niet perfect, heel af en toe schiet ze nog uit haar slofje, maar niet meer zo heftig en het dooft steeds meer uit. Ze wordt steeds rustiger in haar koppie, krijgt steeds meer vertrouwen in haarzelf en in ons en kan steeds meer aan. We gaan rustig verder zoals we deden, dat is blijkbaar de juiste manier. Bloed, zweet en tranen, er zit zo veel werk in deze hond, maar wat is het heerlijk om dat allemaal terug te zien ❤️. Na de zomer ga ik een andere training doen, ook met twee andere hondjes, dat wil ik regelmatig blijven herhalen voor haar habituatie. Verder wil ik haar samen met haar nieuwe en zeeeeeer relaxte grote vriendin Loba meer nieuwe omgevingen laten verkennen. Loba laat haar zien dat dingen helemaal niet spannend zijn, en ik kan het goed vinden met haar baasje, dus dat is helemaal super! Ik ben zo trots op ons, ik had vorig jaar echt niet durven dromen dat het nu zo goed zou gaan. Ik heb er echt wel een hard hoofd in gehad dat we alle uitdagingen in goede banen zouden kunnen leiden, maar het lukt! Met dank aan Yula en haar geweldige karakter natuurlijk. Mensgericht, slim, leergierig, onzeker maar wel nieuwsgierig, waardoor ze uitdagingen wel aangaat. Tophondje ❤️ 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 juli Delen Geplaatst: 12 juli Wat ontzettend leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Yula! Ik ben op afstand gewoon ook super trots op haar en op jullie ❤️ Stiekem heb ik een beetje een zwak voor Yula, dat komt vast door de manier waarop je altijd over haar schrijft. Of het nu makkelijk of moeilijk gaat de liefde voor haar is altijd voelbaar in de verhalen, foto’s en filmpjes die je hier deelt. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juli Auteur Delen Geplaatst: 12 juli Ah lief! Ik ben ook heel erg verliefd op haar 🥰 Was laatst een weekendje weg met een vriendin en had mijn vriend niet gemist, maar Yula wel 🤭 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 12 juli Delen Geplaatst: 12 juli 12 minuten geleden, Eefje zei: Ah lief! Ik ben ook heel erg verliefd op haar 🥰 Was laatst een weekendje weg met een vriendin en had mijn vriend niet gemist, maar Yula wel 🤭 Oei. Misschien maar niet hardop zeggen thuis? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juli Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 9 minuten geleden, Marjoleink zei: Oei. Misschien maar niet hardop zeggen thuis? Haha kan hij wel hebben hoor 😁. We vinden het altijd wel fijn, een paar dagen zonder elkaar zo af en toe 🙂. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 13 juli Delen Geplaatst: 13 juli 9 uren geleden, Eefje zei: Haha kan hij wel hebben hoor 😁. We vinden het altijd wel fijn, een paar dagen zonder elkaar zo af en toe 🙂. Ik ben het helemaal met je eens, maar mijn man niet. Had ik hem 's ochtends op het vliegtuig gezet - belt hij rond het avondeten al dat hij me mist. Maar goed, hij had de hele dag saaie presentaties moeten volgen en zat alleen op zijn hotelkamer en ik was thuis gewoon lekker aan het werk. Toen hadden we de konijnen nog niet, maar toen we op vakantie waren in april miste ik ze elke dag - ze zijn zo'n groot deel van mijn dagroutine. Ik sta gemiddeld 4-6x buiten op een dag met ze. Mijn man miste ze juist weer minder dan verwacht en heeft mij flink geplaagd, zoals we altijd met elkaar doen 😅 Echt super om te lezen hoe goed het gaat met Yula 🙂 Mooie foto's ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 14 juli Delen Geplaatst: 14 juli @Eefje Zoveel respect voor jou! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.