Eefje Geplaatst: 20 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2022 Hier weer een stuk basistraining, wat eenvoudiger is nu ze wat commando's kent en zich thuisvoelt. Omdat ik al een tijd overspannen thuis zit is ze echt klittenband, vooral bij mij. Ze gaat bij de deur liggen als ik even naar de wc ben, ligt aan mijn voeten als ik zit te werken of naast me op de bank als ik een serie kijk, op de grens van de keuken als ik daar bezig ben... Dat is niet goed. Dus nu mag ze me niet meer zo volgen, heb ik een onzichtbare cirkel van ongeveer een meter om me heen waar ze alleen op uitnodiging in mag en wordt ze uitbundig beloond als ze uit zichzelf naar haar plaats gaat. Verder spelenderwijs oefenen met op haar plaats blijven als ik rondloop, even de deur uit stap, 3 treden de trap op en af loop etc. Ze kent nu plaats, blijf en een stopgebaar, dat maakt de communicatie een stuk gemakkelijker. Ze moet nu in huis echt zelfstandiger gaan worden, voordat ik zo zelf onbedoeld een gevalletje verlatingsangst creëer. Wordt even heeeeeeeeeeeeeellll consequent zijn, wish me luck 😅. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Zo te lezen ben je al goed begonnen. Good luck met volhouden en consequent zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 3 uren geleden, Eefje zei: gaat bij de deur liggen als ik even naar de wc ben, ligt aan mijn voeten als ik zit te werken of naast me op de bank als ik een serie kijk, op de grens van de keuken als ik daar bezig ben... Dat lijkt wel een herdergedrag. Onze herders deden dit allemaal. Maar gelukkig konden we hele dagen weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2022 Het is normaal hondengedrag, los van ras. Per hond moet je bekijken of het ok is of dat je hond niet zelfstandig genoeg is, maar onrustig is het natuurlijk altijd voor je hond, om niet gewoon lekker te kunnen blijven liggen als de mensen wat aan het doen zijn, het is altijd beter als dat ze minder boeit. Tot nu toe mocht ze best bij mijn voeten liggen natuurlijk. Maar gisteren hebben we veel geoefend met letterlijk fysieke afstand en daardoor bleef ze aan het eind van de middag gewoon lekker op haar plaats liggen terwijl ik door het huis aan het sjezen was en zelfs weg ging. Veel rustiger voor haar en binnen een paar uur al merkbaar, dus dit zetten we lekker voort. Wel met voldoende knuffelmomenten op ons initiatief natuurlijk. Dit is gewoon onderdeel van het basispakketje dat de gedragsdeskundige ons heeft aangereikt, maar op dit stuk vallen wij zelf steeds van het paard, het voelt een beetje hard. Terwijl het voor Yula veel fijner is als we de aandacht begrenzen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2022 Ze heeft vandaag zoveel dingen ZO GOED gedaan joh, ze moet even in het zonnetje hier ! Vanmiddag gingen we wandelen in haar happy place. In de wijk blaft ze bijna nooit naar mensen, alleen naar vage figuren nog, maar in het buitengebied naar iedereen die op grote afstand loopt. Vandaag dus helemaal NIET. En we hebben best wat mensen gezien. Of ze dat nu toch geleerd heeft van die sociale rampwandeling geen idee, maar het liep een heel stuk relaxter zo! In dat gebied staat een kudde wilde paarden. Ze hangen gewoon ergens rond en leggen niet in korte tijd ineens een grote afstand af. Nu stonden ze op het pad waar ik heen wilde. Niet erg, andere route gepakt. Maar dat was dus vlak bij het hek waar mijn auto stond. Komen we terug en wat denk je, staat die kudde recht voor dat hek. En dat hele gebied is omheind, dus we moesten wel echt door dat hek, of heel ver omlopen, maar we liepen al lang en het was warm geworden. Even omheen gelopen, grootste deel van de kudde ontweken, maar er stond nog een merrie met veulen pal voor het hek en nog een merrie waar we ook vlak langs zouden moeten. Even staan twijfelen, er waren nog twee mensen met honden, die twijfelden ook, maar kozen toch om er doorheen te gaan, ze hadden voor de zekerheid een stok gepakt om de paarden weg te kunnen jagen. Ze worden helaas te vaak gevoerd door mensen, goedbedoeld, maar zeer onwenselijk, want daardoor worden ze brutaal (er zijn paarden ingeslapen omdat ze daardoor te gevaarlijk werden, maar dat terzijde). Paarden deden niets, Yula was wel alert, maar niet bang of zenuwachtig en ze reageerde nauwelijks op de paarden, meer op de honden. In geval van nood zou ik haar op kunnen tillen. Dus wij hebben het ook gedaan! Riem kort natuurlijk, maar ze marcheerde er zo super braaf en dapper doorheen, en ze stonden echt HEEEEEL dichtbij 😍. Verder reageert ze thuis 9 van de 10 keer al goed op een opgestoken hand als ze van plan is achter me aan te komen drentelen. Ennnn we hebben geoefend met de stofzuiger en dat deed ze ook super goed! Beetje spannend, maar wel nieuwsgierig en dapper, ZO KNAP! Ik ben waanzinnig trots op haar ❤️. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Wat is Yula toch een knapperd ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Kudos voor Yula! En voor jullie natuurlijk, voor alle tijd en energie die jullie aan haar opvoeding besteden. Het heeft wel veel weg van een kind opvoeden, alleen gaan die op een gegeven moment vertellen wat er aan de hand is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2022 Haha ja, dat stukje 'kunnen praten' missen we helaas.. Gelukkig groeien hondjes wel veel sneller op 😁. Vandaag weer een succesje. Er kwam een vriendin die Yula wel al kent. Maar ze vindt het toch heftig als iemand ineens in onze woonkamer staat. Dus we hebben een ommetje gemaakt en haar onderweg 'tegengekomen'. Buiten was ze super wild aan het doen. Eenmaal binnen was het nog wel super duper leuk, maar niet zo spannend als anders. Heb haar een kong gegeven waar ze een half uur mee bezig is geweest, daarna heeft ze zich nog even geprobeerd op te dringen zonder succes, en toen heeft ze heel rustig op de bank gelegen. Niet 100% op haar gemak in het begin, maar genoeg om zich rustig te kunnen gedragen en te blijven liggen. Super goed ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Op 20-9-2022 om 20:20, To van de Veluwe zei: Dat lijkt wel een herdergedrag. Onze herders deden dit allemaal. Maar gelukkig konden we hele dagen weg. Mijn Flatcoats lopen/liepen mij eigenlijk ook allemaal vrij veel achterna. Steeds even kijken wat ik doe en mij dan willen 'helpen'. Maar geen van hen had moeite met alleen zijn gelukkig. Dus ik denk inderdaad gewoon hondengedrag. Mijn Cairn terrier deed het wel minder, misschien toch een wat zelfstandiger typetje. Ik sluit mij aan bij de vorige schrijvers dat ik het erg mooi vind om te lezen hoe jullie Yula ondersteunen in haar ontwikkeling. Zij boft maar met jullie als baasjes! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 25 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2022 Als je hond naast de stofzuiger zit te wachten op snoepjes, heb je dan iets goed gedaan of juist niet 🤣 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 2 uren geleden, Eefje zei: Als je hond naast de stofzuiger zit te wachten op snoepjes, heb je dan iets goed gedaan of juist niet 🤣 Niet goed. De hond moet stofzuigen, en jij moet ernaast zitten wachten op snoepjes. Wel heel schattig trouwens. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 17 uren geleden, Marjoleink zei: Niet goed. De hond moet stofzuigen, en jij moet ernaast zitten wachten op snoepjes. Wel heel schattig trouwens. Ik zie nu een hond voor me die een slang aan zijn staart heeft en over de grond glijdt om stof te zuigen 😂 Volgens mij is het doel bereikt dan, toch? Ze lijkt iig niet bang voor de stofzuiger😜 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 26 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2022 Haha ja, ze was heel erg bang voor de stofzuiger, nu niet meer zo. Ik deed haar altijd de tuin in als ik ging stofzuigen, maar dat wordt nu een beetje sneu natuurlijk. Ik moet hem wel op de zachtste stand en rustig bewegen, maar dat is al heel wat. Ik zet hem eerst in de woonkamer, dan de kabel met stekker eruit, dan aanzetten en laten staan, heel veel snoepjes als ze durfde te komen kijken, zo steeds opgebouwd en nu kan ik dus rustig stofzuigen in de laagste staan stand. Heeft ze best snel geleerd gelukkig. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2022 Vandaag met de dierenarts gebeld, ik wil haar laten titeren en dacht meteen testen op veelvoorkomende ziektes bij buitenlandse honden. Maar dat laatste hoeft niet, omdat ze uit Roemenië komt. Daar komen die ziektes vrijwel niet voor, vanwege de lagere temperaturen. En omdat ze ook nog in het najaar is geboren, vanaf april bij ons is en sindsdien goed ontwormd en een anti vlooien en tekenpil heeft gehad is de kans op die ziektes te verwaarlozen. Mooooii! Om het te vieren heeft ze een muis gevangen op de hei 😭😭. Hij piepte heel hard, zo zielig! Ze heeft hem wel losgelaten en toen kroop hij weg onder het gras. Daar bleef hij zitten, ik kon hem zien, ik hoop van de schrik, niet vanwege verwondingen ofzo. Ze doet met spinnen ook in eerste instantie wel zo zachtjes dat ze gewoon weg kunnen lopen, dus ik hoop maar dat dat voor de muis ook geldt. En als dat niet zo is dat hij inmiddels is gepakt door een roofvogel, die zitten daar heel veel. Zo zielig. Die zit daar rustig in zijn natuurlijke habitat en wordt dan gewoon gegrepen puur voor de lol 😭. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 De kudde paarden is inmiddels echt niet eng meer, bijna nieteens meer interessant. Trots op ons! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Sjongejonge die Yula, ik ken haar ineens niet meer terug zeg! Ik heb net een half uur met haar door een aangelegen wijk gelopen. Ze snuffelde wat meer, maar reageerde verder nergens op. Super ontspannen, goed luisteren, zelfverzekerd, bereikbaar. Wel speels, die kastanjebolsters zijn super leuk om mee te klooien. Maar serieus twee weken geleden was een straatje buiten onze wijk nog een issue en nu marcheert ze ineens gewoon zonder problemen overal rond. Gisteren was een vriendin op bezoek, wel even buiten ontmoet, maar ze heeft het super braaf gedaan en zelfs geslapen. Ik had ons ingeschreven voor een cursus voor uitvallende honden. Yula doet dat niet, maar is erg gefixeerd op honden, onbereikbaar dan en ze moet er op af, om vervolgens niet zo goed te weten wat ze moet doen en gaat dan te wild en gespannen spelen. Niet bepaald prettig voor haar en het loopt niet relaxed voor mij ook, dus ik wilde daar iets aan doen en overlegd dat deze cursus voor haar goed zal zijn, ze leert dan dat ze niks met andere honden moet. Maar ik ben er straks 2 tegengekomen aan de overkant van de straat en er gebeurde niet meer dan een beetje kijken en kwispelen en liep gewoon mee toen ik haar riep. Ik val van de ene verbazing in de andere. Ze heeft ook ineens een volwassen koppie gekregen, dat zei Loeske ook toen we bij detectie aankwamen. Ze heeft ook al langere tijd dan voorheen geen terugval gehad. We hebben ineens een normale, brave, relaxte hond, het is zo bizar. Maar wel super fijn. En nu hopen dat het zo blijft, dat gun ik haar zo! 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Wat een super fijne ontwikkeling voor jullie allebei ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Super om te lezen! Hopelijk blijft het zo stabiel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Yula en ik zijn op pad geweest met haar nieuwe vriendin en haar baasje ❤️ 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Lijkt net haar grotere zusje 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Haha ja lief he ❤️ Nadat het de afgelopen weken super goed ging is ze nu sinds een paar dagen weer onzeker aan het doen in de wijk. Bepaalde straten niet in willen, regelmatig gaan zitten en dan niet meer van haar plek te krijgen. Nou ja, nu bepaalt zij de route, ik laat haar gaan waar ze zelf heen wil en als ze gaat zitten ga ik bij haar staan zonder er aandacht aan te besteden en dan gaat ze wel weer. Soms na een paar seconden, soms na een minuut. Maar nu ik haar de route laat bepalen gebeurt het een stuk minder. Ze lijkt niet echt bang, ze loopt best ontspannen en is niet extreem alert ofzo. Het is wel weer begonnen sinds het weer heeft geregend na een paar dagen zonnig weer. In het buitengebied voelt ze zich fijn, dus daar probeer ik elke dag wel even naartoe te gaan. Al wil ze daar nu ook soms weer blaffen naar voorbijgangers wat ze niet meer deed. Ach ja, gaat allemaal wel weer over. In huis gelukkig nog steeds de perfecte hond 🥰. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 @mammafelina zo en nu lekker de auto in . Had net haar automandje en het laken op de achterbank gewassen, gestofzuigd.. 👍 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 1 uur geleden, Eefje zei: @mammafelina zo en nu lekker de auto in . Had net haar automandje en het laken op de achterbank gewassen, gestofzuigd.. 👍 Dan kan je na vanmiddag weer opnieuw beginnen 😉 Ik geniet vanaf de bank gewoon met jou en Yula mee. Kan bijna niet wachten om samen met Ollie de wereld te gaan ontdekken 🥰 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ahhh, dat filmpje 😍 Er is ook zoveel zand om in te graven, bijna schandalig 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 1 uur terug, mammafelina zei: Dan kan je na vanmiddag weer opnieuw beginnen 😉 🥰 Nee joh, over een maand of 2 maar weer 🤣. Maar dan wordt het waarschijnlijk pas als het weer minder koud wordt, voorjaar dus 😁. Ik heb nu wel een dekentje over haar mandje gelegd, die kan ik wel vervangen. Maar het ergste is het laken op de rest van de bank. Ik zet haar meestal als we terugkomen van een wandeling aan de andere kant op de achterbank en dan loopt ze naar haar mandje. Dus daar komen dagelijks modderpootafdrukjes bij 🐾🐾 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.