Ga naar inhoud

Knaaghout voor konijnen


Evee

Knaaghout voor konijnen  

90 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef jij knaaghout aan jouw konijnen?

    • Ja, verse takken
      55
    • Ja, gedroogde takken
      30
    • Ja, speeltjes en producten gemaakt van gedroogd knaaghout
      52
    • Nee
      10


Aanbevolen berichten

De appelboom wordt in 3x gesnoeid, hierbij geldt net als bij Happy dat de eerste taken die ze krijgen vers zijn en de latere gedroogd. Ze hebben nu nog 1 takje liggen in de voorraad.

 

Daarnaast af en toe een wilgenbal of verse wilgentak. En als het te lang duurt voordat er weer een tak is beginnen ze aan het hok 😅

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden een appelboom in de tuin, die moest eruit en hebben we dus helemaal opgeknipt voor de konijnen. Als de nieuwe appelboom goed gegroeid is mogen ze hier ook takken van bij 't snoeien. Verder krijgen ze wilgenrollen en ik heb in de dierenwinkel een paar merken gevonden waar ze ook de gedroogde takken lekker van vinden. 

aangepast door Miekmoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook vers en gedroogd, ik heb allerlei geschikte bomen en struiken in de tuin. De ene doe ik er een groot plezier mee, die knaagt het hout helemaal af, de andere geeft er niks om en haalt van het verse hout alleen de blaadjes er af en gooit er een beetje mee. Op het moment heb ik niet meer zoveel hout voor ze, alles wat gesnoeid moest worden is gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de dames krijgen bij mij snoeisel van de appelboom of zo een tunnel van wilgen hout vol gepropt met hooi als dat op is er wel 1 die dan in de tunnel gaat liggen maar dan zij er nog twee die dat ook willen.maar daar is geen plek voor dus na een tijdje word er geknaagt zo dat er niemand meer in kan liggen.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen konijnen, maar ik heb toch ja ingevuld in de poll. Mijn cavia heeft een houten huisje uit de dierenwinkel waar hij graag aan knaagt. Ik heb ook flink wat verse wilgentakken in zijn hok gelegd, maar die eet hij niet, wat ik eigenlijk andersom had verwacht. Die zijn inmiddels ook gedroogd 🙈. Ik twijfel of ik ze eruit zal halen, maar vooralsnog blijf ik het proberen! Het is echt een moeilijke eter, hij lust ook alleen timothy hooi, niet het goedkope spul, zijn brokjes eet hij met lange tanden, hij lust geen vitamine C of D, geen knaagdiersnoepjes, alleen witlof en selderij heeft hij tot nu toe nog nooit afgewezen. Het probleem is alleen dat hij een te schattig snuitje heeft om te wederhaten 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het snoeien van de appelboom kregen ze hier wekenlang vrijwel iedere dag een takje. Zelfs toen die takken er al lang lagen waren ze nog niet uitgedroogd, dat viel me mee. Ik ga ze vanaf vandaag weer langzaam aan laten wennen aan wilgentakken en -blaadjes, we hebben een wilg in de tuin waar ik af en toe wat af kan knippen.

 

Gedroogd knaaghout uit de winkel willen ze niet zo graag, dus dat koop ik niet meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .