Ga naar inhoud

5e konijn ziek


Mammie

Aanbevolen berichten

Steeds worden mijn voedsters ziek.

we krijgen een gezond konijn, en na een paar maanden is het weer hetzelfde verhaal; verstopping, afvallen, en na een paar weken de dood. En mijn 2 rammen hebben nergens last van. Dierenarts weet het ook niet. 

Voer; onbeperkt hooi , diverse soorten eten ze mondjesmaat. 

Weinig biks en graan, nog geen 10 gram per konijn. Elke dag mondjesmaat groenvoer, sla of witlof , wortel, paardenbloem en wilg, klein schoteltje vol.Daarnaast wat lucerne ( half kopje vol)wat ze graag eten, de granen erbij voor een goede calcium / fosforverhouding.

we hebben kruidenhooi maar dat wordt nauwelijks gegeten.

lopen s, avonds los.konijn niest maar verder geen uiterlijke narigheid.behalve hele snelle ademhaling. Dit verminderd na infacol.Lopen op stro. 

Ben nu bezig met enzymen, groen met extra water en cisaraldrops, en infacol.

Help!  

Anja

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ga van de week contact opnemen met een konijnen arts ,andere artsen halen hun schouders op,  ze eet nu alle dingen wel op , maar met een beginnende verstopping   mag ze geen brok. 

Met ieder konijn ging het zoals nu. Het is erg frustrerend, want mijn laatste ram is met 13 jaar gestorven en dit zijn allemaal jonge voedsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ga van de week contact opnemen met een konijnen arts ,andere artsen halen hun schouders op,  ze eet nu alle dingen wel op , maar met een beginnende verstopping   mag ze geen brok. 

Met ieder konijn ging het zoals nu. Het is erg frustrerend, want mijn laatste ram is met 13 jaar gestorven en dit zijn allemaal jonge voedsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is 2, de anderen allemaal onder de 4. 

Cocidiose of EC. heb ik inderdaad gehad, jaren geleden. 

De ram is rond de 3 jaar en geen enkel probleem. 

Maar kom je dan nooit van die ziektes af? Ze zijn al 3 x naar een andere plek gegaan, hou het goed schoon elke dag, maar waarom worden  alleen voedsters ziek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps ik heb de vorige 2 behandeld met panacur. Eerst preventief, na verschijnselen 2 weken. 

Vermagering en benauwdheid gingen gewoon door. Daarna overleden ze vrij snel. Dat zou dus betekenen dat je nooit meer konijnen kan houden. Sneu voor Mn kleinkinderen😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .