Ga naar inhoud

Mijn niet zwangere konijn maakt nestjes


Konijntjes 22

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen zaterdag mijn konijn laten dekken. Ze krijgt dus over ongeveer een maand baby's. Ik ging net het hok verschonen en ik zag dat er al een nestje wad gemaakt. Toen ik wat beter keek naar de kleuren zag zag ik dat het van mijn jongere konijntje kwam die we vorig jaar gehouden hadden. Zei is natuurlijk niet zwanger maar mijn vraag is dus moet ik haar wegzetten voordat het nieuwe nestje komt. We hebben dan ook 2 rennen dus het wegzetten van haar word geen probleem alleen dan zit ze wel alleeb voor 3 weken ongeveer. Wat denken jullie dat handig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar er niet bij het nestje laten als er kleintjes zijn. Dat betekent dat ze dan 2 maanden alleen zit. 

 

Het nestje van je schijnzwangere voedster kun je weghalen zodra ze er niet meer naar omkijkt.

 

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

 

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

 

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

 

Mocht je toch nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

 

Succes,
Het moderator team van BunnyBunch

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .