Ga naar inhoud

Bloemetjes kersenboom


Blackadder

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje. Het hok en de ren van onze twee konijnen staat vlakbij twee kersenbomen. Deze bomen staan nu volop in bloei (zie foto). De komende dagen zullen deze hun bloem blaadjes beginnen afvallen en plaats maken voor bladeren. Ik vraag me af of deze bloemblaadjes schadelijk zijn voor onze konijnen? Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat deze bloemblaadjes mogelijk giftig zouden kunnen zijn. Ik kan echter hierover niets meer terugvinden.

Is er iemand die me hierover wat informatie kan bezorgen? Alvast bedankt.

      

IMG_002904.thumb.jpg.f77a09749a04d16a8dd8b78aba11db95.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kersenbomen betreft staat er verschillende informatie online. Waar je mee uit moet kijken zijn de kersenpitten. Hoewel konijnen die eigenlijk niet kapot knagen, is de kern van de pit giftig. Als er straks kersen afvallen moet je dus wel alert zijn. Zover ik weet zijn de bloemblaadjes geen probleem. Weet je toevallig met welke soort kers je te maken hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet helaas niet welke soort kers het is. We hebben in 2004 het huis gekocht waar we nu wonen, en de bomen stonden er toen al. We hebben ooit eens geprobeerd om met een app te achterhalen over welke soort het precies gaat, maar helaas geen 100% uitsluitsel.

Er is voldoende afstand tussen de konijnenren en de bomen. Ze komen dus zeker niet in aanraking met de kersen zelf. Ik vroeg me enkel af of de bloemblaadjes schadelijk zijn of niet. Die komen wel tot aan de ren. Als u aangeeft dat de bloemblaadjes niet schadelijk zijn, dan is dat al geruststellend. Bedankt voor uw antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .