Ga naar inhoud

koppelproblemen Bas

margreet

Aanbevolen berichten

Nadat Madelief 2 weken geleden is overleden heb ik 2 maal een koppelpoging gedaan om haar overgebleven maatje Bas een nieuw vriendinnetje te geven.

Maar dit liep beide keren op een fiasco uit.

Bas doet ronduit lelijk tegen de dames.

Het waren beide keren een voedster uit eigen stal,dat leek me het handigst,maar helaas Bas dacht daar anders over .

Hij begon op de dames te rijden maar hij bleef maar bezig en begon ze op een gegeven moment ook gemeen te bijten (tot bloedens toe)

Ik heb ze dus ook weer uit elkaar gehaald voordat de verwondingen te ernstig werden.

Maar ik snap hier niets van want tegen madelief(en eerder tegen stitch)was hij altijd zo lief.

Dan was hij de zorgzaamheid zelfe.

Maar nu had ik het idee om hem een keer mee naar een opvang te nemen en te kijken of daar een konijn is die hij wel aardig vind.

Daar kun je dan diverse konijnen "uitproberen".

Hoe denken juliie hierover of heeft iemand nog andere tips?

Groetjes Margreet

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje margreet... het zit jullie ook iet echt mee he op konijnengebied de laatste tijd!!

de opvang is idd een goed idee.. Bas kan dan zelf meebeslissen welke dame hij prettig vind aan zijn zijde...

én een groot voordeel... je krijgt er hulp en begeleiding bij de koppeling! je ziet e rgelijk of t klikt of niet.. en als t goed is zit je dan naderhand niet alsnog met twee konijnen die mekaar niet kunnen luchten of zien!!

als er tot bloedens toe gebeten word is er een grens overschreden... en moetje dek ik ook niet verder proberen... vooraleer je straks met drie gewonde konijnen zit!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .