Ga naar inhoud

Ogen witte afscheiding na stress


Marleentie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb reeds geprobeerd het forum te doorzoeken maar ik kan het tot op heden niet vinden, het zit namelijk zo: Ik merk wanneer ik mijn mannetjes konijn moet vasthouden (omdat ik bijvoorbeeld zijn nageltjes even moet knippen) er na die tijd een soort witte vloeistof uit zijn ogen loopt, ik wijt dit aan stress, maar kan er op internet niets over vinden. Hij heeft geen oogontsteking, het is alleen het geval na hanteren. Wie weet wat dit precies is? Ik heb hem al op verschillende manieren vastgehouden, maar het resulteert altijd weer in wit tranende ogen nadien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Artemis heeft dit altijd wel een beetje, maar dan wast Apollo het gewoon netjes weg en ze heeft er helemaal geen last van. Haar traanbuis is een keer doorgespoeld en toen dat niet hielp, kreeg ze oogdruppels. Het is nooit helemaal weggegaan, en verder is ze helemaal gezond, dus echt kwaad kan het niet volgens de dierenarts.

Het valt vooral op bij stress, dan is het wat erger dan normaal, en vaak zijn dat alleen de dierenarts-bezoekjes en dan is Apollo ook te gestresst om het te wassen, dus valt het ook meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .