Ga naar inhoud

Vakantie

Lindavdb

Aanbevolen berichten

Hoi hoii!!!

Wij zijn alvast aan het denken voor de zomervakantie. Wat doen jullie met jullie nijnies wanneer je een weekendje weg gaat of sterker nog op vakantie? Heeft iemand tips hiervoor of een keer ervaring met een goed vakantieadres voor binnen konijntjes in de omgeving Eindhoven?

Liefs Linda 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze bij een vakantieopvang brengen, maar dan moet je er vroeg bij zijn want ze zitten in vakantie periodes snel helemaal vol. Zelf heb ik dat om die reden nog nooit gedaan. 

Ik zoek zelf altijd het liefst iemand die in m'n huis wil wonen en de zorg dan over wil nemen. Ik ken her en der wat studenten die ik de zorg toevertrouw en zij vinden het maar wat leuk om eigen huis met hun vriend/vriendin te kunnen delen in de zomer. Als dat niet lukt, dan probeer ik ze onder te brengen bij familieleden. Maar dan moeten ze wel verhuizen, dus dat heb ik liever niet. 

Voor een weekendje komen buren of vrienden in de buurt langs. Ik heb dat één keertje ook zo geregeld toen we een week weg waren, maar dat vond ik toch niet fijn omdat het best lang was. 

aangepast door Miekmoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen winter ruim 2 maanden in het buitenland geweest, toen heb ik mijn konijnen inclusief ren naar mijn ouders verhuist (ik had al buitenlandplannen voordat ik konijnen nam en heb dit vooraf afgesproken). 

Voor weekendjes weg of korte vakanties heb ik gelukkig buren met konijnen die wel willen oppassen (ik pas ook wel op hun konijnen). 

Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een lange vakantie (1 week of meer), kunnen de konijnen naar mijn ouders. We verhuizen zo veel mogelijk van hun verblijf mee zodat het vertrouwd blijft voor hen.

Bij kortere vakanties (verlengde weekends enzo), komen vrienden op hen letten. 

Over het algemeen gaan we niete zo veel weg wanneer ik verlof heb, maar er is altijd een oplossing voor mochten we toch weg willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is mijn moeder oppas. Dan kunnen de meiden lekker thuis blijven. Maar deze keer ga ik met haar een week weg. Nu gaan ze dus naar een pension dat ik volledig vertrouw en waar ze mijn wensen zo goed mogelijk vervullen (onbeperkt groen, geen brok etc) en mijn dierenarts+ spoed dierenarts zijn daar max 15 minuten vandaan als er iets zou gebeuren.

Ik ben ook van plan om een vakantiedocumentje op te stellen. Met wat te doen in welke situatie, de meiden hebben namelijk een handleiding nodig 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor weekendjes of midweekjes vraag ik mijn buren. Maar komende zomer gaan we maarliefst 3 weken weg. De buren hebben zelf plannen. Mijn familie hebben zelf loslopende konijnen dus daar kunnen ze niet heen, en hun hier elke dag komen is te ver (3 kwartier rijden enkele rit). Alle opvang zat ook al vol! Gelukkig heb we een vriend zover gekregen dat hij drie weken lang elke dag langs komt.. dat voelt toch wel fijn, zo iemand vetrouwd. Want; pensions hier in de buurt (25km) zitten allemaal al vol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas niemand die voor ze kan zorgen als ik wegga. 🙁 Binnenkort moet ik weg voor mijn werk dus gaan ze naar het asiel/opvang waar ze ook vandaan komen. 
Ik zou het liever anders hebben, maar helaas. 

Ik zag wel, ik weet niet meer of dat via hier was, dat je iemand kan inhuren via een website die je huisdieren voeren etc. Dus voor een nachtje weg zou ik dat gaan doen. En natuurlijk de camera’s op konijnen richten, zodat ik elk moment van veraf naar ze kan staren. 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar ik heb geen familie, en geen kennissen die ik echt vertrouw met mijn bunnies, weet iemand of er goede opvangmogelijkheden zijn voor een week, ik Zeeuws Vlaanderen/ Zeeland? (Voor mensen die niet weten waar: dat hoekje aan het zuidwesten van NL waar nooit niet gebeurd 🙂 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, VerzinZelfMaar zei:

Hoihoi, ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar ik heb geen familie, en geen kennissen die ik echt vertrouw met mijn bunnies, weet iemand of er goede opvangmogelijkheden zijn voor een week, ik Zeeuws Vlaanderen/ Zeeland? (Voor mensen die niet weten waar: dat hoekje aan het zuidwesten van NL waar nooit niet gebeurd 🙂 )

Lastig, misschien een andere bunnybuncher? 

Konijnenopvangen zitten er niet. Ik denk dat Knijn en Ko (Bavel, bij Breda) nog het dichtst bij is. Je zou ook nog kunnen kijken of er net over de grens in België iets zit? 

Dit is de lijst met vakantieopvang adressen die bij ons bekend zijn:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-vakantie-opvang-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Evee zei:

Lastig, misschien een andere bunnybuncher? 

Konijnenopvangen zitten er niet. Ik denk dat Knijn en Ko (Bavel, bij Breda) nog het dichtst bij is. Je zou ook nog kunnen kijken of er net over de grens in België iets zit? 

Dit is de lijst met vakantieopvang adressen die bij ons bekend zijn:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-vakantie-opvang-konijnen

Is er een plaats op het forum waar ik een oproep mag zetten om te vragen of een andere bunnybuncher zin en tijd heeft mijn diertjes op te vangen?

Droppie heeft moeite met teveel veranderingen, dus tijdelijk verhuizen zou ik willen proberen voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .