Ga naar inhoud

Voedster jat eten ram


Lindaenluna

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag heb ik mijn konijntjes opgehaald van een koppelvakantie en ben helemaal aan het genieten van de twee. Alleen merk ik dat de voedster het eten jat van de ram. Ik gaf ze 2 kleine worteltjes en toen de hare op was trok ze het gewoon uit z'n bekje. Ik zit nu een beetje te bedenken hoe ik dat vanavond het beste kan doen met biks voeren. Want ben bang dat zij dan ook zijn eten opeet. Hebben jullie tips? Want duw haar nu weg, maar wil ook niet teveel tussen beide komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je 2 konijntjes hebt 😄 Bij mij stelen ze elkaars eten ook hoor. Soms is de ene sneller soms de ander en dan zitten ze daarna achter elkaar aan. Ik laat ze, maar snijd groente vaker in kleinere stukjes dan kunnen ze minder van elkaar stelen. Brokjes zijn niet te stelen, want die kunnen niet uit hun bekje getrokken worden. Waar je wel op moet letten is dat ze wel ongeveer allebei genoeg eten krijgen. Als de ene echt heel veel sneller is waardoor die te veel eten krijgt en de langzamere te weinig, dan zal je ze apart van elkaar moeten voeren. Daar hebben andere BunnyBunch leden vast tips voor je als dat zo is. Maar voor nu zou ik gewoon afwachten hoe 't verder loopt en lekker van ze genieten 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig ging het redelijk goed. Luna de voedster is alleen een stuk kleiner en krijgt minder. Dus ze had haar eten sneller op, dus het laatste beetje had ze van Pebble (de ram) gestolen. Maar heb Pebble later nog wat eten erbij gegeven en m'n vriend zorgde ervoor dat Luna was afgeleid. Hopelijk wordt Pebble nog wat harder, hij is nu wel heel erg een goedzak. Maar ze zijn erg schattig samen. Doe voorlopig nog wel even 2 aparte bakjes, dan kan ik beide goed in de gaten houden hoeveel ze eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .