Ga naar inhoud

Wat eten jullie konijnen?


Roosje.snuitje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie konijnen eigenlijk per dag te eten krijgen. Dus hoeveel en welke brokjes het zelfde geld voor het hooi en de groentjes (nu snap ik natuurlijk dat de groeteschotel per keer kan verschillen maar gewoon even een voorbeeld). 

Mijn konijnen krijgen 's ochtens en 's avonds 2 kleine handjes biks, de hele dag onbeperkt hooi, en 's avonds voor het naar bed gaan krijgen ze dan (bijvoorbeeld)  een paar blaadjes witlof, wat andijvie, een paar stukjes wortel en komkommer, en nog wat peterselie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen met 3 ongeveer 45 gram brokjes. Alleen in de ochtend. De hele dag door hooi. En 's avonds groenten maar wat en in welke hoeveelheid wisselt. Overdag krijgen ze soms wat 'lekkers' in de vorm van een brokje van een ander merk. 

 

Ohja, en twee keer in de week een paar handjes kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ochtend krijgen ze brokjes en hooi met kruiden er door en vers drink water.

Rond een uur of 5 krijgen ze vers groenvoer en vul ik indien nodig het hooi en/of water aan.

 

Op dit moment krijgen ze beaphar care+ maar ik voer eigenlijk wisselende brokken op het moment, het zijn gewoon gezonde konijnen dus ik pak mee wat er over de datum is of een kapotte verpakking heeft uit de webwinkel hier op bunnybunch 😉 Daar verkoop ik alleen goede brokken, en dan meng ik het een tijdje zodat het ook niet een te grote overstap is. Ik geef het ene koppel op dit moment maar 7 gram per kg aan brok, het andere koppel krijgt ongeveer 15 gram per kg lichaamsgewicht.

 

Ik gebruik een inhoudsmaat van een metalen bakje als formaat groenteschotel, op dit moment voor beide koppels een bak van 15 cm goed gevuld. Welke soorten ze krijgen is wisselend, ik pak meestal witlof of andijvie als veilige basisgroente, die wissel ik om en om af. En dat vul ik aan met seizoensgroenten en kruiden uit eigen tuin. Ze krijgen minimaal 3 soorten, meestal wel 5 of 6 soorten per dag. 

 

Als ik het heb, krijgen ze ook  dagelijks een stuk vers knaaghout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .