Ga naar inhoud

Hamster graaft tunnels weer dicht

Bambi&Fendi
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe (Syrische) hamster Peach opgehaald, van 12 weken oud. Hartstikke leuk beestje. Nu heb ik haar zo'n 25-30cm bodembedekking gegeven. Ze slaapt er ook in, de huisjes gebruikt ze niet. Nu zag ik dat ze vanochtend een heel tunnelsysteem aan het graven was. Of nou ja, aan het proberen. Ze was aan de randen, tegen de zijkant van het glas aan het graven, waardoor je haar bezig kon zien. Terwijl ze aan het graven was, schopte ze de tunnels achter zich weer dicht. Ze duwt de bodembedekking onder zich en dan trapt ze dat naar achteren, waardoor ze niet meer terug kan. Volgens mij komt dat omdat de bodembedekking naar beneden valt, want aan haar tactiek zal het vast niet liggen (neem aan dat een hamster instinctief wel weet wat ze doet 😁). Maar ja, het lijkt me best frustrerend en ontmoedigend voor haar om vaker een tunnel te graven, als alles achter haar meteen weer dicht zit.

Voor de bodembedekking gebruik ik cotton & comfort van Ekoo, gemixt met hennepvezel van Happy Home. Had gehoord dat dat een goede, stevige combinatie is voor de hamsters om tunnels in te kunnen graven, dus op aanraden van anderen heb ik dat gekocht.

Heeft iemand misschien een goed alternatief wat ik zou kunnen proberen, of moet ik er misschien nog iets extra's doorheen mengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mammafelina zei:

Voor Saar (onze Syrische hamster) gebruik ik houtvezel en katoen. In haar verblijf werk ik met laagjes, dus eerst een laag houtvezel, dan een laag katoen en dan weer een laag houtvezel. De tunnels die Saar graaft blijven redelijk goed staan.

Ah, dat kan ik wel eens proberen. Maar ja, ze zit er nu pas zo'n 5 dagen in en ik wil haar het liefst niet in haar wen-periode uit het hok halen en haar holletje kapot maken. Meestal maak ik vanwege de grootte van het hok pas na zo'n 8-12 weken schoon, maar dan zou ze dus een redelijk lange tijd niet goed kunnen graven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik gebruik al enkele jaren een mengeling van houtvezel, hennep en katoen. Dat gaat hier tot nu altijd goed. Nu voor het eerst in laagjes gedaan, vroeger altijd gemengd. Ik merk weinig verschil. 
zowel Thor eerder al Ronin nu zitten ook vooral ‘onder de grond’ en de huisjes enz worden amper gebruikt. Enkel het wiel. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .