Ga naar inhoud

Angstig door verhuisgeluiden buren


Nazzy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn konijn is sinds kort (weer) alleen. Ik woon in een flat en heb nieuwe buren, die aangegeven hebben dit weekend de muren te gaan schuren en dingen elektrisch te gaan zagen. Dit konijntje is snel bang, en zonder maatje al helemaal. Ze reageert heel angstig op harde geluiden (hard wegrennen, verstoppen, snel ademhalen, geen eten willen). Ik ben bang dat ze misschien helemaal stopt met eten als er 2 dagen continu veel geluidsoverlast is. Ze heeft ook sinds een paar weken een huidprobleem, en ik ben bang dat ze van de stress meer gaat krabben. We kunnen niet even ergens anders logeren helaas. Wat denken jullie? Zal ze de hele tijd bang zijn of er snel aan wennen? Ik wil haar sowieso maar een weekendje niet los laten lopen. 

 

Groetjes,

 

Nazzy. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kans loop je natuurlijk wel met een konijn dat uit stress niet eet. Misschien is er met de nieuwe buren af te spreken vanaf hoe laat tot hoe laat ze bezig gaan met de dingen die veel herrie maken. Sowieso mag dit 's avonds niet, ik meen na 22 uur, niet meer. Zo heeft je konijn in ieder geval de nacht wel rust.

 

Ter voorbereiding zou ik wel wat dingen in huis halen die je konijn extra lekker vindt, wat kruiden bijvoorbeeld. Zorg ook dat ze zich rustig terug kan trekken, misschien kun je wat eten op haar schuilplekjes neerleggen in de hoop dat ze uiteindelijk toch iets wil eten.

 

Voor het huidprobleem ben je naar de dierenarts geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .