Ga naar inhoud

Konijnen op balkon

Kitkat
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb 4 jonge dwerg konijnen (ong 6 weken oud) op balkon. Het is ongeveer 3 bij 2m. Ik heb de zijkant afgezet met bamboe en de onderkant met kippengaas. Maar sinds kort springen ze op het dak van hun hok. 

ik heb de hok nu tegen het huis aangezet zodat ze niet zo makkelijk ervan afspringen. 

Ik ben er toch niet zo gerust op en vroeg me af of konijnen “zomaar” over iets heen springen zonder te weten waar ze belanden…. (Ik zit op 1 hoog) dus kans dat dat niet goed afloopt natuurlijk. 

Dit is een foto van de balkon. Genomen vanaf binnen. 

https://ibb.co/zfqfMh3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn kan hoog springen, zo al 1 meter, volgens mij kijken ze niet eerst waar ze belanden

En als ze op het huisje springen kunnen ze er zo overeen. Ook kunnen alle roofdieren ze zo pakken, dus ik zou proberen  het overdekt te maken. Voor katten zijn ze er zoizo overdekte kattenrennen voor op het balkon Misschien kan je die wel gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zouden ze niet door het bamboe heen knagen? Het lijkt me leuk om aan te knabbelen. En konijnen zijn knaagdieren. Inderdaad zijn er konijnen die hoog kunnen springen. Wij hebben ook eens zo'n jumper gehad. Ook kippengaas zal te dun zijn. Ook dat kunnen ze makkelijk kapot knagen.

Als je konijnen zes weken oud zijn, zijn ze wel vroeg bij de moeder weggehaald lijkt me. Zijn het vier konijnen uit één nest?

Nu heb je er vier maar over een jaar zijn het er veel meer. Zijn het rammen en moertjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .