Ga naar inhoud

Vlijtige liesjes veilig?


Nina90

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wij willen graag vlijtig liesjes in de tuin zetten. Hier lopen de konijnen ook rond als we thuis zijn. Op de pagina van bunnybunch over konijnvriendelijke tuin staat dat ze redelijk veilig zijn: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnvriendelijke-tuin

Alleen als ik google of vlijtig liesjes giftig zijn dan vind ik gemixte berichten... Maar ik zie ook dat die gaan over honden/katten. Kan het zijn dat het voor die dieren wel giftig is en voor konijnen niet? Ik raak ervan aan het twijfelen en wil het natuurlijk niet verkeerd doen... Er ligt ook gras in de tuin en planten die echt eetbaar zijn, dus wat dat betreft zou ik denken dat ze ook liever iets anders eten 🙂

 

Kunnen jullie mij geruststellen? 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even voor je in de boekenkast gedoken, maar hij staat niet op veilig lijstjes en niet op de giftige lijstjes voor konijnen. Veel planten vallen er tussenin bij konijnen. Dat zijn dus planten die niet echt giftig zijn, maar ook niet echt als voedsel bedoeld zijn. Geen probleem als ze er een keer iets van eten, maar ook niet de bedoeling om structureel te gaan voeren. Het is volgens mij ook een plant waar konijnen van zichzelf al niet veel interesse in hebben om er van te eten. 

 

Honden en katten hebben wel echt een andere spijsvertering dan konijnen, dus daar kan zeker wel verschil in zitten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2022 om 20:47, Evee zei:

Ik ben even voor je in de boekenkast gedoken, maar hij staat niet op veilig lijstjes en niet op de giftige lijstjes voor konijnen. Veel planten vallen er tussenin bij konijnen. Dat zijn dus planten die niet echt giftig zijn, maar ook niet echt als voedsel bedoeld zijn. Geen probleem als ze er een keer iets van eten, maar ook niet de bedoeling om structureel te gaan voeren. Het is volgens mij ook een plant waar konijnen van zichzelf al niet veel interesse in hebben om er van te eten. 

 

Honden en katten hebben wel echt een andere spijsvertering dan konijnen, dus daar kan zeker wel verschil in zitten. 

 

 

Wat fijn dat je het nog hebt nagezocht! Ik kwam er in mijn zoektocht ook wel achter dat bijna alles tussen de lijstjes in valt... Voor de planten in onze tuin heb ik dan ook gewoon rekening gehouden met dat de planten niet op de giftige lijst staan. Want giftige planten wil ik natuurlijk sowieso niet in de tuin hebben. Omdat we ook gras en groente- en kruidenplantjes in de tuin hebben ga ik er ook vanuit dat ze dat veel liever eten dan de andere tuinplanten, en dus niet meer dan een hapje daarvan eten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .