Ga naar inhoud

Mijn 2 voedsters maken ruzie


Brownie-blacky

Aanbevolen berichten

Mijn 2 voedsters brownie en blacky

Komen uit hetzelfde nestje en zijn dus zusjes sinds een korte tijd beginnen ze achter elkaar aan te rennen en haren eruit te trekken bij elkaar blacky stampt vooral veel en brownie trekt veel haren uit

Ze zijn ongeveer 8 maanden dus ik denk dat het met de hormonen te maken heeft. Iemand tips? Ze zitten wel samen in een hok met een middelgrote ren erbij

Ik heb al een paar keer kalmerende konijnen muziek opgezet voor ze en tot nu toe werkt dat maar voor een klein deel ik zet het dus altijd aan voor ik ga slapen maar als ik ga slapen moet ie wel weer uit en dan beginnen ze weer te ruziën 

 

Iemand tips? 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kunnen hormonen zijn. In het voorjaar is mijn voedster ook wat onrustiger. Zijn je voedsters beiden gecastreerd? Mijn ervaring is dat het wel meer rust geeft. En hoe groot is het verblijf (heb geen beeld bij een middelgrote ren)? De konijnen hebben minstens 4m2 aan permanente ruimte nodig. Tot slot zijn konijnen best selectief als het gaat om met wie ze samenwonen. Dat ze uit hetzelfde nest komen, betekent dus niet automatisch dat ze later ook goed samen kunnen leven. En twee voedsters samen is ook niet per se de beste match. Ik weet niet hoe erg het ruziën is? Het kan er bij konijnen erg heftig aan toe gaan en je wilt uiteraard voorkomen dat er gewonden gaan vallen. Mochten ze niet samen kunnen blijven, dan kun je ze het beste bij de opvang laten koppelen aan een ander maatje. Kalmerende konijnen muziek had ik trouwens nog nooit van gehoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof ze nu zo oud zijn dat ze aan het kijken zijn wie er de baas gaat worden. Helaas kan het dan gebeuren dat ze elkaar ineens niet meer leuk vinden. Castratie zou daar wel bij kunnen helpen, maar de vraag is of je een paar 100 euro wilt uitgeven met het risico dat het dan alsnog niet klikt. Is er een reden waarom je 2 voedsters hebt? Heb je ruimte voor 2 koppeltjes?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .